مشاوره روانشناسی آواژه

مشاوره روانشناسی آواژه

مشاوره روانشناسی آواژه

مشاوره روانشناسی آواژه

مشاوره روانشناسی آواژه

۲۱ مطلب در شهریور ۱۴۰۳ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

درد جسمانی ترک اعتیاد حالتی طبیعی است که مخصوصا در دوران سم‌زدایی بروز می‌کند. اما این درد به قدری شدید است که بسیاری از افراد دقیقا به همین دلیل از ترک منصرف می‌شوند. مصرف موادمخدر مختلف با بافت‌ها و عضلات بدن آسیب زیادی وارد کرده و حال که فرد دیگر از این مواد استفاده نمی‌کند؛ دردهای ناشی از آن را تجربه کرده و دچار مشکلات مختلفی می‌گردد. از طرفی پفرایند خروج این مواد از بدن نیز دردآور است. این موضوع گاهی تبدیل به بزرگ‌ترین مانع در این زمینه شده و چالش‌های زیادی را برای افراد ایجاد می‌کند. از این رو افراد باید قبل از شروع فرایند ترک به این مسئله فکر کرده و خود را برای تجربه آن آماده کنند. همچنین در این زمینه حتما از متخصص کمک بگیرند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد تلفنی کلیک نمایید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

درد جسمانی ترک اعتیاد

فرقی نمی‌کند که افراد در حال ترک چه ماده ای هستند؛ در هرحال دچار دردهای جسمانی شده و مشکلات زیادی را در این فرایند تجربه می‌کنند. در واقع بدن درد از اصلی‌ترین نشانه های قطع مصرف یک مخدر می‌باشد. این موضوع با اینکه خوشحال کننده بوده و به معنی ترک کردن فرد است. اما با سختی های زیادی نیز همراه است.

افراد باید این نکته را در نظر داشته باشند که ترک اعتیاد یک فرایند طولانی مدت و پرمشقت بوده و نباید با بروز این دردها جا بزنند. در واقع این درد جسمانی ترک اعتیاد موقتی بوده و بعد از گذشت مدتی برطرف می‌شود. البته افراد نیز می‌توانند در این دوران اقداماتی انجام دهند تا این دردها کاهش یابند. برای آشنایی با بهترین و کم دردترین روش های ترک اعتیاد کلیک کنید.

نشانه های درد جسمانی ترک اعتیاد

درد جسمانی ترک اعتیاد با بروز نشانه های مختلفی همراه است. البته شدت این دردها بسته به ماده ای که فرد مصرف می‌کرده است؛ متفاوت هستند و گاها نشانه های مختلفی دارند. اما در بیشتر موارد علائمی در این دوران بین همه افراد مشترک است. از طرفی هرزمان که احساس کردید دردها بسیار شدید شده و یا برای مدت زمان طولانی ادامه داشته اند؛ باید فرد را سریعا به مراکز درمانی ببرید. برخی از این نشانه ها شامل موارد زیر می‌شوند.

  • سوزن سوزن شدن
  • خواب رفتن بدن
  • بروز دردهای استخوانی و عضلانی
  • بیقراری دست و پا (ابتلا به سندرم پای بیقرار)
  • ضربان داشتن بدن به صورت دردناک
  • سوزش بدن
  • خارش
  • داشتن توهم های لامسه. به این معنی که فرد احساس می‌کند چیزی روی بدنش است.

درد جسمانی ترک اعتیاد و ابتلا به بیماری‌های روان‌تنی

دردهای روان تنی آن دسته از دردهای هستند که هیچ منشا جسمانی ندارند. در واقع افراد احساس درد دارند اما بدن آنها هیچ مشکلی از نظر فیزیولوژیکی ندارد. در برخی موارد افراد تحت تاثیر درد جسمانی ترک اعتیاد دچار بیماری های سایکوسوماتیک و یا روان تنی می‌شوند. به این معنی که دردهای ناشی از ترک به قدری در آنها طولانی می‌شود که دیگر عامل بدنی از بین رفته، اما فرد همچنان درد را تجربه می‌کند. در این حالت افراد حتما باید از یک روانشناس کمک گرفته و از لحاظ روانی فرایند ترک اعتیاد خود را به پایان برسانند.

روش های کاهش درد جسمانی ترک اعتیاد

اما برای کاهش درد جسمانی ترک اعتیاد و درمان آن راه هایی نیز وجود دارد. در واقع در حین درد کشیدن نباید فرد را به حال خود رها کرده و نسبت به این دردها بی توجه بود. از طرفی نباید سرخود داروهایی را نیز برای تسکین درد به فرد داد. چرا که احتمال وابستگی مجدد فرد به این دارو ها نیز وجود دارد. از این رو ما در این قسمت بر روش های غیردارویی بیشتر تمرکز کرده ایم. برای آشنایی با انواع مراقبت های بعد از ترک اعتیاد کلیک کنید.

بهتر است افراد برای مصرف دارو در این دوران حتما از متخصص کمک گرفته و زیرنظر پزشک اینکار را انجام دهند.

ترک کردن به صورت تدریجی

بهترین راه برای کاهش درد جسمانی ترک اعتیاد، ترک کردن به صورت تدریجی است. زمانی که افراد به صورت ناگهانی مصرف خود را قطع کنند با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد. اما ترک تدریجی باعث می‌شود تا علائم کمتری را تجربه نمایند.

داشتن آرامش ذهنی

یکی از موضوعاتی که درد جسمانی ترک اعتیاد را تشدید می‌کند؛ داشتن افکار منفی و به طور کلی ذهن شلوغ است. به همین دلیل افراد باید سعی کنند تا در دوران ترک اعتیاد آرامش روانی خود را حفظ نمایند. ورزش کردن، معاشرت کردن با خانواده و دوستان، مراجعه به روانشناس و… همگی از راه هایی هستند که به آرامش روانی افراد کمک می‌کند.

ترک مصرف داروهای متفرقه

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد؛ گاهی افراد در دوران ترک خود و یا برای درمان درد جسمانی ترک اعتیاد از داروهایی استفاده می‌کنند؛ که خود اعتیادآور بوده و مشکلات بیشتری را برای افراد ایجاد می‌کند. به همین دلیل بهتر است افراد در این دوران برای مصرف هرگونه دارویی در ابتدا با پزشک مشورت نمایند.

آب درمانی

یکی دیگر از راه های درمان کاهش درد جسمانی ترک اعتیاد ، آب درمانی است. راه رفتن در آب ولرم منجر به افزایش گردش خون شده و فرایند بهبودی را تسهیل می‌کند. از طرفی هیچ گونه عوارض جانبی نیز نداشته و از لحاظ روانی نیز موثر است. افراد می‌توانند برای اینکار از استخر، جکوزی، حوض های آب گرم، وان آب داغ و حتی دوش گرفتن به صورت مداوم استفاده کنند.

داشتن تغذیه مناسب

تغذیه نیز نقش مهمی در این فرایند بازی می‌کند. مصرف برخی از خوراکی های طبیعی مانند دمنوش های گل گاو زبان، بابونه، زرشک دم کرده و آب گوجه فرنگی منجر به کاهش درد جسمانی ترک اعتیاد می‌گردد. افراد باید در این دوران به اندازه از ویتامین های مختلف استفاده کرده و نوشیدنی بخورند.

ماساژدرمانی

در این راستا افراد می‌توانند از ماساژ نیز کمک گرفته و بدن خود را در وضعیت آرامی قرار دهند. البته ماساژ گرفتن به صورت مداوم نیز معایب خود را دارد. اما در این دوران بد نیست که افراد هرچند روز یکبار ماساژ درست و اصولی دریافت کنند.

آیا ترک بدون درد جسمانی ممکن است؟

تقریبا هیچ راه فراری از این موضوع وجود ندارد. ترک اعتیاد با هرروشی منجر به درد جسمانی در افراد می‌گردد. چرا که سموم در بافت ها و ماهیچه های بدن فرد وجود داشته و زمانی که بخواهد خارج شود؛ همواره با درد همراه است. تنها می‌توان با استفاده از روش هایی این درد را تا حدی کاهش داد.

سخن پایانی

از آنجایی که درد جسمانی ترک اعتیاد افراد را در شرایط سختی قرار می‌دهد؛ طبیعی است که آنها به دنبال راهی برای فرار از آن باشند. اما با اینکار خود را در موقعیت بدتری قرار می‌دهند. از این رو بهتر است قبل از شروع فرایند ترک اعتیاد در این زمینه از متخصص مشورت گرفته و همچنین خود را از لحاظ بدنی و روانی نیز برای آن آماده کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا ترک اعتیاد بدون درد جسمانی امکان پذیر است؟

با توجه به اینکه مواد مخدر مانند سم در بدن جاری می‌شوند، ترک آن نیز مسلما با درد و سختی‌هایی همراه است. اما می‌توان با رعایت برخی نکات و کمک گرفتن از یک فرد متخصص، سختی و درد جسمانی ترک اعتیاد را تا حد بسیار زیادی کاهش داد.

منبع: درد جسمانی ترک اعتیاد

  • آواژه آواژه
  • ۰
  • ۰

اعتیاد به مورفین

اعتیاد به مورفین امروزه تبدیل به یکی از شایع ترین انواع اعتیاد شده است. چرا که مورفین دارویی مسکن بوده و بسیاری از افراد تحت تاثیر بیماری که دارند؛ شروع به مصرف آن می‌کنند. اما مورفین اعتیادآور بوده و بعد از مدتی به طور کامل به مصرف آن وابسته می‌شوند. حتی اگر دردی نداشته و نیازی به مصرف آن نداشته باشند. از طرفی اعتیاد به این ماده نیز اصلا کار ساده ای نیست. چرا که افراد تصور می‌کنند که تنها در حال تجربه عوارض جانبی ناشی از این دارو هستند و اینها نشانه اعتیاد در آنها نیست. همچنین مصرف آنان به مرور بیشتر و بیشتر شده و مشکلات بیشتری را تجربه می‌کنند. به همین دلیل افراد باید برای مصرف مورفین حتما با متخصص مشورت کرده و اطلاعات لازم را در این زمینه کسب نمایند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد به مورفین می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

اعتیاد به مورفین

مورفین مخدری طبیعی محسوب می‌شود که در غالب دارو به اشکال مختلفی مانند قرص یت تزریقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. (بسیاری دیگر از موادمخدر مانند قرص ب2 از مشتقات مورفین محسوب می‌شوند). این دارو در ابتدا برای درمان بیماری های مختلف تجویز شده، اما بعد از مدتی بدن نسبت به آن مقاوم شده و وابستگی پیدا می‌کند. به طوری‌که بسیاری از افراد حتی بعد از دوره درمانی بازهم به مصرف خود از این ماده ادامه می‌دهند. از این رو این دارو به صورت آزاد در داروخانه ها وجود نداشته و حتما نیاز به دستور پزشک دارد. برای آشنایی با انواع مواد اعتیادآور کلیک کنید.

نشانه های اعتیاد به مورفین

اعتیاد به مورفین با بروز نشانه های مختلفی در افراد همراه است. با اینکه افراد در تشخیص این نشانه ها به مشکل خورده و یا علت آنها را اعتیاد به ماده دیگری می‌دانند؛ اما اعتیاد به این دارو نیز دقیقا مانند مصرف مواد مخدر دیگر است. حتی گاهی افراد به دلیل اینکه به مورفین دسترسی ندارند؛ دست به مصرف مواد دیگری می‌زنند. در این قسمت به توضیح این نشانه ها خواهیم پرداخت.

نشانه های جسمانی

نشانه های جسمانی اعتیاد به مورفین شامل موارد زیر می‌شود.

بروز تغییرات پوستی مانند ظاهر شدن رنگدانه های مایل به آبی در نقاط مختلف بدن

بروز لکه و جوش های ریز در جای جای بدن

ابتلا به سرگیجه مزمن

خستگی شدید در طول روز

بروز تکانه های غیرعادی در عضلات

اختلال در اشتها

بروز مشکلات تنفسی مانند تنگی نفس ( مشکلات تنفسی از شایع ترین علائم در این افراد است. بدین صورت که تنفس افراد کند شده و بالا و پایین شدن قفسه سینه آنها اصلا مشخص نیست)

نشانه های روانی

متاسفانه بسیاری از افراد به دلیل ابتلا به بیماری های روانی مختلف مانند دوقطبی و افسردگی است که رو به مصرف این دارو می‌آورند. اما خود مصرف این دارو منجر به بروز نشانه های بیشتری در آنان می‌گردد. نشانه هایی مانند استرس و اضطراب، بی قراری، بی ثباتی در احساسات عاطفی، بروز پارانویا، تغییرات ناگهانی در خلق افراد در مدت زمان و… همگی به دلیل اعتیاد به مورفین هستند.

علائم رفتاری

همچنین بعد از گذشت مدتی از اعتیاد به مورفین ، نشانه هایی در رفتار افراد نیز بروز می‌کند. این علائم رفتاری شامل گوشه گیری و انزوا، غیبت داشتن به صورت ناگهانی و برای طولانی مدت، پنهان کردن لوازم خود از دیگران، درست کردن تنش و ناآرامی در بین اعضای خانواده و دوستان، گرفتن پول از دیگران به صورت مکرر و بدون توضیح دادن، لذت نبردن از انجام کارهایی که در گذشته منجر به ایجاد لذت می‌شدند، حاضر نشدن در جمع های خانوادگی و دوستانه.

یکی از اصلی ترین نشانه های رفتاری اعتیاد به مورفین پیدا شدن سرنگ و یا ورق های قرص در بین وسایل آنهاست. البته مواد مخدر دیگر را نیز می‌توان به وسیله سرنگ مصرف نمود؛ اما در صورتی که چنین چیزی را مشاهده کردید باید احتمال اعتیاد به مورفین را نیز در نظر داشته باشید.

پیامدهای اعتیاد به مورفین

اعتیاد به مورفین منجر به بروز مشکلات زیادی برای افراد می‌گردد. به طور کلی اعتیاد به هر ماده و دارویی در مدت زمان طولانی، عوارض جانبی زیادی ایجاد می‌کند. یکی از اصلی ترین پیامدهای ناشی از این نوع اعتیاد از دست دادن قدرت دفع مواد زائد بدن یعنی ادرار و مدفوع است. این افراد دچار اختلالات ادراری یا یبوست می‌شوند. از دیگر عوارض آن می‌توان به از کار افتادن ماهیچه ها، سرگیجه های شدید، اختلال در گردش خون، ایست قلبی و در نهایت کما اشاره کرد. برای پاسخ به سوال اعتیاد چیست کلیک نمایید.

اعتیاد به مورفین در بارداری

بسیاری از زنان حتی در دوران بارداری خود نیز از این دارو استفاده می‌کنند. در واقع آنان تصور می‌کنند که چون مورفین یک دارو است و ماده مخدر نیست؛ اعتیاد ایجاد نکرده و به فرزند آنان نیز آسیبی نمی‌زند. اما مصرف این دارو مستقیما بر جنین اثر گذاشته و منجر به اعتیاد او نیز می‌گردد. همچنین خود مادر نیز در معرض خطرات مختلفی قرار دارد.

علت تجویز مورفین برای افراد

از آنجایی که مورفین یک مسکن بسیار قوی است؛ برای درمان دردهای شدید ناشی از عمل های جراحی و یا جراحت های عمیق مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این حالت دوز مصرفی را متخصص تعیین کرده و به تدریج آن را کم می‌کند تا افراد درگیر اعتیاد نشوند. اما باید قبل از مصرف آن به نکاتی توجه داشت. در صورت ابتلا به آسم شدید، انسداد معده یا روده، و یا مصرف برخی از داروها به تازگی افراد نباید از مورفین استفاده کنند.

تست اعتیاد به مورفین

برای تست اعتیاد به مورفین نیز افراد می‌توانند هم به آزمایشگاه ها مراجعه کرده و هم از کیت های تشخیصی فوری کمک بگیرند. در این حالت می‌توانند از اعتیاد خود مطمئن شده و برای درمان اقدامات لازم را انجام دهند. برای آشنایی بیشتر با راه های تست اعتیاد به مورفین کلیک نمایید.

نشانه های مسمومیت و اوردوز با مورفین

فراموش نکنید که احتمال مسمومیت و اوردوز نیز با مورفین وجود دارد. زمانی که افراد به طور ناگهانی مقدار زیادی از این دارو را مصرف می‌کنند و یا مدت زمان مصرف آنها زیاد می‌شود؛ دچار نشانه هایی مثل خواب آلودگی شدید، کوچک شدن مردمک چشم و آهسته شدن تنفس می‌شوند که در این شرایط باید حتما برای درمان مراجعه نمایند.

ترک اعتیاد به مورفین

در بیشتر موارد افراد تصور می‌کنند که برای ترک اعتیاد به مورفین به طور کلی هر ماده دیگری باید به طور ناگهانی مصرف آن را قطع کنند. اگر در این شرایط به بدن شوک وارد شده و افراد شرایط سخت تری را تجربه می‌کنند. در ترک اعتیاد به مورفین افراد باید با یک پزشک و روانشناس مشورت کرده و به صورت تدریجی صورت مصرفی خود را کاهش دهند تا در نهایت به صفر برسد. در کنار این کار افراد از خدمات روانشناختی نیز استفاده کرده تا سختی های دوران ترک را به حداقل برسانند.

سخن پایانی

علاوه بر پیامدهای زیاد استفاده از مورفین، اعتیاد به آن مهم ترین موضوعی است که باید در نظر گرفته شود. این دارو وابستگی ایجاد کرده و افراد را معتاد می‌کند. از این رو باید در مصرف آن احتیاط کرده و حتما از یک متخصص در این زمینه کمک گرفت.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد به مورفین می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

پزشک پس از جراحی ستون فقرات تزریق مورفین را برای من شروع کرده است. چگونه می‌توانم از اعتیاد به این دارو پیشگیری کنم؟

مصرف مورفین تحت نظارت پزشک اغلب مشکلی ایجاد نمی‌کند چرا که پزشکان دارو را در مقادیر کنترل شده و در زمان محدود توصیه می‌کنند. برای پیشگیری از اعتیاد تنها کافی است دستورات پزشک را رعایت نمایید و از مصرف سرخود این دارو زمانی که درد شدت می‌گیرد خودداری کنید.

آیا مورفین در بارداری منع مصرف دارد؟

اگر درد و مشکل جسمانی بسیار شدیدی برای مادر ایجاد شده باشد تنها پزشک است که می‌تواند فواید مصرف مورفین را نسبت به خطرهای احتمالی آن بررسی کرده و در نهایت برای آن تصمیم بگیرد. به طور کلی با توجه به اینکه مرفین نوعی مخدر محسوب می‌شود و می‌تواند از جفت عبور نماید بهتر است در دوران بارداری مورد استفاده قرار نگیرد. 

 

منبع: اعتیاد به مورفین

  • آواژه آواژه
  • ۰
  • ۰

شیر برای ترک اعتیاد یکی از توصیه های پزشکی بوده و بسیاری از افراد در این دوران از شیر مصرف می‌کنند. به طور کلی مصرف مایعات در این دوران بسیار تجویز می‌شود. اما باید با توجه به شرایط جسمانی آنها را مصرف نمود. در برخی از موارد خود شیر می‌تواند برای سلامتی افراد مضر باشد. از طرفی بسیاری در دوران ترک اعتیاد خود از آن استفاده می‌کنند؛ اما تاثیر آن را نمی‌دانند. آیا واقعا شیر خوردن بر روند ترک اعتیاد موثر است؟ در ادامه این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد. اما فراموش نکنید که داشتن رژیم غذایی سالم و متعادل در این دوران ضروری بوده و بهتر است در این زمینه از یک متخصص کمک بگیرید. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شیر برای ترک اعتیاد می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

شیر برای ترک اعتیاد خوب است؟

طبیعی است که شیر با داشتن خواص فراوان می‌تواند در دوران سم زدایی به خوبی عمل کرده و به افراد کمک زیادی در این زمینه کند. از طرفی شیر جزو مایعات بوده و افراد باید در این دوران تاجایی که می‌توانند مایعات بخورند. شیر با داشتن مواد مغذی مختلف به ترمیم بافت ها و اندام های آسیب دیده کمک کرده و به طور کلی فرایند بهبودی را سریعتر می‌کند.

البته برخی از افراد به طور کلی به قندهای موجود در شیر آلرژی داشته و دچار مشکلات گوارشی می‌شوند. بروز این حالت در دوران ترک اعتیاد می‌تواند افراد را با مشکلات بیشتری روبرو کند. از این رو اگر فرد از گذشته نسبت به شیر حساسیت دارد؛ بهتر است از این نوشیدنی در این دوران استفاده نکنید. برای اطلاع از راه های ترک اعتیاد در خانه کلیک نمایید.

تاثیر شیر برای ترک اعتیاد

علاوه بر تاثیراتی که در قسمت قبلی به آنها اشاره کردیم؛ شیر برای ترک اعتیاد می‌تواند بر بخش های مختلفی از بدن تاثیر گذاشته و آسیب های ناشی از اعتیاد را جبران کند. برخی از این اثرات، شامل موارد زیر می‌شود. برای پاسخ به سوال اعتیاد چیست کلیک نمایید.

کمک به ترمیم بافت، اندامها، دستگاه گوارشی و عصبی

در طول اعتیاد احتمالا آسیب زیادی به بافت ها و اندام های مختلف بدن مخصوصا دستگاه گوارشی و عصبی وارد شده است. افرادی که بعد از ترک اعتیاد نیاز دارند تا این پیامدها را جبران کنند؛ باید ویتامین ها و مواد مغذی زیادی را به بدن برسانند. شیر یکی از نوشیدنی های طبیعی است که سرشار از کلسیم و پروتئین است. به همین دلیل در فرایند بهبودی مانند کاتالیزور عمل کرده و آن را بسیار سریع می‌کند.

سم زدایی | شیر برای ترک اعتیاد

یکی دیگر از تاثیرات شیر برای ترک اعتیاد ، سم زدایی است. پروتئین های موجود در شیر به سموم ناشی از مواد مخدر در دستگاه گوارش متصل شده آنها را از بدن خارج می‌کنند. دقیقا به همین دلیل است که افرادی که در دوره سم زدایی قرار دارند باید در طول روز چندین بار شیر بنوشند.

تنظیم فشارخون

طبیعی است که افراد تحت تاثیر مصرف مواد مخدر برای طولانی مدت دچار مشکلات قلبی و عروقی شوند. شیر به دلیل داشتن منیزیم و پتاسیم به کاهش فشارخون کمک کرده و همچنین کلسترول های بد را در خون نیز کاهش می‌دهد. همین موضوع باعث باز شدن رگ های خونی در بدن فرد می‌گردد. از این رو فشارکمتری به سیستم گردش خون وارد شده و قلب نیز سالم تر می‌ماند.

پیشگیری از چاقی | شیر برای ترک اعتیاد

از آنجایی که افراد در طول دوران ترک اعتیاد و یا بعد از آن به صورت ناگهانی دچار افزایش وزن می‌شوند؛ این موضوع برایشان نگران کننده بوده و گاها دست به روش های غیرمتعارفی می‌زنند تا دوباره به وزن قبلی خود برگردند. مصرف شیر وزن افراد را تنظیم کرده و همچنین بر میزان اشتهای آنان نیز موثر است. از این رو بهتر است قبل از استفاده از روش های دیگر شیر بنوشند.

منبع کلسیم

شیر منبعی غنی از کلسیم بوده که در طول فرایند ترک اعتیاد می‌تواند به افراد برای ترمیم بافت های استخوانی و حتی دندانهای آنان کمک کند. مواد مخدر مختلف صدمات زیادی به بدن وارد می‌کنند که یکی از راه های جبران آنها کلسیم موجود در شیر است.

پیشگیری از ابتلا به بیماری های مختلف | شیر برای ترک اعتیاد

بدن در دوره اعتیاد مستعد ابتلا به بیماری های مختلفی مثل سرطان و بیماری های قلبی می‌شود. اما کلسیم و ویتامین دی موجود در شیر سیستم ایمنی بدن را قوی تر کرده و افراد را در مقابل ابتلا به بیماری های مختلف مقاوم می‌کند.

کاهش استرس و پیشگیری از افسردگی

یکی دیگر پیامدهای ناشی از ترک اعتیاد، ابتلا به استرس و اضطراب و یا افسردگی است. اما پروتئین و لاکتوم موجود در شیر میزان هورمون های مرتبط به استرس و افسردگی را کاهش داده و منجر به ترشح سروتونین یعنی هورمون شادی می‌گردد.

تامین مایعات مورد نیاز بدن در این دوران

متخصصین در این دوران توصیه زیادی برای مصرف مایعات دارند. حتی انسان های سالمی که در دوره ترک اعتیاد نیز نیستند باید روزانه 8 لیوان آب بخورند. اما در دوره ترک اعتیاد علاوه بر آب نوشیدنی های دیگری نیز می‌توانند موثر واقع شوند. مانند شیر. شیر آب از دست رفته بدن را در دوره اعتیاد جبران کرده و دوباره بدن را به حالت قبلی خود برمی‌گرداند. برای آشنایی بیشتر با راه های تقویت بدن بعد از ترک اعتیاد کلیک نمایید.

بالارفتن کیفیت خواب

شاید شما هم بسیاری از افرادی را دیده باشید که قبل از خواب شیر می‌نوشند. این دقیقا به همین خاطر است شیر بر کیفیت خواب افراد موثر است. شیر دارای مقدار کمی از ملاتونین است که به طور طبیعی می‌تواند خواب افراد را تنظیم نماید.

بازگشت زیبایی و شادابی

پوست افراد و زیبایی شان در زمان اعتیاد از بین رفته و شادابی خود را از دست می‌دهند. اما شیر با داشتن آنتی اکسیدان لطافت و نرمی پوست را دوباره به آن برگردانده و پوست را هیدراته می‌کند. همچنین در میزان انرژی افراد نیز موثر است.

توصیه های شیر برای ترک اعتیاد

برای مصرف شیر در این دوران نکاتی وجود دارد که با عمل کردن به آنها بیشتر می‌توانید از خواص شیر استفاده نمایید.

  • مصرف شیر ولرم هضم آن را راحت تر می‌کند
  • از شیرهای مدت دار که حاوی مقدار زیادی مواد نگهدارنده هستند؛ استفاده نکنید
  • در کنار شیر از دیگر مایعات نیز استفاده کنید
  • مقدار خوردن شیر در هر وعده را کاهش داده و دفعات خوردن را بیشتر کنید

منع شیر برای ترک اعتیاد

گاهی در زمان اعتیاد بدن افراد خاصیت تحمل و هضم لاکتوز را از دست داده و افراد دچار حساسیت نسبت به لاکتوز موجود در شیر می‌شوند. در این حالت مصرف شیر برای ترک اعتیاد توصیه نمی‌شود. چرا که در این حالت فرد دچار علائم گوارشی مانند اسهال و یبوست شده و مشکلات مختلفی را تجربه می‌کند. از این رو بهتر است در این مورد با متخصص مشورت کنید. برای اطلاع از انواع مراقبت های بعد از ترک اعتیاد کلیک کنید.

سخن پایانی

مصرف شیر برای ترک اعتیاد همواره توسط متخصصین مختلف توصیه شده و همچنین به افراد در این زمینه کمک کرده است. تنها افراد بهتر است علاوه بر خوردن شیر به تنهایی، از یک برنامه مشخص پیروی کرده و در این زمینه حتما با پزشک خود مشورت کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه شیر برای ترک اعتیاد می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

چرا بعضی افراد در هضم شیر مشکل دارند؟

سیستم گوارشی آسیب دیده هضم تمام مواد غذایی از جمله شیر را سخت می‌کند. به همین دلیل توصیه می‌شود افراد در سه وعده نصف یک لیوان شیر را مصرف کنند تا دچار مشکل هضم نشوند.

چرا افراد معتاد تمایلی برای خوردن شیر ندارند؟

چون خوردن موادی مثل شیر و بستنی یا حتی ترشی حالت نئشگی را در آن‌ها از بین می‌برد.

اگر شیر را با مواد دیگر مخلوط کنیم خواص خود را حفظ می‌کند؟

غیر از قهوه و شکلات شما می‌توانید با خیال راحت انواع مواد مثل موز، انبه، هویج و… را به شیر بیافزایید.

 

منبع: شیر برای ترک اعتیاد

  • آواژه آواژه
  • ۰
  • ۰

ازدواج با معتاد

ازدواج با معتاد یک ریسک بزرگ محسوب می‌شود. البته در مواردی افراد اصلا از این موضوع اطلاعی نداشته و بعد از ازدواج با آن مواجه می‌شوند. در این شرایط بیشتر افراد به فکر جدایی افتاده و فکر می‌کنند که نمی‌توان شرایط را درست کرد. البته در مواردی واقعا هم اوضاع قابل تغییر نیست. یا افراد به دلیل احساسی که به یکدیگر دارند؛ ترجیح می‌دهند که با این مسئله کنار بیایند. امااعتیاد موضوعی است که نه تنها خود فرد را درگیر کرده، بلکه خانواده او را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. از این رو نباید ساده و بی تفاوت از کنار آن رد شد. مخصوصا به عنوان همسر فرد معتاد شما نقشی تعیین کننده در ادامه یافتن اعتیاد و یا توقف آن دارید. در این مقاله بیشتر در مورد این شرایط توضیح خواهیم داد. برای کسب اطلاع در زمینه مشاوره قبل از ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با معتاد می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

ازدواج با معتاد

بسیاری از افراد به دلیل عدم اطلاعات کافی در این مورد و یا فشارهای دیگران بر سر دوراهی ازدواج با معتاد و یا ترک کردن او می‌مانند. پس باید به فرد معتاد نیز فکر کرد. در مواردی فرد معتاد به دلیل شروع زندگی مشترک خود این عادت را به طور کلی کنار گذاشته و یا برعکس به خاطر طردشدگی اعیتاد او نیز تشدید شده است.

در این رو تصمیم گیری در این مورد حساس است. زمانی که با یک معتاد ازدواج می‌کنید باید شرایط مختلفی را در نظر داشته باشید. از طرفی به خود نیز فکر کرده و اجازه ندهید که یک تصمیم اشتباه به طور کلی زندگی تان را نابود کند. برای اطلاع از انواع ملاک انتخاب همسر کلیک نمایید.

آیا معتادین عاشق می‌شوند؟

برخی از افراد در پاسخ به این سوال با قطعیت می‌گویند: بله. در واقع چنین افرادی احتمالا مدتی با یک فرد معتاد در رابطه بوده و یا با او ازدواج کرده اند. و همواره می‌گویند که مطمئنم عاشقم بود و من را دوست داشت. تنها مشکل او اعتیادش بود. شاید فرد معتاد نیز احساسات داشته و به فرد دیگری دلبسته شود؛ اما عشق به معنای واقعی را نمی‌تواند تجربه کند. عشق برای او تنها رسیدن به مواد مخدر خلاصه می‌‍شود. از این رو نباید به احساسات، بیش از حد اتکا کرد.

توجه به نشانه های اعتیاد در افراد

برخی از افراد به این دلیل که قبل از ازدواج نشانه های اعتیاد را نادیده گرفته و به آنها توجهی نداشته اند؛ چنین تصمیمی را گرفته اند. از این رو قبل از هرچیز باید نشانه های فرد معتاد را در نظر گرفته و به آنها توجه کرد. این نشانه ها در بخش های مختلفی مانند شخصیت، رفتار، مسائل مالی و… بروز کرده و می‌توان متوجه اعتیاد فرد شد. برای کسب اطلاع در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید. 

شرایطی که باید در ازدواج با معتاد در نظر داشته باشید

شرایط ازدواج با معتاد

اگر تصمیم به ازدواج با معتاد گرفتید؛ باید مسائلی را بعد از شروع زندگی مشترک در نظر داشته باشید. در واقع بهتر است قبل از این تصمیم مهم به این موضوعات فکر کنید. برخی از این موضوعات شامل موارد زیر می‌شوند.

اختلال در روابط جنسی

اعتیاد تاثیر مستقیم بر عملکرد جنسی افراد دارد. بیشتر زوجینی که یکی از آنها مبتلا به اعتیاد هستند؛ به همین دلیل از یکدیگر جدا می‌شوند. چرا که فرد مبتلا به اعتیاد به انواع مشکلات جنسی مبتلا شده و همچنین نمی‌تواند عملکرد خوبی در رابطه جنسی داشته باشد.

بروز رفتارهای پرخاشگرایانه

افراد معتاد بسیار حساس و تحریک پذیر شده و رفتارهای پرخاشگرایانه زیادی از خود بروز می‌دهند. این موضوع در زندگی مشترک قطعا زوجین را از یکدیگر دور کرده و آنان دچار مشکلات زیادی می‌کند.

بروز مشکلات مالی

افراد معتاد هزینه زیادی را صرف مصرف مواد و یا حتی ترک اعتیاد می‌کنند. آنان به این دلیل شغل خود را نیز از دست داده و حتی گاها مجبور به دزدی از خانواده خود می‌شوند. این شرایط خانواده را در دوران سختی قرار داده و حتی گاها منجر به جدایی زوجین می‌گردد.

ناتوانی در ترک اعتیاد

فرد معتاد احتمالا بارها برای ترک تلاش کرده، اما موفق نمی‌شود. از این رو باید این احتمال را در ازدواج با معتاد در نظر گرفت که احتمالا فرد هیچگاه نمی‌تواند ترک کند

اقدامات لازم در ازدواج با معتاد

بعد از ازدواج با معتاد می‌توان اقداماتی را انجام داد که با کمک آنها احتمالا فرد زندگی بهتری داشته  شاید حتی بتوان اعتیاد را نیز درمان نمود. البته این توجیح درست نیست که فردی که معتاد است باید ازدواج کند تا اعتیادش درمان شود؛ چرا که در این حالت فرد دیگری نیز درگیر می‌شود. اما نقش همسر را نیز در این مورد نمی‌توان نادیده گرفت. برای آشنایی بیشتر با راه های ترک اعتیاد کلیک نمایید.

پرهیز از کنترلگری: نباید سعی کرد تا فرد معتاد را کنترل کرده و یا او را مجبور به انجام کاری کرد. در این شرایط او نیز دچار لجبازی می‌شود.

حمایتگر بودن: در ازدواج با معتاد به جای ترک کردن او و یا وارد کردن فشار زیاد، از او حمایت کرده و صبوری کنید.

مراقبت از خود: به عنوان همسر شخص معتاد احتمالا سختی های زیادی را تحمل خواهید کرد. از این رو باید از سلامت روان خود محافظت کنید تا بتوانید ارتباط درستی نیز با او داشته باشید.

باعث ادامه یافتن اعتیاد نشوید: بعد از ازدواج با معتاد، شما فردی نباشید که باعث ادامه یافتن اعتیاد می‌شود. در برخی مواقع این همسران هستند که منجر به ایجاد چنین شرایطی می‌شوند.

کمک گرفتن از مشاور: در ازدواج با معتاد حتما از مشاور کمک بگیرید. مشاور به افراد کمک می‌کند تا اعتیادشان را ترک کرده و به طور کلی سلامت روانی خود را بهبود بخشند.

ادامه زندگی مشترک و یا جدایی؟

بسیاری از زوجین بعد از مدتی بر سر این دوراهی قرار می‌گیرند. که آیا ادامه این زندگی درست است و یا باید خود را نجات دهند. در جواب به این سوال نمی‌توان یک جواب قطعی داد. چرا که شرایط هر خانواده ای متفاوت است. برخی از زوجین تنها به دلیل حضور فرزندان شان است که به زندگی مشترک ادامه می‌دهند. اما در شرایط دیگر این رابطه به هر دونفر و حتی خانواده هایشان صدمه های زیادی وارد می‌کند؛ از این رو باید به پایان برسد.

در ازدواج با معتاد این سوال هارا از خود و او بپرسید

ازدواج با معتاد

قبل از ازدواج با معتاد پرسیدن برخی از سوالها از خود و یا طرف مقابل باعث می‌شود تا افراد راحت تر تصمیم گرفته و یا تصمیم بهتری در این مورد بگیرند. برخی از این سوالها شامل موارد زیر می‌شود.

چه مدت از ترک اعتیاد او می‌گذرد؟

با چه انگیزه ای ترک کرده است؟

در این دوران چه آسیب های روحی و جسمی را متحمل شده است؟

رفتارهای ناسالم او کدام اند؟

سبک زندگی او چیست؟

شرایط مالی اش چگونه است؟

انگیزه فرد برای ازدواج و زندگی مشترک چیست؟

سخن پایانی

از آنجایی که نمی‌توان به طور کلی افراد معتاد را تا پایان عمر از ازدواج و برقراری رابطه عاطفی با دیگران منع کرد و یا آنها را مجبور به ترک نمود؛ باید تمهیداتی را در مورد ازدواج با این افراد اندیشید. تصمیم گیری در این مورد شخصی بوده و افراد باید به شرایط خود در این مورد فکر کنند. اما کمک گرفتن از روانشناس نیز می‌تواند کمک بزرگی به آنها بکند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با معتاد می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

ازدواج با پسری که قبلا اعتیاد داشته چگونه است؟

اعتیاد پیامدهای رفتاری زیادی مانند پرخاشگری و بی هدفی را به دنبال دارد. اگر می‌خواهید با فردی که قبلا اعتیاد داشته ازدواج کنید حتما در دوران نامزدی و آشنایی‌های اولیه، اخلاقیات و روحیات او را در نظر گرفته و نشانه‌ها را نادیده نگیرید.

 

 

منبع : ازدواج با معتاد

 

  • آواژه آواژه
  • ۰
  • ۰

تست ب2 یا بوپرونورفین به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد. اما در بیشتر موارد افراد نیازی به شناسایی‌اعتیاد افراد به این ماده ندارند. چرا که این قرص در بیشتر موارد برای ترک‌اعتیاد کاربرد داشته و افراد در این دوران از آن استفاده می‌کنند. با اینکه این قرص خود اعتیادآور بوده و عوارض جانبی مختلفی برای افراد ایجاد می‌کند؛ اما گاهی از آن برای منفی کردن جواب تست‌اعتیاد نیز استفاده می‌کنند. البته هنوز تاثیر دقیق آن بر جواب تست‌اعتیاد قطعی نبوده و در این مقاله بیشتر در مورد آن توضیح خواهیم داد. اما به طور کلی بهتر است از آن برای موارد غیرمجاز استفاده نکنید چرا که عوض کردن جواب آزمایش‌اعتیاد نه تنها تبعات قانونی دارد؛ بلکه در زندگی خود افراد نیز تاثیر می‌گذارد. جهت دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تست ب2 می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

تست ب2

بسیاری از افراد به دلیل اینکه از این قرص برای ترک‌اعتیاد استفاده می‌کنند؛ به آن وابستگی پیدا کرده واعتیاد جدید پیدا می‌کنند. از طرفی باورهای مختلفی در مورد تاثیر قرص ب2 بر تست‌اعتیاد وجود دارد. بسیاری معتقدند که استفاده از این قرص قبل از تست در صورت‌اعتیاد فرد، جواب آزمایش را منفی کرده و برخی دیگر می‌گویند که به دلیل وجود مورفین در ترکیبات این قرص، جواب آزمایش مثبت می‌گردد. به طور کلی استفاده از روش های مختلف برای تغییر جواب آزمایش کار اشتباهی است. اما بوپرونورفین نیز قرص خطرناک و اعتیادآوری محسوب می‌شود که نباید خودسرانه از آن استفاده نمود. از این رو در صورت مصرف این قرص بهتر است با متخصص خود مشورت نمایید. رای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع مواد اعتیاد آور کلیک کنید.

آیا در تست قرص ب2 مورفین مثبت می شود؟

انواع تست اعتیاد به قرص ب2

نکته جالب اینجاست که قرص ب2 خود از مشتقات مورفین بوده قدرتی 40 برابر بیشتر از خود قرص مورفین دارد. پس در جواب این سوال باید با قطعیت گفت: بله. همچنین مانند مورفین خاصیت اعتیادآوری داشته و مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد می‌نماید. البته با این وجود تفاوت هایی نیز بین ساختار این قرص با مورفین وجود دارد. قرص ب2 یک آگونیست قوی اما گیرنده جزئی است که وابستگی زیادی ایجاد کرده اما در واقع فعالیت کمی در بدن دارد. از این رو نمی‌توان قرص ب2، متادون و مورفین را یکی دانست.

مدت زمان ماندگاری قرص ب۲ در بدن

اثرات این قرص در بخش های مختلف بدن تا مدتی بعد از مصرف مشاهده شده و در واقع تست های‌اعتیاد بر همین اساس عمل می‌کنند. اثرات این ماده در خون، بزاق و ادرار بعد از چند روز از بین رفته اما در فولیکول مو تقریبا تا 90 روز باقی می‌ماند.

انواع تست ب2

روش های مختلفی برای تست اعتیاد  به ب2 وجود دارد. در واقع افراد همه در آزمایشگاه با انجام آزمایش های مختلف می‌توانند متوجه این موضوع شوند و هم با کیت های تشخیصی در خانه. البته در بیشتر موارد مصرف این قرص منجر به منفی شدن تست‌اعتیاد به طور کلی شده و دیگر اعتیادها را نیز نمی‌توان تشخیص داد. اما راه هایی برای تشخیص وجود آن در بدن نیز وجود دارد. در این قسمت به توضیح برخی از این راه ها خواهیم پرداخت.

آزمایش خون

با استفاده از آزمایش خون بعد از تقریبا 3 تا 5 روز می‌توان متوجه مصرف قرص ب2 شد. البته این عدد متغیر بوده و تا 7 روز هم ممکن است جواب آزمایش منفی شود. از طرفی فرد کمتر می‌تواند جواب آزمایش خون را تغییر داده و در آن مداخله کند.

تست مو ب2

تست ب2 نیز به وسیله آزمایش کردن مو نیز امکانپذیر است. حتی این ماده در موی افراد بیشتر از سایر بخش ها باقی مانده و می‌توان به آن پی برد. البته که استفاده از این نوع تست زیاد رایج نیست. اما به طور کلی در موارد خاص از آن استفاده می‌شود.

بزاق

برتری تست ب2 از طریق بزاق این است که هم آسان و سریع انجام شده و هم دقت لازم را دارد. البته این آزمایش را تنها تا سه روز می‌توان انجام داد.

تست ب2 با ادرار

یکی دیگری از راه های تست ب2 استفاده از آزمایش ادرار است که پرکاربردترین نیز هست. چرا که همه آزمایش ها و حتی کیت های تشخیصی از این روش استفاده می‌کنند. اما در حین انجام این آزمایش نیاز به نظارت زیادی وجود دارد. چرا که بسیاری از معتادین از روش هایی برای تغییر دادن تست خود استفاده می‌کنند. البته قبل از انجام این نوع آزمایش باید مواردی را در نظر گرفت. برای مثال خواص شیمیایی ماده ای که فرد مصرف می‌کند؛ میزان متابولیسم بدن و راه های دفع مواد، مقدار، دفعات و مزمن بودن دوز مصرفی، تغییرات فردی در وضعیت جسمانی فرد و… همگی موضوعات مهمی هستند.

ب۲ تست اعتیاد را مثبت می‌کند؟

مصرف قرص ب2 با اینکه در بیشتر موارد جواب آزمایش را تغییر می‌دهد؛ اما در صورتی که افراد تقاضای آزمایش مجدد با دقت بیشتر و یا روش های دیگری را داشته باشند؛ می‌توان به وابستگی فرد به این قرص نیز پی برد. کیت تشخیصی‌اعتیاد به مورفین و قرص بوپرونورفین به صورت مجزا وجود داشته و تقریبا از دقت بالایی نیز برخوردار هستند. افراد می‌توانند هم به صورت خودجوش و هم به با درخواست از آزمایشگاه ها این آزمایش ها را انجام دهند.

استفاده از این قرص نه تنها تست‌اعتیاد را مثبت نمی‌کند؛ بلکه اگر افراد تا 48 ساعت قبل از آزمایش مصرف آن را متوقف نکنند، جواب تست آنها منفی نیز می‌شود. البته همیشه هم این اتفاق نمی‌افتد و به عوامل مختلفی بستگی دارد.

عوامل موثر بر زمان از بین رفتن اثرات قرص ب۲

عوامل موثر بر تست اعتیاد ب2

همانطور که قبل تر هم به آن اشاره شد؛ برخی از عوامل بر خروج اثرات قرص ب2 از بدن موثر هستند. در واقع زمانی که افراد از این قرص استفاده می‌کنند؛ مدتی طول می‌کشد تا اثرات آن به طور کلی در بدن از بین برود. این مدت زمان بسته به عواملی متفاوت بوده و تغییر می‌کند. برخی از شرایطی که باعث می‌شود اثرات این قرص دیرتر با زودتر از بین رود؛ شامل موارد زیر می‌شود.

عملکرد کبد

سن افراد

وزن آنها

دفعات استفاده از این ماده

اعتیادبه سایر مواد

دوز مصرفی آنها

سخن پایانی

امروزه استفاده از قرص ب2 تبدیل به یکی از روش های رایج برای ترک‌اعتیاد شده است. اما این روش منجر به وابستگی بیشتر افراد به این قرص شده و عوارض جانبی جدیدی برای آنها ایجاد می‌کند. از این رو بهتر است افراد قبل از استفاده از این روش برای ترک‌اعتیاد با متخصص مشورت کرده و عوامل مختلفی را در نظر داشته باشند.

برای دریافت مشاوره در زمینه تست ب2 می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

میزان دقت تست ب2 بوپرنورفین چقدر است؟

شیوه ارزیابی از طریق نمونه ادرار درصورتی‌اعتیاد فرد را تأیید می‌کند که غلظت بوپرنورفین در ادرار حداقل 10 میلی گرم باشد به همین خاطر احتمال خطا وجود دارد اما در بررسی نمونه خون، مصرف بوپرنورفین در یک هفته منتهی به آزمایش قابل بررسی است.

چرا استفاده از قرص ب2 باعث منفی شدن تست‌اعتیاد می‌شود؟

این دارو خاصیت سم‌زدایی بالایی دارد و استفاده از آن تمامی نشانه‌های‌اعتیاد در خون و ادرار شما را پاک خواهد کرد. به همین خاطر مصرف آن از چند روز پیش از انجام آزمایش باعث منفی شدن تست‌اعتیاد می‌شود. البته درصورتی که از آزمایشگاه خواسته شود تا مصرف مشتقات مرفین را نیز مورد بررسی قرار دهد استفاده از بوپرنورفین مشخص خواهد شد.

استفاده از بوپرنورفین برای چه مدتی باعث‌اعتیاد می‌شود؟

پاسخ این سؤال با توجه به سن و جنس مصرف‌کننده و میزان مصرف در هر وعده متفاوت خواهد بود اما به‌طورکلی این دارو خاصیت اعتیادآوری کمتری نسبت به مرفین یا متادون دارد و باید برای مدت طولانی‌تری مورد استفاده قرار بگیرد. مشاوره به شما کمک می کند تا بهترین درمان ممکن را برگزینید.

 

منبع : تست ب2 | تست اعتیاد به ب 2

  • آواژه آواژه
  • ۰
  • ۰

جنون خرید یا اعتیاد به آن یکی از انواع اعتیادهای رفتاری است که زندگی افراد را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می‌دهد. در دنیای امروزی خرید کردن و به طور کلی مصرف‌گرایی یک روش زندگی شده و گاها افراد به آن به چشم یک نوع سرگرمی نگاه می‌کنند. اما فارغ از جنبه اقتصادی آن، خرید کردن به طور مداوم منجر به بروز مشکلات زیادی برای افراد می‌گردد. این موضوع مخصوصا در میان زنان شایع‌تر بوده و آنان را از لحاظ روانی تحت فشار زیادی قرار می‌دهد. بسیاری اصلا این موضوع را جدی نگرفته و یا از اختلال بودن آن مطلع نیستند. در صورتی که اعتیاد به خرید به طور رسمی یک نوع بیماری و وابستگی شناخته می‌شود. از این رو کسب اطلاعاتی در این زمینه می‌تواند افراد را بیشتر آگاه کرده و در فرایند درمان نیز به آن‌ها کمک کند. برای دریافت مشاوره تلفنی روانشناسی کلیک نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه جنون خرید می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

جنون خرید چیست؟

اطلاع از ماهیت جنون خرید بسیاری از افراد را می‌ترساند. با اینکه همه ما از خریدن وسایل جدید لذت برده و همواره دوست داریم پابه پای مد در جامعه پیش رویم؛ اما معتاد شدن به آن عواقب وحشتناکی دارد. برخی از افراد به خرید کردن معتاد شده و تا جایی که پول داشته باشند؛ هرچیزی را که حتی به آن نیازی ندارند را نیز می‌خرند.

بعد از مدتی حتی خودشان نیز از انجام اینکار لذت نبرده و به دنبال راهی برای متوقف کردن آن می‌گردند. اما این موضوع برایشان حالت اجبارگونه پیدا می‌کند. در این مقاله در مورد جنبه های مختلف این مسئله بیشتر صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی بیشتر با انواع اعتیاد رفتاری کلیک نمایید.

نشانه های ابتلا به جنون خرید

نشانه های جنون خرید

ابتلا به جنون خرید با بروز نشانه های بارزی در افراد همراه است. در واقع اطرافیان به راحتی می‌توانند متوجه این موضوع شوند که فردی که در حال خرید است واقعا بیمار بوده و از روی نیاز چیزی را نمی‌خرد. در موارد دیگر نیز این موضوع کمی نامحسوس تر است. فرد تلاش زیادی می‌کند تا این موضوع را از دیگران پنهان کند؛ اما گاهی موفق نیست. برخی از این نشانه ها شامل موارد زیر می‌شود. برای پاسخ به سوال اعتیاد چیست کلیک نمایید.

داشتن احساس گناه و پشیمانی

یکی از اصلی ترین نشانه های ابتلا به جنون خرید ، داشتن احساس پشیمانی است. افراد بعد از مدتی خودشان هم از اینکه چیزهای غیرضروری زیادی را خریداری می‌کنند؛ احساس گناه و پشیمانی دارند. به طور کلی این یکی از نشانه های بارز در همه افرادی است که در انجام کاری دچار افراط شده و یا به آن اعتیاد پیدا کرده اند.

داشتن درد پرداخت

برخی از افراد مبتلا به جنون خرید، دچار درد پرداخت می‌شوند. این حالت تنها در صورت پرداخت به صورت نقدی ایجاد می‌کند. در واقع همین موضوع است که خرید کردن با کارت اعتباری را برای افراد لذتبخش می‌کند. اما این درد هم مانع آنها نشده و آنها به کار خود ادامه می‌دهند.

نشانه های رفتاری

?برخی از دیگر از نشانه ها شامل موارد زیر می‌شوند.

?این افراد نمی‌توانند در مقابل خرید کردن مقاومت کنند

?در بیشتر موارد مشکلات مالی دارند

?حتی ذهن آنها نیز درگیر خرید کردن است

?حتی در فضای کار و یا مدرسه و دانشگاه نیز دچار مشکل می‌شوند

?زمان زیادی را صرف خرید می‌کنند

?در بیشتر موارد مبتلا به اضطراب و افسردگی نیز هستند

شیوع ابتلا به جنون خرید

تقریبا 6 درصد از جمعیت آمریکا مبتلا به جنون خرید هستند که از این تعداد 80 درصد از آنها زنان می‌باشند. آمارها نشان می‌دهند که با ظهور تکنولوژی و تغییر سبک زندگی در جوامع این موضوع نیز در مقایسه با گذشته بسیار تشدید شده است.

علل ابتلا به جنون خرید

بررسی این موضوع که افراد چرا به جنون خرید مبتلا می‌شوند نیز اهمیت دارد. در بیشتر موارد آنان برای فرار از واقعیت زندگی خود و تجربه لذت های کوتاه مدت به اینکار روی می‌آورند. در واقع آنان به دلیل مشکلاتی که در زندگی خود دارند؛ برای فرار از آنها خرید کردن را انتخاب کرده و با اینکار مدتی حواس خود را پرت می‌کنند. البته دلایل دیگری نیز برای ابتلای افراد به این نوع اعتیاد وجود دارد. اما تقریبا اصلی ترین علت آن همین است.

تشخیص ابتلا به جنون خرید

برای تشخیص دقیق ابتلا به جنون خرید، افراد باید به متخصص مراجعه کرده و از او کمک بگیرند. چرا که مرز باریکی میان خرید کردن به صورت عادی و خرید کردن جنون آمیز وجود دارد. مخصوصا زندگی در عصر امروزی، تشخیص این  تفاوت را بسیار سخت تر نیز کرده است. از این رو افراد باید در ابتدا مشکل اصلی خود را به درستی تشخیص داده و در قدم بعدی از درمان را آغاز کنند.

پیامدهای ابتلا به جنون خرید

طبیعی است که ابتلا به جنون خرید ، با بروز مشکلات مختلفی نیز همراه است. این افراد در بیشتر موارد در روابط بین فردی خود به مشکل خورده و همچنین پول زیادی را نیز از دست می‌دهند. حتی می‌توان گفت این موضوع علت جدایی بسیاری از زوجین نیز هست. چرا که یکی از افراد نمی‌تواند میل خود را به خرید کردن کنترل کرده و از لحاظ مالی و  روانی فشار زیادی را به طرف مقابل خود وارد می‌کند.

چه افرادی در معرض ابتلا به جنون خرید هستند؟

بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است؛ برخی از افراد بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به جنون خرید قرار دارند. زنان در صف اول این گروه قرار دارند. افرادی که مبتلا به سایر انواع اعتیادهای رفتاری هستند نیز ممکن است به جنون خرید نیز مبتلا شوند. همچنین افراد مبتلا به اختلال وسواس پوست کنی، کندن مو، سومصرف مواد، اختلالات شخصیت و اختلال پرخوری بیشتر احتمال دارد که نشانه های این اعتیاد را نیز از خود بروز دهند.

روش های درمان جنون خرید

روش های درمان جنون خرید

جنون خرید تا حدی قابل درمان و کنترل است. افراد می‌توانند از روش های مختلفی در این زمینه استفاده کرده و از روانشناس نیز کمک بگیرند. برای اطلاع از راه های درمان اعتیاد رفتاری کلیک کنید.

کنار گذاشتن کارت های بانکی: افراد باید در ابتدا دسترسی خود را پول و کارت های بانکی محدود کنند.

استفاده از پول نقد: از آنجایی که استفاده از پول نقد منجر به بروز درد پرداخت در آنها می‌گردد و میل آنها را برای خرید کردن کاهش می‌دهد؛ بهتر است پول نقد در اختیار آنها قرار دهید. از طرفی استفاده از پول نقد گاهی برای افراد استرس آور است. همین می‌تواند جلوی خرید کردن آنها را بگیرد.

ثبت کردن همه هزینه ها: زمانی که افراد همه هزینه هایی را که در یک مدت مشخص خرج کرده اند را ثبت کنند؛ متوجه خواهند شد که بخش اعظم آنها غیرضروری بوده است.

صبر کردن: قبل از انجام هرخریدی باید کمی صبر کرده و بیشتر فکر کنند. در این حالت بیشتر احتمال دارد که منصرف شوند.

دوری کردن از عوامل وسوسه انگیز: عواملی که زمینه ساز میل شدید آنها برای خرید می‌گردد را باید شناسایی کرده آنها را کنترل کنند.

سخن پایانی

با توجه به شیوع بالای جنون خرید و نبود آگاهی های لازم، بسیار اهمیت دارد که افراد با مطالعه و بررسی مرتب سلامت روان خود به دنبال رفع این اعتیاد یا وسواس باشند. هر چه آگاهی شما درباره وضعیت روانی تان بیشتر شود؛ به احتمال بیشتری به دنبال درمان و زندگی سالم خواهید بود. فراموش نکنید بسیاری از اختلالات روانی مانند جنون خرید ریشه در خودانگاره ها و طرحواره های عمیق روانی دارند که به سادگی تغییر نمی کنند. به همین دلیل کمک روانشناس برای رفع مساله ضرورت دارد.

برای دریافت مشاوره در زمینه جنون خرید می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا جنون خرید یک اختلال روان پریشی است؟

خیر؛ کلمه جنون در این جا اصطلاحا به کار می‌رود اما در این وضعیت مشخصه‌های اصلی روان پریشی یعنی جدایی از واقعیت و تجربه علائمی نظیر توهم و هذیان وجود ندارد.

منبع : جنون خرید یا اعتیاد به خرید

  • آواژه آواژه
  • ۰
  • ۰

استعدادیابی کودکان بندرعباس در مراکز آموزشی و خدمات استعدادیابی مختلفی مثل آواژه با کیفیت بالا انجام می‌شود. برخی تصور می‌کنند که برای استعدادیابی کودکان شان باید حتما هزینه زیادی کرده و فرایندهای سخت و دشواری را پشت سر بگذارند. این موضوع یکی از دغدغه‌های خانواده کودکان در این شهر است که فرزندان‌شان به خدمات و امکانات با کیفیتی دسترسی داشته باشند. اما امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی افراد می‌توانند در هرجای ایران به خدمات درمانی و آموزشی دسترسی داشته و لزومی نیازی به طی مسافت طولانی هم نیست. اما کودکان در هرمکانی باید استعدادیابی شده و در مسیر درستی قرار گیرند. در این زمینه می‌توانید از مشاوران کلینیک آواژه کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی کودکان بندرعباس می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

استعدادیابی کودکان بندرعباس چطور انجام می‌شود؟

اگر والدین امکان سفر و مراجعه حضوری را ندارند؛ می‌توانند از طریق مشاوره های تلفنی یا آنلاین اقدام کرده و با همان کیفیت اینکار را انجام دهند. از طرفی فرایند استعدادیابی برای همه جای ایران به صورت یکسانی انجام شده و مشاوران با استفاده از آزمون های مشخصی که متناسب با سن کودکان نیز انتخاب می‌شوند؛ اینکار را انجام می‌دهند. اما در این زمینه نیاز به همکاری والدین و مربیان آموزشی نیز هست. کودکان بیشتر زمان خود را در خانه و با خانواده خود می‌گذارنند از این رو آنان می‌توانند در این زمینه نقش موثری داشته باشند. در این مقاله بیشتر در مورد استعدادیابی کودکان بندرعباس توضیح خواهیم داد. برای اطلاع از سن استعدادیابی کودکان کلیک نمایید.

اهمیت استعدادیابی کودکان بندرعباس

این موضوع را در نظر داشته باشید که همه کودکان از استعدادهای ذاتی برخوردار بوده و در صورتی که به موقع  و به صورت درست شناسایی شوند؛ می‌توانند در مسیر درست قرار گرفته و از ظرفیت های درونی نهایت استفاده را ببرند. همه کسانی که در بزرگسالی که به موفقیتی دست یافته اند؛ از دوران کودکی خود به استعداد پی برده و در راستای پرورش و تقویت آن تلاش کرده اند. والدین باید در سن مناسبی اینکار را انجام داده و در این زمینه به فرزندان خود کمک نمایند. برای اطلاع از روش های استعدادیابی دانش آموزان در خانه کلیک کنید.

وظایف والدین در مورد استعدادیابی کودکان

از آنجایی که کودکان در این دوران، اطلاعات کافی در این مورد نداشته و به والدین خود وابسته هستند و همچنین وقت بیشتری را با والدین خود می‌گذارنند. والدین می‌توانند با اقداماتی استعدادیابی را برای فرزندان خود انجام داده و در این هنگام از روانشناس نیز کمک بگیرند. در این قسمت به توضیح این راهکارها می‌پردازیم.

مشاهده رفتارها به شکل درست

در ابتدا والدین باید قادر باشند تا به شکل درستی رفتارهای فرزندان خود را در شرایط مختلف مورد بررسی قرار دهند. درواقع مشاهده اولین قدمی است که باید در این زمینه برداشته شود. در این حالت والدین بیشتر با علائق و روحیات فرزندان خود آشنا شده و راحت‌تر می‌توانند در این زمینه اقدام کنند.

نادیده گرفتن پیش فرض ها | استعدادیابی کودکان بندرعباس

البته در این مورد والدین باید برخی از پیش فرض ها را نادیده بگیرند. گذشته خود والدین و آمال و آرزوهایی که برای فرزندان خود دارند پیش فرض های ذهنی آنها محسوب می‌شود. این موضوعات به افکار آنها سوگیری داده و موجب می‌شود که انجام کاری را به فرزند خود تحمیل کنند.

مقایسه نکردن بچه ها با یکدیگر

یکی دیگر از اقداماتی که در زمینه استعدادیابی کودکان بندرعباس باید صورت می‌گیرد؛ عدم مقایسه کردن کودکان با دیگران است. هر کودکی استعداد خاص خودش را دارد و در زمینه خاصی می‌تواند به موفقیت برسد. زمانی که افراد فرزندان خود را با دیگران مقایسه می‌کنند؛ به آنها این حس را القا می‌کنند که کافی و یا دوست داشتنی نیستند. از این رو آنان نیز دیگر به طور کلی شور و اشتیاق خود را از دست می‌دهند.

قراردادن کودکان در محیطی درست | استعدادیابی کودکان بندرعباس

برخی تصور می‌کنند همین که استعداد کودک را کشف کنند؛ کافی است. اما کودکان با استعداد باید در محیط درستی نیز قرار بگیرند. در این چنین فضاهایی بیشتر احتمال دارد که کودکان استعدادهای خود را بروز دهند و یا استعدادهای آنها پرورش یابد. برای اطلاع از روش های استعدادیابی کودک سه ساله کلیک نمایید.

اهمیت دادن به رویاهای کودک

در این مورد نباید رویاها و علائق کودک را نادیده گرفت. همه کودکان رویاهایی برای آینده و برای شغل خود دارند. بنابراین حتما باید از آنها سوال کنید و اجازه دهید که در مورد رویاهایشان صحبت کنند. اینکار خود می‌تواند در مورد استعدادیابی کودکان به والدین نشانه هایی را بدهد.

کمک گرفتن از مشاور | استعدادیابی کودکان بندرعباس

یکی از اصلی‌ترین اقدامات در زمینه استعدادیابی کودکان بندرعباس، کمک گرفتن از مشاوران و متخصصان در این زمینه است. والدین اگر خود وقت و انرژی کافی برای انجام اقدامات بالا ندارند؛ باید به روانشناس کودک مراجعه کرده و در این زمینه با او مشورت کنند. روانشناس در ابتدا سوالاتی در این مورد از والدین پرسیده و نشانه های رفتاری او را بررسی کرده. در قدم بعدی از تست هایی در این زمینه استفاده می‌کند.

خدمات آواژه در مورد استعدادیابی کودکان بندرعباس

آواژه با سابقه ای درخشان در زمینه مشاوره کودک و استعدادیابی، با کمک مشاورین مجرب اش در این زمینه به شما و فرزندان تان کمک خواهد کرد. آواژه بستری برای خانواده ها فراهم کرده است تا با مراجعه حضوری و تلفنی افراد بتوانند به امکانات ویژه ای در این زمینه دسترسی داشته و استعدادیابی نیز به درستی صورت گیرد.

آدرس بهترین مراکز استعدادیابی کودکان بندرعباس

علاوه بر آواژه، کلینیک های معتبر دیگری نیز در زمینه استعدادیابی کودکان بندرعباس وجود دارند؛ که به خانواده ها کمک کرده و آنها را راهنمایی می‌کنند تا بتوانند این فرایند را به درستی پیش ببرند. برخی از این مراکز شامل موارد زیر می‌شوند.

?مرکز مشاوره ذهن نو  02191002360

?مرکز مشاوره آواژه 02166419012

?– مرکز مشاوره دانتل کو – 02191005066

سخن پایانی

خوشبختانه امروزه استعدادیابی کودکان بندرعباس و شهرهای دیگر در ایران با روش های مختلفی انجام شده و به خانواده ها کمک می‌شود تا در این زمینه بتوانند به شکل درستی اقدام کنند. در این زمینه بهتر است در ابتدا والدین از روش هایی که در قسمت بالا توضیح داده شد؛ استفاده کرده و در قدم بعدی از یک متخصص نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی کودکان بندرعباس می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

 

منبع : استعدادیابی کودکان بندرعباس

  • آواژه آواژه
  • ۰
  • ۰

استعدادیابی کودکان قزوین در مراکز آموزشی و خدمات استعدادیابی مختلفی مثل آواژه با کیفیت بالا انجام می‌شود. برخی تصور می‌کنند که برای استعدادیابی کودکان شان باید حتما هزینه زیادی کرده و فرایندهای سخت و دشواری را پشت سر بگذارند. این موضوع یکی از دغدغه‌های خانواده کودکان در این شهر است که فرزندان‌شان به خدمات و امکانات با کیفیتی دسترسی داشته باشند. اما امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی افراد می‌توانند در هرجای ایران به خدمات درمانی و آموزشی دسترسی داشته و لزومی نیازی به طی مسافت طولانی هم نیست. اما کودکان در هرمکانی باید استعدادیابی شده و در مسیر درستی قرار گیرند. در این زمینه می‌توانید از مشاوران کلینیک آواژه کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی کودکان قزوین می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

استعدادیابی کودکان قزوین چطور انجام می‌شود؟

اگر والدین امکان سفر و مراجعه حضوری را ندارند؛ می‌توانند از طریق مشاوره های تلفنی یا آنلاین اقدام کرده و با همان کیفیت اینکار را انجام دهند. از طرفی فرایند استعدادیابی برای همه جای ایران به صورت یکسانی انجام شده و مشاوران با استفاده از آزمون های مشخصی که متناسب با سن کودکان نیز انتخاب می‌شوند؛ اینکار را انجام می‌دهند. اما در این زمینه نیاز به همکاری والدین و مربیان آموزشی نیز هست. کودکان بیشتر زمان خود را در خانه و با خانواده خود می‌گذارنند از این رو آنان می‌توانند در این زمینه نقش موثری داشته باشند. در این مقاله بیشتر در مورد استعدادیابی کودکان قزوین توضیح خواهیم داد. برای اطلاع از سن استعدادیابی کودکان کلیک نمایید.

اهمیت استعدادیابی کودکان قزوین

این موضوع را در نظر داشته باشید که همه کودکان از استعدادهای ذاتی برخوردار بوده و در صورتی که به موقع  و به صورت درست شناسایی شوند؛ می‌توانند در مسیر درست قرار گرفته و از ظرفیت های درونی نهایت استفاده را ببرند. همه کسانی که در بزرگسالی که به موفقیتی دست یافته اند؛ از دوران کودکی خود به استعداد پی برده و در راستای پرورش و تقویت آن تلاش کرده اند. والدین باید در سن مناسبی اینکار را انجام داده و در این زمینه به فرزندان خود کمک نمایند. برای اطلاع از روش های استعدادیابی دانش آموزان در خانه کلیک کنید.

وظایف والدین در مورد استعدادیابی کودکان

از آنجایی که کودکان در این دوران، اطلاعات کافی در این مورد نداشته و به والدین خود وابسته هستند و همچنین وقت بیشتری را با والدین خود می‌گذارنند. والدین می‌توانند با اقداماتی استعدادیابی را برای فرزندان خود انجام داده و در این هنگام از روانشناس نیز کمک بگیرند. در این قسمت به توضیح این راهکارها می‌پردازیم.

مشاهده رفتارها به شکل درست

در ابتدا والدین باید قادر باشند تا به شکل درستی رفتارهای فرزندان خود را در شرایط مختلف مورد بررسی قرار دهند. درواقع مشاهده اولین قدمی است که باید در این زمینه برداشته شود. در این حالت والدین بیشتر با علائق و روحیات فرزندان خود آشنا شده و راحت‌تر می‌توانند در این زمینه اقدام کنند.

نادیده گرفتن پیش فرض ها | استعدادیابی کودکان قزوین

البته در این مورد والدین باید برخی از پیش فرض ها را نادیده بگیرند. گذشته خود والدین و آمال و آرزوهایی که برای فرزندان خود دارند پیش فرض های ذهنی آنها محسوب می‌شود. این موضوعات به افکار آنها سوگیری داده و موجب می‌شود که انجام کاری را به فرزند خود تحمیل کنند.

مقایسه نکردن بچه ها با یکدیگر

یکی دیگر از اقداماتی که در زمینه استعدادیابی کودکان قزوین باید صورت می‌گیرد؛ عدم مقایسه کردن کودکان با دیگران است. هر کودکی استعداد خاص خودش را دارد و در زمینه خاصی می‌تواند به موفقیت برسد. زمانی که افراد فرزندان خود را با دیگران مقایسه می‌کنند؛ به آنها این حس را القا می‌کنند که کافی و یا دوست داشتنی نیستند. از این رو آنان نیز دیگر به طور کلی شور و اشتیاق خود را از دست می‌دهند.

قراردادن کودکان در محیطی درست | استعدادیابی کودکان قزوین

برخی تصور می‌کنند همین که استعداد کودک را کشف کنند؛ کافی است. اما کودکان با استعداد باید در محیط درستی نیز قرار بگیرند. در این چنین فضاهایی بیشتر احتمال دارد که کودکان استعدادهای خود را بروز دهند و یا استعدادهای آنها پرورش یابد. برای اطلاع از روش های استعدادیابی کودک سه ساله کلیک نمایید.

اهمیت دادن به رویاهای کودک

در این مورد نباید رویاها و علائق کودک را نادیده گرفت. همه کودکان رویاهایی برای آینده و برای شغل خود دارند. بنابراین حتما باید از آنها سوال کنید و اجازه دهید که در مورد رویاهایشان صحبت کنند. اینکار خود می‌تواند در مورد استعدادیابی کودکان به والدین نشانه هایی را بدهد.

کمک گرفتن از مشاور | استعدادیابی کودکان قزوین

یکی از اصلی‌ترین اقدامات در زمینه استعدادیابی کودکان قزوین، کمک گرفتن از مشاوران و متخصصان در این زمینه است. والدین اگر خود وقت و انرژی کافی برای انجام اقدامات بالا ندارند؛ باید به روانشناس کودک مراجعه کرده و در این زمینه با او مشورت کنند. روانشناس در ابتدا سوالاتی در این مورد از والدین پرسیده و نشانه های رفتاری او را بررسی کرده. در قدم بعدی از تست هایی در این زمینه استفاده می‌کند.

خدمات آواژه در مورد استعدادیابی کودکان قزوین

آواژه با سابقه ای درخشان در زمینه مشاوره کودک و استعدادیابی، با کمک مشاورین مجرب اش در این زمینه به شما و فرزندان تان کمک خواهد کرد. آواژه بستری برای خانواده ها فراهم کرده است تا با مراجعه حضوری و تلفنی افراد بتوانند به امکانات ویژه ای در این زمینه دسترسی داشته و استعدادیابی نیز به درستی صورت گیرد.

آدرس بهترین مراکز استعدادیابی کودکان قزوین

علاوه بر آواژه، کلینیک های معتبر دیگری نیز در زمینه استعدادیابی کودکان قزوین وجود دارند؛ که به خانواده ها کمک کرده و آنها را راهنمایی می‌کنند تا بتوانند این فرایند را به درستی پیش ببرند. برخی از این مراکز شامل موارد زیر می‌شوند.

?مرکز مشاوره ذهن نو  02191002360

?مرکز مشاوره آواژه 02166419012

?– مرکز مشاوره دانتل کو – 02191005066

سخن پایانی

خوشبختانه امروزه استعدادیابی کودکان قزوین و شهرهای دیگر در ایران با روش های مختلفی انجام شده و به خانواده ها کمک می‌شود تا در این زمینه بتوانند به شکل درستی اقدام کنند. در این زمینه بهتر است در ابتدا والدین از روش هایی که در قسمت بالا توضیح داده شد؛ استفاده کرده و در قدم بعدی از یک متخصص نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی کودکان قزوین می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

 

منبع :‌  استعدادیابی کودکان قزوین

  • آواژه آواژه
  • ۰
  • ۰

استعدادیابی کودکان سمنان در مراکز آموزشی و خدمات استعدادیابی مختلفی مثل آواژه با کیفیت بالا انجام می‌شود. برخی تصور می‌کنند که برای استعدادیابی کودکان شان باید حتما هزینه زیادی کرده و فرایندهای سخت و دشواری را پشت سر بگذارند. این موضوع یکی از دغدغه‌های خانواده کودکان در این شهر است که فرزندان‌شان به خدمات و امکانات با کیفیتی دسترسی داشته باشند. اما امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی افراد می‌توانند در هرجای ایران به خدمات درمانی و آموزشی دسترسی داشته و لزومی نیازی به طی مسافت طولانی هم نیست. اما کودکان در هرمکانی باید استعدادیابی شده و در مسیر درستی قرار گیرند. در این زمینه می‌توانید از مشاوران کلینیک آواژه کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی کودکان سمنان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

استعدادیابی کودکان سمنان چطور انجام می‌شود؟

اگر والدین امکان سفر و مراجعه حضوری را ندارند؛ می‌توانند از طریق مشاوره های تلفنی یا آنلاین اقدام کرده و با همان کیفیت اینکار را انجام دهند. از طرفی فرایند استعدادیابی برای همه جای ایران به صورت یکسانی انجام شده و مشاوران با استفاده از آزمون های مشخصی که متناسب با سن کودکان نیز انتخاب می‌شوند؛ اینکار را انجام می‌دهند. اما در این زمینه نیاز به همکاری والدین و مربیان آموزشی نیز هست. کودکان بیشتر زمان خود را در خانه و با خانواده خود می‌گذارنند از این رو آنان می‌توانند در این زمینه نقش موثری داشته باشند. در این مقاله بیشتر در مورد استعدادیابی کودکان سمنان توضیح خواهیم داد. برای اطلاع از سن استعدادیابی کودکان کلیک نمایید.

اهمیت استعدادیابی کودکان سمنان

این موضوع را در نظر داشته باشید که همه کودکان از استعدادهای ذاتی برخوردار بوده و در صورتی که به موقع  و به صورت درست شناسایی شوند؛ می‌توانند در مسیر درست قرار گرفته و از ظرفیت های درونی نهایت استفاده را ببرند. همه کسانی که در بزرگسالی که به موفقیتی دست یافته اند؛ از دوران کودکی خود به استعداد پی برده و در راستای پرورش و تقویت آن تلاش کرده اند. والدین باید در سن مناسبی اینکار را انجام داده و در این زمینه به فرزندان خود کمک نمایند. برای اطلاع از روش های استعدادیابی دانش آموزان در خانه کلیک کنید.

وظایف والدین در مورد استعدادیابی کودکان

از آنجایی که کودکان در این دوران، اطلاعات کافی در این مورد نداشته و به والدین خود وابسته هستند و همچنین وقت بیشتری را با والدین خود می‌گذارنند. والدین می‌توانند با اقداماتی استعدادیابی را برای فرزندان خود انجام داده و در این هنگام از روانشناس نیز کمک بگیرند. در این قسمت به توضیح این راهکارها می‌پردازیم.

مشاهده رفتارها به شکل درست

در ابتدا والدین باید قادر باشند تا به شکل درستی رفتارهای فرزندان خود را در شرایط مختلف مورد بررسی قرار دهند. درواقع مشاهده اولین قدمی است که باید در این زمینه برداشته شود. در این حالت والدین بیشتر با علائق و روحیات فرزندان خود آشنا شده و راحت‌تر می‌توانند در این زمینه اقدام کنند.

نادیده گرفتن پیش فرض ها | استعدادیابی کودکان سمنان

البته در این مورد والدین باید برخی از پیش فرض ها را نادیده بگیرند. گذشته خود والدین و آمال و آرزوهایی که برای فرزندان خود دارند پیش فرض های ذهنی آنها محسوب می‌شود. این موضوعات به افکار آنها سوگیری داده و موجب می‌شود که انجام کاری را به فرزند خود تحمیل کنند.

مقایسه نکردن بچه ها با یکدیگر

یکی دیگر از اقداماتی که در زمینه استعدادیابی کودکان سمنان باید صورت می‌گیرد؛ عدم مقایسه کردن کودکان با دیگران است. هر کودکی استعداد خاص خودش را دارد و در زمینه خاصی می‌تواند به موفقیت برسد. زمانی که افراد فرزندان خود را با دیگران مقایسه می‌کنند؛ به آنها این حس را القا می‌کنند که کافی و یا دوست داشتنی نیستند. از این رو آنان نیز دیگر به طور کلی شور و اشتیاق خود را از دست می‌دهند.

قراردادن کودکان در محیطی درست | استعدادیابی کودکان سمنان

برخی تصور می‌کنند همین که استعداد کودک را کشف کنند؛ کافی است. اما کودکان با استعداد باید در محیط درستی نیز قرار بگیرند. در این چنین فضاهایی بیشتر احتمال دارد که کودکان استعدادهای خود را بروز دهند و یا استعدادهای آنها پرورش یابد. برای اطلاع از روش های استعدادیابی کودک سه ساله کلیک نمایید.

اهمیت دادن به رویاهای کودک

در این مورد نباید رویاها و علائق کودک را نادیده گرفت. همه کودکان رویاهایی برای آینده و برای شغل خود دارند. بنابراین حتما باید از آنها سوال کنید و اجازه دهید که در مورد رویاهایشان صحبت کنند. اینکار خود می‌تواند در مورد استعدادیابی کودکان به والدین نشانه هایی را بدهد.

کمک گرفتن از مشاور | استعدادیابی کودکان سمنان

یکی از اصلی‌ترین اقدامات در زمینه استعدادیابی کودکان سمنان، کمک گرفتن از مشاوران و متخصصان در این زمینه است. والدین اگر خود وقت و انرژی کافی برای انجام اقدامات بالا ندارند؛ باید به روانشناس کودک مراجعه کرده و در این زمینه با او مشورت کنند. روانشناس در ابتدا سوالاتی در این مورد از والدین پرسیده و نشانه های رفتاری او را بررسی کرده. در قدم بعدی از تست هایی در این زمینه استفاده می‌کند.

خدمات آواژه در مورد استعدادیابی کودکان سمنان

آواژه با سابقه ای درخشان در زمینه مشاوره کودک و استعدادیابی، با کمک مشاورین مجرب اش در این زمینه به شما و فرزندان تان کمک خواهد کرد. آواژه بستری برای خانواده ها فراهم کرده است تا با مراجعه حضوری و تلفنی افراد بتوانند به امکانات ویژه ای در این زمینه دسترسی داشته و استعدادیابی نیز به درستی صورت گیرد.

آدرس بهترین مراکز استعدادیابی کودکان سمنان

علاوه بر آواژه، کلینیک های معتبر دیگری نیز در زمینه استعدادیابی کودکان سمنان وجود دارند؛ که به خانواده ها کمک کرده و آنها را راهنمایی می‌کنند تا بتوانند این فرایند را به درستی پیش ببرند. برخی از این مراکز شامل موارد زیر می‌شوند.

?مرکز مشاوره ذهن نو  02191002360

?مرکز مشاوره آواژه 02166419012

?– مرکز مشاوره دانتل کو – 02191005066

سخن پایانی

خوشبختانه امروزه استعدادیابی کودکان سمنان و شهرهای دیگر در ایران با روش های مختلفی انجام شده و به خانواده ها کمک می‌شود تا در این زمینه بتوانند به شکل درستی اقدام کنند. در این زمینه بهتر است در ابتدا والدین از روش هایی که در قسمت بالا توضیح داده شد؛ استفاده کرده و در قدم بعدی از یک متخصص نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی کودکان سمنان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

 

منبع : استعدادیابی کودکان سمنان

  • آواژه آواژه
  • ۰
  • ۰

علائم اعتیاد به شیشه به صورت کاملا واضح بعد از مدتی بروز کرده و منجر به تشخیص مصرف این ماده در میان افراد می‌گردد. شیشه یا متامفتامین یک ماده مخدر صنعتی است که اعتیادآور بوده و افراد زیادی را به تاریکی کشانده. همچنین عوارض جانبی زیادی حتی بعد از ترک برای افراد ایجاد می‌کند. نشانه‌های‌اعتیاد به این ماده طیف وسیعی از علائم روانی و جسمانی را در برگرفته که زندگی فردی و اجتماعی افراد را بعد از مدتی به طور کامل مختل می‌کند. مصرف شیشه به طور کلی بدن را تحت تاثیر قرار داده و عملکرد آن را مختل می‌کند. متاسفانه عدم آگاهی از شکل و عوارض شیشه باعث شروع اعتیاد می‌شود. از این رو بهتر است از آموزه‌های روانشناسان و خدمات درمانی آن‌ها در زمان مناسب استفاده شود. برای دریافت مشاوره مشاوره ترک اعتیاد تلفنی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه علائم اعتیاد به شیشه می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

علائم اعتیاد به شیشه کدام اند؟

علائم اعتیاد به شیشه جسمانی

در بیشتر موارد اطرافیان متوجه تغییر فرد به طور ناگهانی می‌شوند؛ اما دقیقا نمی‌دانند منشا آن چیست و یا اینکه در صورت اعتیاد فرد به چه ماده ای اعتیاد دارد. به طور کلی زیرنظر گرفتن نشانه ها از اهمیت زیادی برخوردار بوده و می‌تواند به اطرافیان کمک زیادی در این مورد کند. در این بخش به توضیح این نشانه ها می‌پردازیم. برای پاسخ به سوال اعتیاد چیست کلیک نمایید.

نشانه های کوتاه مدت

برخی از علائم اعتیاد به شیشه که تا مدت کوتاهی بروز کرده و بعد از بین می‌روند؛ شامل موارد زیر هستند.

  • بوی بد دهان
  • سیاه شدن دندان ها
  • سوختگی لب و انگشتان
  • گشاد شدن مردمک چشم ها
  • تعریق
  • نامنظم شدن الگوهای تنفسی
  • سوزن سوزن شدن پاها
  • خون دماغ شدن و اختلال در مجاری ادراری
  • خشونت ورزی و رفتار خصمانه
  • کم شدن وزن به صورت ناگهانی و شدید

نشانه های بلند مدت

اما بعد از مدتی که دوز مصرفی فرد بیشتر شده و به طور کلی بدن نسبت به این ماده عادت کرده است؛ فرد گروه دیگری از نشانه ها را از خود بروز می‌دهد. حتی از این طریق نیز می‌توان متوجه شد که فرد در چه مراحلی از اعتیاد خود به شیشه قرار دارد. برخی از این نشانه ها شامل موارد زیر می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با تست شیشه کلیک کنید.

  • حس کردن حرکت حشرات و موجوداتی زیر پوست
  • تحریک پذیری به دلیل اختلال در سیستم عصبی
  • شکستن دندان ها و یا پوسیده شدن همه آنها
  • پیر شدن پوست به صورت ناگهانی
  • تخریب گیرنده های دوپامین در مغز. پس فرد نمی‌تواند هیچگاه احساس لذت کند.
  • احساس اضطراب ، نگرانی و ناراحتی
  • بروز زخم، آبسه و عفونت
  • بروز نشانه های افسردگی
  • توهم
  • اختلال در فعالیت های شناختی، حرکتی و حافظه
  • ابتلا به سوتغذیه
  • نوسانات خلقی
  • بروز نشانه های پارانوییا و بی اعتمادی شدید به دیگران
  • بیشتر شدن دوز مصرفی

در مواردی شاهد نارسایی کبدی و تشنج نیز در افراد شیشه ای هستیم که در این شرایط اطرافیان باید سریعا فرد را به مراکز درمانی منتقل نمایند.

نشانه های رفتاری اعتیاد به شیشه

شیشه می‌تواند رفتار افراد را نیز در زمینه های مختلف تغییر دهد. این تغییر رفتار ناگهانی از علائم اعتیاد به شیشه است و هیچ توجیه دیگری ندارد. کاهش مهارت در انجام حرکات ظریف، بزهکاری، ابتلا به وسواس های فکری عملی مانند کندن پوست و یا کشیدن موهای خود، بروز تغییرات در الگوی خواب، اختلال در اشتها، بروز رفتارهای پرخطر جنسی، بیش فعالی و داشتن انرژی زیاد و… همگی از نشانه‌های رفتاری اعتیاد به شیشه هستند.

علائم اعتیاد به شیشه در مردان

از آنجایی که مردان در مقایسه با زنان بیشتر به اعتیاد مبتلا می‌شوند و همچنین شیشه مصرف می‌کنند؛ بررسی علائم اعتیاد به شیشه در آنان از اهمیت بیشتری برخوردار است. بیشتر مردان در ابتدا برای درمان مشکلات جنسی و یا کاهش وزن خود از شیشه استفاده می‌کنند. اما بعد از مدتی به آن اعتیاد پیدا کرده و مشکل آنان نیز شدیدتر می‌شود. مصرف این ماده منجر به از بین رفتن دریچه پروستات شده و در بیشتر موارد بر عملکرد جنسی آنها تاثیر می‌گذارد. از طرفی آنان بعد از ترک نیز بیشتر احتمال دارد که مبتلا به افسردگی و سایر اختلالات روانی شوند.

نحوه مصرف شیشه

شیشه را می‌توان به روش های مختلفی مصرف نمود. در بیشتر موارد افراد این ماده را که حالت کریستالی و سفید رنگ دارد را درون وسیله ای به اسم پایپ ریخته و حرارت می‌دهند و سپس دود آن را استنشاق می‌کنند. سپس بقیه آن را نیز جمع آوری کرده و دوباره مصرف می‌کنند. روش های دیگر اینکار نیز شامل مصرف شیشه با نوشابه، زرورق، و همچنین دستگاهی به اسم قلقلی است. در صورتی که چنین ابزارهایی را در وسایل فرزند یا همسر خود دیدید؛ باید احتمال اعتیاد به شیشه را در نظر داشته باشید.

علائم اوردوز و مسمومیت با شیشه

انواع نشانه های اعتیاد به شیشه

شیشه از آن دست موادی است که احتمال اوردوز و مسمومیت با آن نیز وجود دارد. زمانی که افراد در مدت زمانی کوتاه مقدار زیادی از این ماده را استفاده نمایند؛ دچار حالاتی مانند هیجان زدگی، افزایش ریتم تنفسی، برافروختگی چهره، گشاد شدن مردمک چشم ها، بی خوابی، لرزش و تشنج می‌شوند که همگی آنها نشانه های خطرناکی در مورد مصرف شیشه محسوب می‌شوند. از این رو فرد را سریعا باید به مراکز درمانی برد.

علائم ترک شیشه

زمانی که افراد مصرف شیشه را ترک کرده و در دوران سم زدایی هستند نیز دچار حالات متفاوتی می‌شوند. البته این نشانه ها هر زمانی که فرد مصرف شیشه را متوقف نماید؛ بروز می‌کند و همواره به معنی ترک کردن نیست. اما به طور کلی اگر در دوران ترک اعتیاد به شیشه شاهد بروز چنین علائمی بودید؛ نباید از این بابت دچار نگرانی شوید. این نشانه ها شامل تعریق، لرزش بدن، گرگرفتگی، کلافگی و بی قراری، کاهش انرژی، بیشتر شدن خواب افراد و… می‌گردد. در صورتی که این نشانه ها به صورت بسیار شدید و برای مدت زمان طولانی بروز کردند؛ باید از متخصص کمک بگیرید. برای دریافت درمان ترک اعتیاد کلیک کنید.

پیامدهای اعتیاد به شیشه

اعتیاد به شیشه عوارض جانبی زیادی دارد که گاها بعد از دوران ترک نیز همراه افراد هستند. ابتلا به اسکیزوفرنی، توهم، کرم زدگی بدن، ابتلا به عفونت های دهانی، لاغری بیش از حد، ابتلا به بیماری ها و زخم های پوستی و… در این شرایط دور از انتظار نیستند. از این رو با اطلاع از اعتیاد فرد باید سریعا برای درمان به او کمک کرد.

نحوه ساخت شیشه

شیشه یک مخدر صنعتی است که برخلاف تریاک و هروئین منشا زیستی ندارد. این ماده از دو ماده شیمیایی دیگر با نام های لئو مت آمفتامین و دکسترو مت آمفتامین تولید می‌شود که این دو ماده به میزان یکسانی درون شیشه وجود دارند. شیشه در آزماشیگاه های غیرمجازی به نام آشپزخانه تولید و عرضه می‌شود.

علت محبوبیت شیشه در میان جوانان

بر اساس آمارهای به دست آمده در این زمینه بیشترین گروه سنی مصرف کننده شیشه افراد بین 18 تا 25 سال هستند. این موضوع به این خاطر است که این ماده در پارتی ها وجود داشته و افراد به دلیل اینکه اطلاعات کافی در مورد آن ندارند؛ مصرف می‌کنند. شاید تصور کنید که امروزه همه افراد ماده مخدر شیشه را می‌شناسند. اما در صورتی که اینطور نبوده و به دلیل نام های مختلفی که برای این ماده وجود دارد و روش های مصرف متفاوت گاها افراد نمی‌دانند که در حال مصرف چه ماده ای هستند. از طرفی میزان لذتی که این ماده برای جوانان ایجاد می‌کند بسیار بیشتر از سایر مواد است.

سخن پایانی

به دلیل مشکلات زیادی که مصرف شیشه برای افراد ایجاد می‌کند؛ بسیار اهمیت دارد که افراد در مورد آن اطلاعات کافی داشته و همچنین از خود و دیگران نیز در این زمینه مراقبت کند. همچنین می‌توانند در این مورد از پزشک متخصص و روانشناس کمک گرفته و در صورت مشاهده علائم اعتیاد به شیشه حتما اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

برای دریافت مشاوره در زمینه علائم اعتیاد به شیشه می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

چطور می‌توان تشخیص داد که فردی شیشه مصرف کرده است؟

مصرف شیشه نشانه‌های مشخصی در رفتار و حالات فرد ایجاد می‌کند که از جمله آنها کاهش اشتها، فعالیت طولانی مدت بدون احساس خستگی، تعریق بدن، احساس پرخاشگری یا تحریک پذیری را می‌توان نام برد.

علائم اعتیاد به شیشه از چه زمانی در فرد قابل مشاهده هستند؟

آنچه به عنوان نشانه‌های مصرف یا اعتیاد به شیشه از آن صحبت می‌شود معمولاً در پی مصرف شیشه مشخص می‌شود و نیاز به گذشت زمان ندارد. البته این مسئله می‌تواند با توجه به میزان مصرف و سن و جنسیت مصرف کننده تا حدودی متفاوت باشد.

اگر فردی به دنبال مصرف شیشه دچار توهم شده باشد چه باید کرد؟

شما نمی‌توانید برای تغییر توهم در فرد کاری انجام دهید مهم‌ترین مسئله این است که در صورت مشاهده چنین شرایطی با فرد مخالفت نکرده و به‌سرعت با مراکز درمانی تماس بگیرید. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

 

منبع :  علائم اعتیاد به شیشه

  • آواژه آواژه