مشاوره روانشناسی آواژه

مشاوره روانشناسی آواژه

مشاوره روانشناسی آواژه

مشاوره روانشناسی آواژه

مشاوره روانشناسی آواژه

۸۷ مطلب در مرداد ۱۴۰۳ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

استعدادیابی کودکان یزد در مراکز آموزشی و خدمات استعدادیابی مختلفی مثل آواژه با کیفیت بالا انجام می‌شود. برخی تصور می‌کنند که برای استعدادیابی کودکان شان باید حتما هزینه زیادی کرده و فرایندهای سخت و دشواری را پشت سر بگذارند. این موضوع یکی از دغدغه‌های خانواده کودکان در این شهر است که فرزندان‌شان به خدمات و امکانات با کیفیتی دسترسی داشته باشند. اما امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی افراد می‌توانند در هرجای ایران به خدمات درمانی و آموزشی دسترسی داشته و لزومی نیازی به طی مسافت طولانی هم نیست. اما کودکان در هرمکانی باید استعدادیابی شده و در مسیر درستی قرار گیرند. در این زمینه می‌توانید از مشاوران کلینیک آواژه کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی کودکان یزد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  استعدادیابی کودکان یزد

استعدادیابی کودکان یزد چطور انجام می‌شود؟

اگر والدین امکان سفر و مراجعه حضوری را ندارند؛ می‌توانند از طریق مشاوره های تلفنی یا آنلاین اقدام کرده و با همان کیفیت اینکار را انجام دهند. از طرفی فرایند استعدادیابی برای همه جای ایران به صورت یکسانی انجام شده و مشاوران با استفاده از آزمون های مشخصی که متناسب با سن کودکان نیز انتخاب می‌شوند؛ اینکار را انجام می‌دهند. اما در این زمینه نیاز به همکاری والدین و مربیان آموزشی نیز هست. کودکان بیشتر زمان خود را در خانه و با خانواده خود می‌گذارنند از این رو آنان می‌توانند در این زمینه نقش موثری داشته باشند. در این مقاله بیشتر در مورد استعدادیابی کودکان یزد توضیح خواهیم داد. برای اطلاع از سن استعدادیابی کودکان کلیک نمایید.

اهمیت استعدادیابی کودکان یزد

این موضوع را در نظر داشته باشید که همه کودکان از استعدادهای ذاتی برخوردار بوده و در صورتی که به موقع  و به صورت درست شناسایی شوند؛ می‌توانند در مسیر درست قرار گرفته و از ظرفیت های درونی نهایت استفاده را ببرند. همه کسانی که در بزرگسالی که به موفقیتی دست یافته اند؛ از دوران کودکی خود به استعداد پی برده و در راستای پرورش و تقویت آن تلاش کرده اند. والدین باید در سن مناسبی اینکار را انجام داده و در این زمینه به فرزندان خود کمک نمایند. برای اطلاع از روش های استعدادیابی دانش آموزان در خانه کلیک کنید.

وظایف والدین در مورد استعدادیابی کودکان

 

از آنجایی که کودکان در این دوران، اطلاعات کافی در این مورد نداشته و به والدین خود وابسته هستند و همچنین وقت بیشتری را با والدین خود می‌گذارنند. والدین می‌توانند با اقداماتی استعدادیابی را برای فرزندان خود انجام داده و در این هنگام از روانشناس نیز کمک بگیرند. در این قسمت به توضیح این راهکارها می‌پردازیم.

مشاهده رفتارها به شکل درست

در ابتدا والدین باید قادر باشند تا به شکل درستی رفتارهای فرزندان خود را در شرایط مختلف مورد بررسی قرار دهند. در واقع مشاهده اولین قدمی است که باید در این زمینه برداشته شود. پس در این حالت والدین بیشتر با علائق و روحیات فرزندان خود آشنا شده و راحت‌تر می‌توانند در این زمینه اقدام کنند.

نادیده گرفتن پیش فرض ها | استعدادیابی کودکان یزد

البته در این مورد والدین باید برخی از پیش فرض ها را نادیده بگیرند. گذشته خود والدین و آمال و آرزوهایی که برای فرزندان خود دارند پیش فرض های ذهنی آنها محسوب می‌شود. این موضوعات به افکار آنها سوگیری داده و موجب می‌شود که انجام کاری را به فرزند خود تحمیل کنند.

مقایسه نکردن بچه ها با یکدیگر

یکی دیگر از اقداماتی که در زمینه استعدادیابی کودکان یزد باید صورت می‌گیرد؛ عدم مقایسه کردن کودکان با دیگران است. هر کودکی استعداد خاص خودش را دارد و در زمینه خاصی می‌تواند به موفقیت برسد. زمانی که افراد فرزندان خود را با دیگران مقایسه می‌کنند؛ به آنها این حس را القا می‌کنند که کافی و یا دوست داشتنی نیستند. از این رو آنان نیز دیگر به طور کلی شور و اشتیاق خود را از دست می‌دهند.

قراردادن کودکان در محیطی درست | استعدادیابی کودکان یزد

برخی تصور می‌کنند همین که استعداد کودک را کشف کنند؛ کافی است. اما کودکان با استعداد باید در محیط درستی نیز قرار بگیرند. در این چنین فضاهایی بیشتر احتمال دارد که کودکان استعدادهای خود را بروز دهند و یا استعدادهای آنها پرورش یابد. برای اطلاع از روش های استعدادیابی کودک سه ساله کلیک نمایید.

اهمیت دادن به رویاهای کودک

در این مورد نباید رویاها و علائق کودک را نادیده گرفت. همه کودکان رویاهایی برای آینده و برای شغل خود دارند. بنابراین حتما باید از آنها سوال کنید و اجازه دهید که در مورد رویاهایشان صحبت کنند. اینکار خود می‌تواند در مورد استعدادیابی کودکان به والدین نشانه هایی را بدهد.

کمک گرفتن از مشاور | استعدادیابی کودکان یزد

یکی از اصلی‌ترین اقدامات در زمینه استعدادیابی کودکان یزد، کمک گرفتن از مشاوران و متخصصان در این زمینه است. والدین اگر خود وقت و انرژی کافی برای انجام اقدامات بالا ندارند؛ باید به روانشناس کودک مراجعه کرده و در این زمینه با او مشورت کنند. روانشناس در ابتدا سوالاتی در این مورد از والدین پرسیده و نشانه های رفتاری او را بررسی کرده. در قدم بعدی از تست هایی در این زمینه استفاده می‌کند.

خدمات آواژه در مورد استعدادیابی کودکان یزد

آواژه با سابقه ای درخشان در زمینه مشاوره کودک و استعدادیابی، با کمک مشاورین مجرب اش در این زمینه به شما و فرزندان تان کمک خواهد کرد. آواژه بستری برای خانواده ها فراهم کرده است تا با مراجعه حضوری و تلفنی افراد بتوانند به امکانات ویژه ای در این زمینه دسترسی داشته و استعدادیابی نیز به درستی صورت گیرد.

آدرس بهترین مراکز استعدادیابی کودکان یزد

 

علاوه بر آواژه، کلینیک های معتبر دیگری نیز در زمینه استعدادیابی کودکان یزد وجود دارند؛ که به خانواده ها کمک کرده و آنها را راهنمایی می‌کنند تا بتوانند این فرایند را به درستی پیش ببرند. برخی از این مراکز شامل موارد زیر می‌شوند.

?مرکز مشاوره ذهن نو  02191002360

?مرکز مشاوره آواژه 02166419012

?مرکز مشاوره و خدمات استعدادیابی امام حسین(ع): یزد، بلوار شهیدبهشتی، کوچه شهید زمانی

?خانه خلاقیت ماه نومرکز آرامش گستر: یزد، کاشانی، کوچه جنب مجتمع شهاب، روبروی دبیرستان زینبیه

? مرکز مشاوره دانتل کو – 02191005066

سخن پایانی

خوشبختانه امروزه استعدادیابی کودکان یزد و شهرهای دیگر در ایران با روش های مختلفی انجام شده و به خانواده ها کمک می‌شود تا در این زمینه بتوانند به شکل درستی اقدام کنند. در این زمینه بهتر است در ابتدا والدین از روش هایی که در قسمت بالا توضیح داده شد؛ استفاده کرده و در قدم بعدی از یک متخصص نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی کودکان یزد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

  • آواژه آواژه
  • ۰
  • ۰

بازگشت به اعتیاد

بازگشت به اعتیاد از شرایطی است که در برخی از موارد برای افراد و خانواده ها پیش آمده و آنها را دچار بحران می‌کند. این موضوع به قدری شایع است که حتی می‌توان گفت که بسیاری از معتادین بعد از ترک دوباره به سمت مصرف مجدد می‌روند. کمتر کسی می‌تواند برای طولانی مدت به این موضوع پایبند باشد. بعد از دوران ترک زمان بسیار حساسی است که اگر افراد به درستی دوران نقاهت خود را نگذرانند؛ دوباره به اعتیاد روی آورده و اینبار آسیب های بیشتری را به خود وارد می‌کنند. در این مورد اطرافیان نقش مهمی ایفا کرده و در این زمینه باید به فرد بیمار کمک کنند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بازگشت به اعتیاد می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  بازگشت به اعتیاد

بازگشت به اعتیاد

براساس آمارهایی که در این مورد به دست آمده؛ مشخص شد است که همه افرادی که اعتیاد خود را به هرماده ای ترک می‌کنند، حداقل یکبار بازگشت را دارند. این موضوع می‌تواند در دوران سم زدایی و مراحل ابتدایی ترک اعتیاد نیز باشد. از طرفی بازگشت به اعتیاد در این دوران تا حدی خطرناک نیز هست. چرا که افراد دیگر تحمل خود را نسبت به مصرف مواد مخدر از دست داده اند و مصرف مقدار کمی از مواد مخدر نیز می‌تواند آنها را دچار مشکل کرده و نشانه هایی مانند اوردوز را تجربه کنند. اعتیاد یک بیماری مزمن محسوب می‌شود که مدت زمان پاکی در آن اهمیتی ندارد. چرا که هر زمان احتمال بازگشت آن هست. از این رو بهتر است خود افراد و خانواده ها در این مورد اطلاعات بیشتری کسب کرده و از متخصص کمک بگیرند. برای اطلاع بیشتر درباره نقش خانواده در ترک اعتیاد کلیک کنید.

علل بازگشت به اعتیاد

 

برای بازگشت به اعتیاد دلایل مختلفی وجود دارد. در واقع پیدا کردن عوامل زمینه ساز اعتیاد و جلوگیری از آنها می‌تواند تا حد زیادی در این مورد حالت پیشگیرانه داشته باشد. این بدان معنی است که اگر افراد دچار این شرایط نشوند؛ احتمالا به سراغ اعتیاد نیز نخواهند رفت. در این قسمت به توضیح برخی از این دلایل خواهیم پرداخت.

ابتلا به افسردگی و استرس

طبیعی است که افراد مدتی بعد از ترک اعتیاد به افسردگی مبتلا شوند. اما همین موضوع به طور مجدد آنان را در معرض مصرف دوباره قرار می‌دهد. آنان به دنبال راهی برای فرار از حال بد خود هستند؛ و به همین دلیل به مصرف مواد مخدر روی می‌آورند. استرس نیز عامل دیگری است که زمینه ساز و یا ماشه چکان بازگشت به اعتیاد است. چنین افرادی به دلیل اینکه مهارت های لازم برای مقابله با استرس را ندارند؛ مصرف مواد را ترجیح می‌دهند.

خستگی

خستگی نیز محرک دیگری برای بازگشت به اعتیاد است. در دوران بعد از ترک اعتیاد خواب افراد دچار اختلال شده و به همین دلیل احساس خستگی و کمبود انرژی را تجربه می‌کنند. این حالت کرختی و ملال برای آنها غیرقابل تحمل شده و برای فرار از آن به سراغ مصرف مواد می‌روند. انزوا ناشی از خستگی نیز در این مورد بسیار موثر است.

اطرافیان

گاهی این اطرافیان هستند که باعث بازگشت به اعتیاد می‌شوند. زمانی که اطرافیان فرد خود مبتلا به اعتیاد باشند و برای مصرف دوباره فرد را تحت فشار قرار دهند؛ او نیز دوباره وسوسه شده و مصرف را آغاز می‌کند. از طرفی گاهی این فضای متشنج خانوادگی و روابط بین فردی اشتباه است که منجر به وسوسه دوباره می‌گردد. از این رو بعد از ترک اعتیاد بهتر است افراد به طور کلی دایره دوستان خود را تغییر داده و سعی کنند روابط بهتری با دیگران داشته باشند. برای اطلاع از مراقبت‌های بعد از ترک اعتیاد کلیک کنید.

محیط و وسایل

توصیه می‌شود که بعد از ترک اعتیاد حتما محیط فرد عوض شده و حتی وسایل نیز تغییر کنند. چرا که فضای قبلی برای فرد تداعی گر اعتیاد و مصرف مواد است و ممکن است دوباره او را در معرض اعتیاد قرار دهد. بیشتر افراد بعد از ترک به طور کلی خانه خود را عوض کرده و وسایل جدیدی می‌خرند.

عدم خودمراقبتی

زمانی که خود اهمیت زیادی به این موضوع نداده و برای خود ارزشی قائل نباشد؛ احتمال بازگشت به اعتیاد بیشتر می‌شود. در قسمت های قبلی در مورد نقش اطرافیان در این مورد صحبت کردیم. اما خود فرد شناخت بهتر و درست تری از خود داشته و بهتر از هرکسی می‌تواند به خود کمک کند.

نشانه های بازگشت به اعتیاد

معمولا بازگشت به اعتیاد به بروز نشانه های مختلفی همراه است. با توجه کردن به این نشانه ها می‌توان متوجه این موضوع شد که فرد دوباره اعتیاد خود را آغاز کرده و نیازمند دریافت کمک است. برخی از این نشانه ها شامل موارد زیر است.

?ناامیدی

?کمبود انرژی

?بروز تغییرات قابل توجهی در میزان اشتها

?داشتن احساس گناه

?احساس بی ارزشی

?اختلال در خواب

?از دست دادن علاقه خود نسبت به انجام کارها

?داشتن احساس اضطراب

?دور شدن از دیگران و انزوا

علاوه افراد در این دوران تقریبا مشابه به باراولی است که به اعتیاد مبتلا شده اند. شدت آنها و مدت زمان بروز آنها در افراد مختلف متفاوت است. به همین دلیل بهتر است افراد در این مورد از مشاور کمک بگیرند.

پیامدهای بازگشت به اعتیاد

بازگشت به اعتیاد قطعا با بروز مشکلات زیادی برای افراد همراه است. در چنین شرایطی بدن در حالت آسیب پذیر و ضعیفی قرار داشته و به همین دلیل بیشتر احتمال دارد که آنها را دچار مشکل کند. عوارض جانبی ناشی از مصرف دوباره هم جنبه های فیزیکی دارد و هم روانی. این شرایط برای خانواده فرد نیز بسیار سخت خواهد بود و به طور کلی بعد از مدتی آنها را دچار ناامیدی از درمان می‌کند. همین موضوع است که باعث می‌شود که بسیاری از خانواده ها فرزند خود را طرد کنند.

مراحل لغزش و وسوسه

لغزش و بازگشت به اعتیاد در طی مراحلی رخ می‌دهد. زمانی که افراد آگاه باشند که در چه مرحله ای قرار دارند و می‌توانند اقدامات لازم را در این مورد انجام داده و از به موقع پیشگیری کنند.

مرحله عاطفی

این اولین مرحله از لغزش و وسوسه شدن برای مصرف مجدد است. در این حالت افراد حتی در دورانی که در ترک اعتیاد است و تمایلی هم به مصرف مجدد ندارد؛ دچار واکنش های عاطفی می‌شود. این واکنش ها و بحران های عاطفی زندگی روزمره افراد را دچار مشکلاتی کرده و احتمال مصرف مجدد را به شدت افزایش می‌دهد.

بازگشت روانی

در این مرحله افراد از لحاظ روانی نیز برای مصرف مجدد آمادگی پیدا کرده و احساس می‌کنند که باید برای پرکردن خلاهای وجودی خود ، به چیزی پناه ببرند. همچنین استرس و فشار روانی خود را با اینکار کاهش دهند.

مصرف مجدد

در آخرین مرحله افراد دوباره مصرف را آغاز کرده و از لحاظ جسمانی نیز به اینکار روی می‌آورند.

پیشگیری از بازگشت به اعتیاد

 

با انجام برخی از اقدامات می‌توان احتمال بازگشت به اعتیاد را به حداقل رساند. در این حالت خود فرد و اطرافیان او باید آموزش های لازم را دیده و اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرند. همچنین فرد را در محیط امن و آرامی قرار داده و به او فشاری وارد نکنند. انجام اینکارها باعث می‌شود تا احتمال مصرف مجدد کاهش یابد. برای آشنایی با بهترین برنامه‌ها ترک اعتیاد کلیک کنید.

درمان بازگشت به اعتیاد

درصورتی که فرد بازگشت به اعتیاد را تجربه کرد؛ این موضوع را فراموش نکنید که این واکنش او عادی است و نباید او را رها کرد. همچنان در کنار او مانده و از او حمایت کنید. از طرفی در این مورد حتما از یک پزشک و متخصص کمک گرفته و این شرایط را به صورت اصولی پیش ببرید.

سخن پایانی

از آنجایی که بازگشت به اعتیاد یک موضوع طبیعی در فرایند ترک اعتیاد و درمان است. باید در مورد آن با صبوری برخورد کرده و برای آن آماده بود. بسیاری از خانواده ها در این شرایط به طور کلی ناامید شده و از تلاش کردن دست برمی‌دارند. اما با کمک روانشناس می‌توان این مشکل را حل کرده و به فرد نیز کمک کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه بازگشت به اعتیاد می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

  • آواژه آواژه
  • ۰
  • ۰

خجالت از شغل همسر به دلایل مختلفی مانند نارضایتی از درآمد، شغل غیر شرافتمندانه، نارضایتی از محیط کار و … رخ می‌دهد. چون در بسیاری از فرهنگ ها مانند ایران شغل‌ همسر نقش مهمی در ازدواج و وصلت دارد، خجالت از شغل ‌همسر به نوعی چالش در زندگی مشترک تبدیل شده است. برای مثال اگر دختری باشید که عاشق فرد بیکار شده اید، با مخالفت شدید خانواده روبرو خواهید شد. این مشکل از دسته مسائلی است که تقریبا تمام جنبه های زندگی شما و والدین را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد.

خجالت از شغل همسر تنش های روانی بسیاری وارد می‌کند و زندگی را برای زوجین دشوار می‌کند. به همین خاطر برای بهبود شرایط باید به دنبال راهکار مناسب باشید. زیرا عدم حل مشکلات زندگی را با چالش روبرو می‌کند. توصیه می‌کنیم که برای حل این مشکل حتما از روانشناس کمک بگیرید. جهت دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانوادگی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  خجالت از شغل همسر

خجالت از شغل همسر

 

خجالت از شغل همسر از مسائلی است که تمامی جوانب زندگی مشترک را تحت تاثیر قرار می‌دهد. شاید بدانید که شغل هویت مرد است. اما اینکه این شغل چه چیزی باشد مهم نیست! تنها این مورد اهمیت است که مرد شغلی داشته باشد که حسابی سرگرم آن شود. میزان درآمد و نوع شغل به این موضوع مرتبط نیست.

اما در موقعیتی که همسر از شغل شوهر خود خجالت زده می‌شود؛ باید به دنبال راه چاره بود. زیرا بر طرف نکردن این مشکل می‌تواند آسیب های زیادی را به وجود آورد. برای اینکه زندگی مشترک خوبی را تجربه کنید، بهتر است از روانشناس کمک بگیرید. در این مقاله نیز دلایل خجالت از شغل‌همسر و راهکارهای آن را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راهکارهای مناسب هنگام پشیمانی از ازدواج کلیک کنید.

دلایل خجالت از شغل همسر

شغل زوجین در روابط و زندگی مشترک آنها تاثیر زیادی می‌گذارد. به همین دلیل موضوعات مختلفی وجود دارد که باعث خجالت از شغل همسر می‌شود. در این بخش مقاله راجع به دلایل خجالت از شغل ‌همسر صحبت کرده ایم.

با نوع کار همسر مشکل دارید

یکی از دلایل خجالت از شغل همسر، نوع کار است. برخی از مشاغل خدماتی و پایین دستی باعث خجالت خانواده می‌شود. در واقع مشکل از شغل نیست، به این دلیل که همه وجود مشاغل ضروری است. مشکل دیدگاهی است که افراد جامعه نسبت به این مشاغل دارند و به نوعی مشاغل تحقیر شده هستند.

از درآمد همسر راضی نیستند | خجالت از شغل همسر

در بسیاری از موارد علت خجالت از شغل همسر، نارضایتی از درآمد است. این موضوع بسیار چالش بر انگیز است و مشکلاتی را مانند افسردگی و تنش در خانه با درصد بالایی به وجود می‌آورند.

از محیط کاری رضایت ندارند

بر اساس تحقیقات عده از خانم هایی که خجالت‎از شغل‌همسر را تجربه می‌کنند؛ از محیط کاری ناراضی هستند. مثلا خانم هایی که شوهرشان شغل لوازم آرایشی دارد؛ نگران روابط و صمیمیت همسر با مشتریان می‌باشند. به همین دلیل از شغل همسر شرمسار می‌شوند. و حتی بسیاری از محیط های کاری در جامعه ما بد در رفته است و باعث شرمساری خانواده فرد می‌شود.

راهکارهایی برای رفع مشکل در زمینه خجالت از شغل همسر

 

رفع مشکل خجالت از شغل همسر الزامی است. زمانی که زوجین به مشکلاتی در این قبیل دارند؛ باید منتظر مشکلات فراتر نیز باشند. به همین جهت لازم است برای رفع این مشکل به دنبال راهکار باشید. در این بخش مقاله راجع به راهکار رفع خجالت از شغل ‌همسر صحبت کرده ایم.

دیدگاه خود را تغییر دهید

لازمه رفع خجالت از شغل همسر، تغییر دیدگاه است. بسیاری از خانم ها شغل همسر خود را از دیگران پنهان می‌کنند و تصور دارند که شغل او جایگاه مناسبی در اجتماع ندارد. در چنین شرایطی با این تفکر توصیه می‌کنیم که دیدگاه خود را تغییر دهید. به یاد داشته باشید که با این رفتار از میزان صمیمیت خود با همسر کم می‌کنید و آسیب های جدی به زندگی مشترک وارد می‌کنید.

با دید مثبت نیز نگاه کنید | خجالت از شغل همسر

یکی از کارهایی که به رفع خجالت از‌شغل همسر کمک می‌کند؛ نگاه با دید مثبت است. به جای اینکه دائم به خطرات، جایگاه اجتماعی و … فکر کنید، جوانب مثبت شغل را نیز بررسی کنید. قطعا در کنار تمامی بعد های منفی که برای خود ساختید، ابعاد مثبتی نیز وجود دارد. به همین جهت تمرکز خود را به این جنبه ها سوق دهید.

راهی برای پیشرفت پیدا کنید

از کارهایی که می‌توایند برای رفع خجالت از شغل همسر انجام دهید، کمک به پیشرفت شغلی است. از مشکلات اصلی با همسر معمولا می‌توان به عدم امکان پیشرفت شغلی اشاره کرد. به همین دلیل اگر نگران چنین موضوعی هستید خودتان باید دست به کار شوید. البته که تنها نباید بر شغل تمرکز کرد و بهتر است که زمانی را برای خلوت خود پیدا کرده و در زمینه های مختلف پیشرفت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره شغلی کلیک کنید.

با همسر خود صحبت کنید | خجالت از شغل همسر

همیشه صحبت با همسر مشکلات زناشویی را بر طرف می‌کند. به همین جهت لازم است که برای رفع خجالت ازشغل همسر از این راهکار کمک بگیرید. به طور کامل احساسات خود را بیان کنید و دلیل این شرمساری را توضیح دهید. در کنار بیان احساسات خود، دلیل انتخاب این شغل را نیز از همسر جویا شوید. و برای حل مشکل یکدیگر را درک کنید.

کلام آخر

خجالت از شغل همسر از جمله مسائلی است که امروزه زندگی بسیاری از زوجین را تحت تاثیر قرار داده است. برای اینکه به بهبود کیفیت زندگی مشترک بپردازید، باید درک و منطق خود را افزایش دهید. و جوانب دیگر شغل را بررسی کنید. در این راه حتما از روانشناس کمک بگیرید تا موضوع خجالت ازشغل‌ همسر زندگی شما را تهدید نکند. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانوادگی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

  • آواژه آواژه
  • ۰
  • ۰

علائم زایمان در خانم ها به شیوه های متفاوتی بروز می‌کند. اکثر خانم ها در طول مدت بارداری به فرایند زایمان فکر می‌کنند. این که زایمان چگونه شروع می‌شود و چه حسی دارد؛ دائم در ذهن خانم ها می‌باشد. هر زایمانی متفاوت است و هر خانمی یک رفتاری را تجربه می‌کند. زایمان با نشانه های متفاوتی مثل پایین رفتن لگن، نمایش خونین، اسهال، انقباضات و … می‌شود.

در زایمان خانم ها 3 مرحله را با دردهای متفاوتی تجربه می‌کنند. داروهای قوی نیز برای کاهش درد خانم ها وجود دارد و باعث کاهش حرکات عضلات می‌شود. این داروها روند زایمان را راحت تر می‌کند و باعث آسودگی می‌شود. زمانی که خانم ها دردهای متعدد زایمان در نواحی مختلف را تجربه می‌کنند؛ در اسرع وقت باید به متخصص زنان و زایمان مراجعه نمایند.

برای دریافت مشاوره در زمینه نشانه های زایمان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  علائم زایمان

علائم زایمان چیست؟

 

علائم زایمان شامل مواردی مانند انقباضات، نازک شدن دهانه رحم، باز شدن دهانه رحم، پاره شدن کیسه آب، درد، فشار، احساس افتادن نوزاد، افزایش ترشحات واژن، لکه بینی، خونریزی و … می‌شود. خانم هایی که در هفته 37 بارداری قرار دارند؛ نشانه هایی مانند اسهال، حالت تهوع و کمر درد را نیز تجربه می‌کنند. در این مقاله ماه های بارداری مختلف را توضیح داده ایم. و تمامی نشانه های زایمان را سنجیده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نشانه های بارداری کلیک کنید.

علائم زایمان طبیعی

علائم زایمان طبیعی بسیار فراوان است. به طور کل زایمان یک فرایندی است که انقباضات رحم و گشادی دهانه رحم آغاز آن است. و با تولد نوزاد به پایان می‌رسد. زایمان به شیوه آهسته و چند مرحله ای آغاز می‌شود اما برای همه افراد یکسان نیست. همه خانم های باردار باید از نشانه های زایمان آگاه باشند تا در صورت لزوم به پزشک مراجعه کنند. در ادامه به نشانه های زایمان طبیعی اشاره کرده ایم.

پاره شدن کیسه آب

پاره شدن کیسه آب یکی از علائم زایمان است. این موضوع بسیار قابل توجه و مهم می‌باشد. کیسه آب محلی است که جنین در آن قرار دارد. زمانی که این کیسه خارج می‌شود مایع آمنیوتیک نشت می‌کند اما شدت خروج آب در افراد متفاوت است. توجه داشته باشید که پارگی کیسه آب نشانه نهایی زایمان است و به شیوه طبیعی حدود 15 درصد از زایمان ها به این شیوه رخ می‌دهد.

نازک شدن رحم

از علائم زایمان می‌توان به نازک شدن رحم اشاره کرد. تشخیص این موضوع توسط پزشکان امکان پذیر است و در هفته های آخر بارداری برای پزشک قابل تشخیص است.

انقباضات

یکی از علائم زایمان، انقباض است. انقباض از اصلی ترین علائم زایمان است. که از کم آغاز و به تدریج افزایش می‌یابد. زمانی که این انقباض ها وجود دارد؛ رحم سفت می‌شود و به مرور عضلات شل خواهند شد. برای برخی از افراد چنین انقباضاتی شبیه درد های پریودی است. این انقباضات در اواسط بارداری تا اواخر وجود دارد. در واقع نشان از آمادگی رحم برای زایمان است.

از دست دادن پلاگین مخاطی

در طی بارداری یک پلاک مخاطی در دهانه رحم وجود دارد که هنگام زایمان این پلاک ها دفع می‌شود. و یکی از علائم زایمان طبیعی، خروج این پلاک ها از دهانه رحم است. وجود رگه های خونی در این پلاک مخاطی بسیار طبیعی است. اما اگر پس از دفع دوباره خونریزی داشتید، فورا به پزشک مراجعه کنید.

فشار شدید روی کمر و پا ها

از دیگر علائم زایمان می‌توان به کمر درد و فشار بر روی پاها اشاره کرد. علت این کمر درد اغلب فشاری است که جنین برای خروج از بدن مادر وارد می‌کند. احساس سنگینی، درد روی پا، کمر و … نشانه از نزدیک شدن به زمان زایمان است. حتی ناراحتی معده، درد و گرفتگی شدید قاعدگی و فشار پایین شکم نشان از زایمان طبیعی است.

لکه بینی و خونریزی

از دیگر علائم زایمان می‌توان به خونریزی و لکه بینی اشاره کرد. اگر لکه بینی در اواسط بارداری رخ داد؛ نشان از زنگ خطر است. اما پایان بارداری مشاهده لکه های خونی بسیار طبیعی است. توجه داشته باشید که این مقدار لکه بینی در اواخر نیز نباید از حد طبیعی فراتر رود.

افزایش ترشحات واژن

یکی از علائم زایمان، افزایش ترشحات واژن است. در اواخر دوران بارداری این ترشحات افزایش یافته و غلیظ می‌شود. در واقع نشانه بسیار خوبی برای نزدیکی به زایمان است.

احساسات افتادن نوزاد

از علائم زایمان می‌توان به احساس افتادن نوزاد اشاره کرد. با آغاز فاز اولیه زایمان و نزدیکی به اتمام دوره بارداری؛ اغلب احساس خواهید کرد که جنین پایین تر از همیشه است. و هر لحظه احساس می‌کنید که در حال خروج از رحم است.

علائم زایمان در ماه های مختلف

 

علائم‎ زایمان طبیعی در ماه های مختلف با یکدیگر متفاوت است. در این مقاله سعی کرده ایم تا نشانه ها را در هفته های مختلف توضیح دهیم.

علائم زایمان در هفته 37

نشانه های زایمان در هفته 37 به نحو زیر است.

? انقباضات منظم

? حالت تهوع

?پاره شدن کیسه آب

? کمر درد

? اسهال

?ترشحات مخاطی یا لکه بینی

علائم زایمان در هفته 38

در هفته 38 بارداری علائم زایمان به شرح زیر است.

? کمر درد یا گرفتگی عضلات شکم

? قرار گرفتن داخل لگن

?انقباضات رحمی منظم

? ترشحات مخاطی خونی

? خروج مایع از واژن

علائم زایمان در هفته 39

در هفته 39 بارداری؛ خانم ها علائم زایمان را به شکل زیر تجربه می‌کنند.

? خروج ترشحات از واژن

? از دست دادن پلاگین مخاطی

?پاره شدن کیسه آب

? اسهال

? انقباض رحمی منظم که با استراحت رفع نمی‌شود.

علائم زایمان در هفته 40

در هفته 40 بارداری خانم ها علائم زیر را به شیوه زیر تجربه می‌کنند.

? پاره شدن کیسه آب

?از دست دادن پلاگین مخاطی

? اسهال

? انقباضات رحمی

کلام آخر

علائم زایمان به شیوه یک روند آهسته و چند مرحله است. که در افراد به شیوه های متفاوتی بروز می‌یابد. اما به کل یک الگوی کلی وجود دارد که در اکثر افراد مشاهده می‌شود. برای اینکه از روند زایمان بیشتر مطلع شوید؛ تا انتهای مقاله همراه ما باشید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نشانه های زایمان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

  • آواژه آواژه
  • ۰
  • ۰

احساس ضعف و بی حالی یکی از مشکلاتی است که اغلب انسان‌ها تجربه کرده‌اند. اکثرا زمانی که گرسنه هستیم یا به اندازه کافی آب مصرف نکرده ایم؛ این احساس را تجربه می‌کنیم. یا زمان هایی که سرما خورده ایم تا زمان بهبودی این احساس را روزانه تجربه می‌کنیم. اما این احساس ‌ضعف و بی حالی از کجا نشات می‌گیرد؟ برای درمان این عارضه چه کارهایی باید انجام دهیم؟ علت حال بد ما چیست؟ برای اینکه بخواهیم این احساس را درمان کنیم؛ باید جنبه های روحی و جسمانی را تحت نظر بگیریم. بسیاری از ما به دلیل مشکلات روحی این احساسات را تجربه می‌کنیم. به همین جهت باید زمینه روحی به کمک روانشناس بررسی شود. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه احساس ‌ضعف ‌و بی حالی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  احساس ضعف و بی حالی

احساس ضعف و بی حالی

 

احساس ضعف و بی حالی به تدریج رخ می‌دهد و می‌تواند در کل بدن احساس شود. یا به صورت انحصاری تنها در یک بخشی از بدن این ضعف را احساس خواهید کرد. دلایل مختلفی در بروز این ضعف وجود دارد. اما بسیاری از افراد کمبود انرژی و خستگی را دلیل برای بی حالی می‌دانند. این موضوع مانع کار خوب می‌شود و شما را از انجام فعالیت های روزمره باز می‌دارد. در این مقاله به طور کل دلایل احساس‌ ضعف و بی حالی را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

دلیل احساس ضعف و بی حالی چیست؟

 

همانطور که گفته شد؛ احساس ضعف و بی حالی دلایل مختلفی دارد. اما به طور کلی با شروع سن 30 تا 40 سالگی، توده های عضلانی و فیبر ها از بین می‌رود. در واقع عملکرد خود را از دست می‌دهد و به شدت ضعف احساس می‌شود. جدا از موضوع سن، دلایلی برای بروز این مشکل وجود دارد که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

سرگیجه و بی حالی

سرگیجه و بی حالی از دلایل احساس ضعف و بی حالی است. هرچیزی که می‌خورید یا نمی‌خورید میزان انرژی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تغذیه ناسالم و غذاهای غیر مقوی باعث کمبود انرژی و این ضعف در بدن می‌شود. برای رفع این مشکل حتما رژیم غذایی سالم داشته باشید و از میوه ها، سبزیجات، غلات و پروتئین ها استفاده کنید.

بیماری آدیسون | احساس ضعف و بی حالی

افرادی که به بیماری آدیسون مبتلا هستند؛ احساس ضعف و بی حالی را تجربه می‌کنند. این افراد دچار خستگی مزمن و کاهش اشتها می‌شوند و بیماری زمانی رخ می‌دهد که غدد فوق کلیوی هورمون آلدوسترون و کورتیزول را تولید نمی‌کند. این بیماری نشانه هایی مانند دل درد، کاهش وزن، خستگی مزمن و بی اشتهایی را به همراه دارد.

کم خونی

کم خونی و فقر آهن یکی از دلایل مهم برای بروز احساس ضعف و بی حالی است. کم‌خونی زمانی رخ می‌دهد که سطح هموگلوبین خون فرد پایین باشد که دلیل آن کمبود آهن است. هنگامی که بدن آهن کافی نداشته باشد، اکسیژن کافی برای بدن تامین نمی‌شود؛ که همین موضوع باعث کمبود اکسیژن می‌شود. سر درد، ضربان قلب نامنظم، تنگی نفس، سرگیجه، سردی دست و پا از علائم کمبود آهن بدن است.

عفونت ادراری

یکی از دلایل احساس‌ ضعف و بی حالی، عفونت ادراری است. این افراد نیاز فوری به تکرار ادرار دارند که باعث دفع آب بدن می‌شود؛ همین امر موجب خستگی و ضعف شدید می‌شود.

دارو ها

برخی از دارو ها دلیل احساس‌ ضعف و بی حالی می‌باشد. داروهایی مانند مسکن ها، آنتی بیوتیک ها و استاتین ها به دلیل تغییراتی که در بدن به وجود می‌آورند, منجر به ضعف می‌شوند.

بیماری قلبی | احساس ضعف و بی حالی

بیماری قلبی از دیگر دلایل احساس ضعف و بی حالی است. افرادی که با مشکل قلبی روبرو هستند؛ قلبشان قدرت کافی برای خونرسانی ندارد. همین موضوع باعث کاهش انرژی بدن و ناتوانی برای انجام فعالیت های روزانه می‌شود.

الکل و سیگار

استفاده بی رویه از سیگار و الکل باعث احساس ضعف و بی حالی می‌شود. مصرف سیگار می‌تواند به طور غیر مستقیم عضلات را ضعیف کند و باعث تنگی عروق شود. که همین موضوع به بی حالی منجر می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترک سیگار کلیک کنید.

سندرم خستگی مزمن

سندرم خستگی مزمن از دیگر دلایل احساس ضعف و بی حالی است. این بیماری بیش از 6 ماه در فعالیت های روزانه تداخل ایجاد می‌کند. در نهایت مشکلات خواب، ضعف عضلانی، درد، سرگیجه و اختلال در تمرکز ایجاد می‌کند.

برخی عفونت ها

برخی از بیماری های عفونی و عفونت ها موجب احساس ضعف و بی حالی می‌شود. در این بخش مقاله به این عفونت ها اشاره کرده ایم.

? اچ پی وی

? سفلیس

?مننژیت

? بیماری لایم و ضعف عضلانی

? توکسوپلاسموز

?آنفولانزا

? فلج اطفال

? ویروس ابشتن بار

?هاری

کافئین اضافی | احساس ضعف و بی حالی

اگر شما جزو دسته افرادی هستید که برای انجام فعالیت های خود به مصرف کافئین رو می‌آورید باید احساس ضعف و بی حالی را تجربه کرده باشید. افرادی که بیش از اندازه از کافئین استفاده می‌کنند؛ لرزش، اضطراب، بی خوابی، فشار خون بالا و تپش قلب را تجربه می‌کنند.

کم کاری تیروئید

یکی از دلایل احساس ضعف و بی حالی، کم کاری تیروئید است. تیروئید روند انرژی رسانی بدن را تامین می‌کند و زمانی که با مشکل روبرو شود، بدن فرد با کمبود انرژی روبرو می‌شود. همین امر به مرور زمان باعث ضعف و بی حالی بدن می‌شود.

خواب ناکافی

یکی از دلایل احساس ضعف و بی حالی، خواب ناکافی است. بی خوابی باعث می‌شود که سلامت فرد تحت تاثیر قرار بگیرد. زمانی که خواب کافی نداشته باشید و تشک راحتی برای خواب وجود نداشته باشد؛ اتاق روشن باشد و گرمای بیش از اندازه وجود دارد؛ خواب خوبی نخواهید داشت. سندرم پاهای بی قرار، درد مزمن، شیفت کاری در شب و حضور نوزاد در منزل و … باعث اختلال در خواب شده و فرد را بی حال می‌کند. به همین جهت به طور میانگین باید بین 7 تا 8 ساعت بخوابید تا از این ضعف دور بمانید. و نیم ساعت قبل از خواب تلفن همراه خود را خاموش کنید.

افسردگی | احساس ضعف و بی حالی

یکی از دلایل احساس ضعف و بی حالی، افسردگی است. افرادی که به افسردگی مبتلا هستند، نشانه هایی مانند خستگی، بی خوابی، درد و ضعف را تجربه می‌کنند. ورزش منظم، روانکاوی و مصرف دارو با تجویز پزشک شما را از دام افسردگی نجات خواهد داد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه استرس بی دلیل کلیک کنید.

گرسنگی و تشنگی

از دیگر دلایل احساس ضعف و بی حالی، گرسنگی و تشنگی است. زمانی که گرسنه و تشنه باشید، بدن شما ضعف و بی حالی از خود نشان می‌دهد. قند خون افت کرده، اکسیژن و انرژی بدن به شدت کاهش می‌یابد و همین موضوع باعث بروز بی حالی می‌شود.

آپنه خواب

از دیگر دلایل احساس ضعف و بی حالی، آپنه خواب است. این اختلال خواب افراد را دچار وقفه تنفسی می‌کند و خستگی و خروپف زیادی را در طول روز ایجاد می‌کند. افراد سیگاری و معتاد به الکل علائم آپنه را در خواب تجربه می‌کنند. به همین جهت سیگار خود را ترک کنید، از مصرف الکل خودداری کنید و وزنتان را کاهش دهید تا دچار ضعف نشوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آپنه خواب کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد؛ احساس ضعف و بی حالی دلایل مختلفی دارد. این دلایل در دسته های جسمانی و روانی قرار دارد. برای درمان در زمینه های جسمانی باید از پزشک راهنمایی بگیرید و برای درمان در بخش روانی حتما از روانشناس کمک بگیرید. آسیب های روانی مانند استرس، اضطراب و افسردگی زندگی شما را مختل می‌کند. به همین جهت برای درمان فورا اقدام کنید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه احساس ‌ضعف و بی حالی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

  • آواژه آواژه
  • ۰
  • ۰

اعتیاد به قمار

اعتیاد به قمار یکی از انواع اعتیادهای رفتاری است که در آن افراد میل شدید به انجام بازی های قمارگونه و یا شرط بندی دارند. معمولا افراد کمی به این نوع از اعتیاد مبتلا می‌شوند چرا که در بیشتر موارد با بروز ضرر و زیان های مالی سنگین همراه است. از طرفی در فرهنگ ما قمار زیاد مرسوم نیست. اما به طور کلی طبق آمارها دو درصد از بزرگسالان به این نوع اعتیاد مبتلا هستند. این حالت با وسواس فکری و وابستگی شدید همراه است؛ به شکلی که افراد نمی‌توانند میل زیاد خود را به انجام اینکار کنترل کنند. از آنجایی که اطلاعات بسیار کمی در این مورد وجود دارد؛ افراد می‌توانند در مورد آن با روانشناس صحبت کنند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد به قمار می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  اعتیاد به قمار

اعتیاد به قمار واقعیت دارد؟

اعتیاد به قمار مانند هرنوع اعتیاد دیگری با اتلاف وقت و پول زیادی همراه بوده و همچنین تبعات اجتماعی و خانوادگی زیادی نیز دارد. شاید شما هم این مثال را شنیده باشید که فردی در اثر قمار تمام زندگی و خانواده خود را از دست داده است. چنین فردی قطعا به قمار مبتلاست. چرا که در صورتی که این میل شدید وجود نداشت قطعا افراد تا این حد پیش نمی‌رفتند.

در قمار کردن افراد یک بار برده و یکبار می‌بازند. اما به دلیل احساس لذت ناشی از آن یکبار برد و به دست آوردن پول بدون زحمت، اینکار را بارها بارها ادامه میدهند. اما در مورد قمار کردن این تنها شانس است که نقش اصلی را بازی می‌کند و نه عوامل دیگر. از این رو نباید به اعتماد کرده و به اصطلاح زندگی خود را وسط گذاشت. برای پاسخ به سوال اعتیاد چیست کلیک نمایید.

نشانه های اعتیاد به قمار

 

افراد معمولا در مورد اعتیاد به قمار، انکار داشته و تصور می‌کنند که تنها در حالت تفریحی اینکار را انجام می‌دهند. اما در صورتی که در واقعیت اینطور نیست. زمانی که افراد چنین علائمی را از خود نشان دهند؛ به این معناست که به این نوع اعتیاد مبتلا شده اند. برای آشنایی بیشتر با انواع اعتیاد رفتاری کلیک کنید.

?به طور مکرر مقدار پول در بازی را افزایش می‌دهد

?برای بازی کردن بی قرار و تحریک پذیر است

?نمی‌تواند این میل را درون خود کاهش دهد

?در حالیکه سرکار است و یا وقت آزادی دارد؛ قمار می‌کند

?زمانی که دچار احساس اضطراب و پریشانی می‌شود؛ به قمار روی می‌آورد

?برای انجام اینکار پنهانکاری کرده و دروغ می‌گوید

?این حالت اختلالات زیادی را در زندگی فردی و اجتماعی او ایجاد می‌کند

?برای تامین منابع مالی زندگی خود به قمار کردن وابسته است

دلایل شروع اعتیاد به قمار

در بیشتر موارد اعتیادهای رفتاری مانند اعتیاد به قمار به این دلیل بروز می‌کند که افراد در زندگی واقعی خود دچار یک مشکل جدی هستند و تنها به دنبال راه فراری از آن می‌گردند. در واقع انجام اینکار باعث می‌شود تا مدت بسیار کوتاهی به مشکلات خود فکر نکنند. اما عوامل دیگری نیز در این مورد نقش دارند.

برای مثال افرادی که مبتلا به اختلالات روانی و یا اعتیاد به مواد مخدر هستند؛ بیشتر احتمال دارد که به اعتیاد به قمار نیز روی بیاورند

جنسیت نیز در این مورد نقش دارد چرا که آمار مبتلایان در میان مردان بسیار بیشتر از زنان است

تجربیات دوران گذشته و حوادث غیرمنتظره نیز منجر به گرایش افراد به سمت اعتیاد و قماربازی می‌شود.

انواع اعتیاد به قمار

افرادی که به قمارکردن اعتیاد دارند؛ خود در دسته بندی های مختلفی جای می‌گیرند. این افراد به سه دسته قماربازارن حرفه ای ، قماربازان تفریحی و قماربازانی که مبتلا به اختلالات پاتولوژیک هستند؛ تقسیم می‌شوند. تفاوت آنها در شدت بیماری و یا مدت زمانی است صرف اینکار می‌کنند.

تشخیص اعتیاد به قمار

باتوجه به نشانه هایی که گفته شد؛ فرد باید حداقل 12 ماه بدون وقفه چنین علائمی را داشته باشد تا بتوان اعتیاد به قمار را تشخیص گذاری کرد. همچنین برای دریافت تشخیص دقیق افراد حتما باید به روانشناس مراجعه نمایند. در این زمینه هیچ تست یا آزمونی وجود ندارد که فرد انجام دهد. اما می‌توان با مصاحبه بالینی به این موضوع پی برد.

پیامدهای ابتلا به اعتیاد به قمار

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد؛ اعتیاد به قمار علاوه بر اینکه به خود فرد آسیب می‌زند؛ خانواده و اطرافیان او را نیز در معرض خطر قرار می‌دهد. در این حالت زندگی مشترک افراد با جدایی روبرو شده و همچنین خود فرد نیز بعد از مدتی دچار افکار خودکشی می‌گردد. از آنجایی قمار فشار زیادی را از لحاظ روانی به افراد وارد می‌کند؛ افراد را در معرض ابتلا به بیماری های اضطرابی و همچنین افسردگی قرار داده و از لحاظ مالی نیز صدمات زیادی را به آنها وارد می‌نماید.

اختلالات همزمان با اعتیاد به قمار

بر اساس پژوهش هایی که در این زمینه انجام شده است؛ همزمان با اعتیاد به قمار، اختلالات دیگری نیز برای افراد ایجاد می‌شود. طبق این تحقیقات اعتیاد به قمار هم ابتلایی زیادی با اختلالات خلقی مانند افسردگی اساسی، وسواس فکری و اختلال کنترل تکانه دارد.

راه های درمان اعتیاد به قمار

 

اما اعتیاد به قمار را می‌توان تا حدی درمان و کنترل نمود. برای اینکار راه های مختلفی وجود دارد که بهتر است افراد آنها را زیرنظر متخصص روانشناس انجام دهند.

دارودرمانی

در موارد بسیار شدید برای درمان اعتیاد به قمار، دارو نیز تجویز می‌شود. در این حالت بهترین گزینه برای دارودرمانی، داروهای ضداضطراب و ضدافسردگی هاست.

روان درمانی شناختی رفتاری

یکی از رویکردهای درمانی مناسب برای درمان اعتیاد به قمار، شناختی رفتاری است. که در آن در ابتدا بر روی افکار و شناخت های افراد کار شده و سپس به آنها راهکارهای عملی داده می‌شود. همچنین در این روش دلایل ابتلا به این نوع اعتیاد نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اصلاح سبک زندگی

از آنجایی که حتی بعد از درمان نیز احتمال بازگشت مجدد اعتیاد به قمار وجود دارد؛ به همین دلیل افراد باید علاوه بر استفاده از روش های روان درمانی و دارودرمانی حتما سبک زندگی خود را نیز تغییر دهند. در برخی موارد عادت های بسیار ساده و پیش پا افتاده افراد هستند که زمینه ساز تمایل به قمار شده و یا افراد را مضطرب می‌کند. منظور از اصلاح سبک زندگی تغییر و یا حذف کردن این عوامل ماشه چکان است. از طرفی افراد باید در طول درمان به تغذیه، خواب و فعالیت های بدنی نیز اهمیت دهند که بخشی از سبک زندگی است.

استفاده از برنامه های توانبخشی

در این زمینه برنامه های توانبخشی نیز وجود دارد که به صورت سرپایی و بستری صورت می‌گیرد. در این حالت افراد می‌توانند از سایتهای مختلف و یا جلسات گروه درمانی کمک بگیرند و بر این وسوسه غلبه نمایند.

اعتیاد به قمار مانند اعتیاد به مواد مخدر است

فراموش نکنید که اعتیاد به قمار دقیقا مانند اعتیاد به مواد مخدر بوده و همان تاثیر را بر بدن و روان می‌گذارد. افراد تصور می‌کنند که تنها مصرف مواد مخدر اعتیاد ایجاد می‌کند؛ اما واکنش مغز در حین قمار نیز دقیقا مانند مصرف مواد مخدر است.

سخن پایانی

فراموش نکنید که هربازی که افراد انجام می‌دهند؛ زمانی که با شرط بندی همراه شود قمار محسوب شده و بعد از مدتی می‌تواند منجر به اعتیاد گردد. از این رو نباید نسبت به این موضوع بی توجه بود. بهتر است افراد به نشانه های این اعتیاد در خود و دیگران دقت کرده و به موقع برای درمان اقدام نمایند. در این زمینه افراد حتما باید از روانشناس کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد به قمار می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا بدون کمک روانشناس می‌توان برای ترک اقدام کرد؟

مشاوران و روانشناسان در زمینه اعتیاد اطلاعات زیاد و درست تری نسبت به یک فرد غیر متخصص دارند که احتمال ترک همیشگی را بالا می‌برد. از طرف دیگر ترک‌های مداوم ناموفق باعث می‌شود که اعتیاد ریشه دارتر شده و فرد احساس ناکامی و شکست کند.

ارتباط اعتیاد به قمار و افسردگی چیست؟

افسردگی ممکن است فرد را به قمار بکشاند تا فرد علاوه بر فراموشی درگیری‌های ذهنی‌اش، لذت را نیز تجربه کند. بنابراین اگر ریشه اعتیاد به قمار افسردگی باشد می‌توان با درمان افسردگی اعتیاد را نیز حل کرد.

آیا باید از فردی که اعتیاد به قمار دارد جدا شوم؟

جدایی و طلاق از فرد معتاد به قمار به عوامل مختلفی بستگی دارد. به همین منظور توصیه می‌شود که قبل از هر اقدامی با یک روانشناس مشورت نمایید. 

  • آواژه آواژه
  • ۰
  • ۰

نشانه های اعتیاد به شیره تقریبا مانند علائمی هستند که در اثر اعتیاد به تریاک ایجاد می‌شوند. شیره تریاک شربتی است که در بیشتر موارد برای درمان اعتیاد به مواد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما این ماده خود اعتیاد ایجاد کرده در واقع جایگزین مواد دیگری می‌شود. تریاک یکی از رایج ترین مواد مخدری است که مورد استفاده قرار می‌گیرد و در بیشتر موارد به دلیل باورهای اشتباهی که در مورد آن وجود دارد؛ افراد به آن اعتیاد پیدا می‌کنند. این موضوع در مورد شیره آن نیز صدق می‌کند. چرا که افراد تصور می‌کنند این شربت اعتیادآور نیست و خاصیت درمانی دارد.از این رو افراد نباید این شربت را به صورت خودسرانه مصرف کرده و حتما باید در این مورد با متخصص مشورت نمایند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمین نشانه های اعتیاد به شیره می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  نشانه های اعتیاد به شیره چیست؟

نشانه های اعتیاد به شیره کدام اند؟

 

زمانی که افراد از این شربت استفاده می‌کنند؛ به اصطلاح نشئه شده و نشانه هایی را از خود بروز می‌دهند. اما زمانی که مصرف این ماده ادامه پیدا می‌کند؛ آنان کاملا اعتیاد پیدا کرده و نشانه های آنان نیز کمی متفاوت می‌شود. نشانه های اعتیاد به شیره شامل موارد زیر می‌شود. برای آشنایی با انواع مواد اعتیاد آور و از کجا بفهمیم یک نفر معتاد است کلیک کنید. 

  • داشتن احساس آرامش و سبکی بعد از مصرف
  • تجربه احساس شادی
  • سرخوشی
  • کم شدن درد
  • فکر کردن به مسائل ناراحت کننده
  • ابتلا به توهم و هذیان
  • مهربان تر شدن با اطرافیان
  • فعال شدن از نظر جنسی
  • مقاوم شدن بدن نسبت به این شربت بیشتر شدن دوز مصرفی

پیامدهای اعتیاد به شیره به روش تدخینی

با اینکه استفاده از تریاک و یا شیره به هر شکلی عوارض جانبی نسبتا مشخصی ایجاد می‌کند؛ اما هر کدام از روش های مصرف بر بخشی از بدن تاثیر بیشتری می‌گذارند. در این بخش به عوارض و نشانه های اعتیاد به شیره به روش تدخینی می‌پردازیم.

?تیره شدن پوست مخصوصا لب ها

?ابتلا به بیماری های تنفسی مختلف و ریوی

?اختلال در سیستم گوارش مانند حالت تهوع و استفراغ، یبوست و کاهش وزن

?خواب آلودگی و چرت زدن به طور مکرر در طول روز

?ابتلا به بی خوابی شبانه

?ضعیف شدن سیستم ایمنی

?بروز مشکلات کبدی

?بروز نشانه های افسردگی

?خراب شدن دندانها

?ابتلا به مشکلات جنسی

?بی اهمیتی و از دست رفتن مسئولیت پذیری نسبت به مسائل مختلف

پیامدهای اعتیاد به شیره به روش خوراکی

منظور از روش خوراکی همان شیره تریاک و یا حل کردن تکه ای تریاک در چای است. در این حالت افراد مشکلات شدیدتری را تجربه می‌کنند؛ چرا که تاثیر این ماده به صورت مستقیم است. انسدادهای رگ های قلبی، بالارفتن احتمال مسمومیت، تشنج و احساس خفگی بخشی از پیامدهای مصرف این ماده به صورت خوراکی هستند. برای پاسخ به سوال اعتیاد چیست کلیک کنید.

شیره چطور تهیه می‌شود؟

شیره تریاک از ترکیب خود تریاک با سوخته آن تولید می‌شود. اما مرغوبیت وخلوص مختلفی دارد. بهترین نوعی که از شیره تریاک وجود دارد با تریاک 3 به 1 نسبت به تریاک سوخته و تریاک است. این دو ماده با یکدیگر ترکیب شده و نسبت حرارت داده می‌شوند. در مرحله بعدی مایع به دست آمده باید از صافی رد شود. این فرایند به قدری تکرار می‌شود که مایعی غلیظ ، قهوه ای رنگ و یک دست به دست آید. نکته جالب اینجاست که شیره تریاک دارای مورفین بیشتری نسبت به خود تریاک است. به همین دلیل است که خاصیت اعتیادآوری بیشتری داشته و افراد بیشتر از آن مصرف می‌کنند.

تفاوت بین تریاک با شیره تریاک

با اینکه شیره تریاک از خود تریاک تولید شده و از مشتقات همان است؛ اما در بخش هایی تفاوت های چشمگیری با یکدیگر دارند. برخی از این تفاوت ها شامل موارد زیر می‌شود.

شیره تریاک نشئگی شدیدتری ایجاد می‌کند و اثرات جسمانی آن برای مدت زمان طولانی تری در بدن باقی می‌مانند

شیره بوی کمتری نسبت به تریاک دارد

شیره از تریاک ارزان تر است

شیره نرم و چرمی است اما تریاک تکه ای است

بهترین روش مصرف شیره تریاک

روش مصرف تریاک و شیره نیز نسبتا مشابه است. اما به دلیل میزان نشئگی که شیره ایجاد می‌کند؛ در بیشتر موارد آن را به صورت نشسته و یا درازکش مصرف می‌کنند. گاهی آن را داخل چایی حل کرده که در قسمت های قبلی در مورد عوارض آن توضیح دادیم.  

شیره در طب سنتی

استفاده از شیره تریاک تاریخچه ای طولانی مدت دارد. در واقع در گذشته استفاده از این ماده خاصیت دارویی داشته و بیشتر افراد از آن استفاده می‌نمودند. حتی امروزه هم گاهی در طب سنتی استفاده از آن به مقدار کم تجویز می‌شود. اما این تنها به این دلیل است که گذشتگان اطلاعات کافی در مورد شیره و یا تریاک نداشتند. باید بدانید که حتی یکبار مصرف شیره نیز می‌تواند تاثیر خود را گذاشته و منجر به اعتیاد افراد گردد.

مسمومیت و اوردوز با شیره

باید بدانید که نشانه های اعتیاد به شیره اگر برای مدت زمان طولانی ادامه داشته باشند و یا شدیدتر شوند؛ میتوانند منجر به مسمومیت و یا اوردوز گردند. پس در صورتی که نشانه هایی مانند دل درد شدید، لرزش بدن، حالت تهوع و استفراغ، رنگ پریدگی، سردرد، بروز طعم فلز در دهان، ضعف در عضلات، تشنج و بیهوشی را در خود و یا دیگری مشاهده کردید؛ باید سریعا به مراکز درمانی مراجعه نمایید.

خواص شیره چیست؟

اما آیا واقعا استفاده از شیره تریاک منجر به درمان بیماری های مختلف می‌گردد و یا خاصیت درمانی دارد؟ در قسمت های قبلی نیز در این مورد توضیح دادیم. اما در این قسمت تاثیر مصرف شیره بر این بیماری ها مورد بررسی قرار خواهیم داد.

در مردان: بسیاری افراد برای درمان بیماری های جنسی مصرف شیره را تجویز می‌کنند. اما با انجام اینکار نه تنها فرد درمان نمی‌شود؛ بلکه بیماری او تشدید نیز می‌گردد.

برای ریه: شاید شما هم در مورد مصرف شیره برای درمان سرماخوردگی و یا کرونا شنیده باشید. مصرف این ماده به شکل های مختلف خود باعث ابتلا به سرطان ریه می‌شود.

قلب: مصرف شیره تریاک از آنجایی که منجر به غلظت خون می‌گردد؛ می‌تواند بر عملکرد قلب نیز تاثیرات بسیار بدی نیز بگذارد.

درمان عفونت: اگر به قصد درمان عفونت در حال مصرف شیره هستید؛ باید بگوییم که این ماده سیستم ایمنی شما را تضعیف کرده و منجر به شدیدتر شدن میزان عفونت در شما می‌گردد.

مصرف شیره در بارداری

اگر مادران باردار در این دوران به بهانه خواص طب سنتی، شیره مصرف نمایند؛ آسیب جدی به جنین زده و همچنین خود نیز درگیر اعتیاد می‌گردند. در این حالت احتمال مرده زایی، ابتلا به دیابت بارداری، تولد نوزاد معتاد و… وجود دارد.

ترک اعتیاد به مصرف شیره

ترک غلبه بر نشانه های اعتیاد به شیره کمی دشوار است. در این حالت افراد هم واسبتگی روانی و هم جسمانی به این ماده داشته و به سختی برای درمان اقدام می‌کنند. چرا که خوردن شیره برای آنان لذت داشته و تصور می‌کنند که در حال ترک اعتیاد نیز هستند. همچنین ترک ناگهانی و یا غیراصولی شیره نیز با خطر مرگ و کما همراه است. از این رو افراد باید در این زمینه حتما با متخصص مشورت نمایند.

تشخیص نشانه های اعتیاد به شیره

 

تشخیص نشانه های اعتیاد به شیره توسط متخصص و با انجام آزمایش های مختلف صورت می‌گیرد. معمولا در آزمایش های ازدواج و استخدامی این آیتم در آزمایش وجود داشته و مورد بررسی قرار می‌گیرد. در غیر این صورت افراد می‌توانند از کیت های تشخیصی استفاده کرده و یا به صورت خودجوش آزمایش های لازم را در آزمایشگاه انجام دهند. برای آشنایی بیشتر با تست شیره کلیک نمایید. 

سخن پایانی

در صورت مشاهده نشانه های اعتیاد به شیره در خود و یا دیگران، نسبت به این موضوع جبهه نگیرید. چرا که زمانی که افراد تحت درمان با این ماده هستند؛ احتمال بروز چنین حالتی وجود دارد. تنها تلاش کنید تا آنان را آگاه کرده و به آنان در فرایند درمان کمک کنید. قبل از انجام هر اقدامی حتما با متخصص مشوت نمایید.  

برای دریافت مشاوره در زمین نشانه های اعتیاد به شیره می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

علائم اعتیاد به شیره چیست؟

علائم جسمانی اعتیاد شیره شامل شامل کاهش وزن، اسهال، خارش پوست، درد مفاصل و عضلات، تهوع و استفراغ و… می‌باشد.

چگونه می‌توان شیره را ترک کرد؟

با داشتن اراده بالا و کمک یک فرد متخصص می‌توانید فرایند سم‌زدایی را به راحتی انجام داده و پس از ترک نیز احتمال بازگشت را کاهش دهید و زندگی سالم خود را در پیش بگیرید. 

  • آواژه آواژه
  • ۰
  • ۰

اعتیاد چیست

اعتیاد چیست ؟ سوالی که بسیاری از افراد با آن روبرو هستند. در برخی از موارد، افراد با اینکه به اعتیاد مبتلا هستند و نسبت به مصرف یک ماده و یا انجام یک رفتار وابستگی دارند؛ اما در مورد اعتیاد خود انکار داشته و یا اصلا تصور نمی‌کنند که مبتلا به اعتیاد هستند. از این رو در ابتلا باید با مفهوم اعتیاد آشنا شوند. هر عادت مخربی که برای مدت زمان طولانی ادامه یافته و به خود و دیگران آسیب بزند؛ اعتیاد محسوب می‌شود. همچنین اعتیاد با بروزو نشانه هایی همراه است. از این رو افراد هرزمانی که این نشانه ها را در خود مشاهده کردند؛ باید در این مورد آگاهی لازم را کسب کرده و از مشاور کمک بگیرند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد تلفنی کلیک نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  اعتیاد چیست

اعتیاد چیست

در اعتیاد یا خوگیری افراد به طور کامل اراده خود را از دست داده و کاملا رفتارها و برنامه های خود را طبق اعتیاد خود تنظیم می‌کردند. این موضوع به طور مستقیم بر ساختار و عملکرد مغز تاثیر داشته و سیستم پاداش و لذت مغز را مختل می‌کند. در واقع به همین دلیل است که افراد علاوه بر عادت کردن، به انجام افراطی یک کار روی می‌آورند. برخی تنها اعتیاد به مواد مخدر را اعتیاد می‌دانند. در صورتی که برخی از افراد نسبت به انجام یک رفتار وابستگی پیدا می‌کنند. همین موضوع آنان را در معرض مشکلات زیادی قرار می‌دهد. هرنوع اعتیادی درجات و نشانه های مختلفی دارد که در ادامه بیشتر در مورد آنها توضیح خواهیم داد.

مراحل ایجاد چرخه اعتیاد

 

اعتیاد در طی یک فرایند یا چرخه ایجاد می‌‌شود. زمانی که افراد از این مراحل آگاه باشند؛ می‌توانند با تشخیص به موقع از وابستگی کامل پیشگیری نمایند. این مرحله ها شامل موارد زیر می‌شود.

آشنایی

در مرحله آشنایی افراد با یک رفتار مشخص و یا یک ماده آشنا شده و متوجه می‌شوند که از انجام و یا مصرف آن دچار لذت می‌شوند. برای مثال هرگز قبلا تصور نمی‌کنند که انجام یک بازی کامپیوتری برایشان لذت بخش باشد و به تازگی با این موضوع آشنا شده اند.

شک و تردید

مرحله بعدی شک و تردید است که در آن افراد در مورد انجام کاری که می‌کنند؛ دچار شک می‌شوند. در واقع آنان خودشان هم می‌دانند تکرار کاری که انجام می‌دهند درست نبوده و عوارض زیادی برایشان دارد. اما بعد از مدتی این احساس در آنها از بین رفته و دیگر از انجام کاری که می‌کنند؛ مطمئن می‌شوند.

ابتلا به اعتیاد واقعی

آخرین مرحله در این چرخه، ابتلا به اعتیاد واقعی است. افراد در این مرحله کاملا به اعتیاد مبتلا شده و دیگر هیچ کنترلی بر این موضوع ندارند. در واقع نمی‌توانند دست از انجام آن بردارند و خودشان را متوقف کنند.

اشکال مختلف اعتیاد

همانطور که پیش تر هم گفته شد؛ اعتیاد انواع مختلفی دارد. چرا که در مورد اعتیاد جسم و روان ما به صورت دو سیستم کاملا جداگانه عمل کرده و با یکدیگر هماهنگی ندارند. برای مثال در اعتیاد به مواد مخدر این جسم افراد است که خواستار مصرف است و بعد از مدتی افراد از لحاظ روانی دیگر بعد از مصرف ارضا نمی‌شوند. در این بخش در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد.

وابستگی روانی

در مورد برخی از مواد مخدر و یا اعتیادهای رفتاری، افراد دچار وابستگی روانی می‌‌شوند. برای مثال مواد محرک هیچ وابستگی جسمانی ندارند و حتی ترک آنها از لحاظ جسمانی نیز آسان تر از ترک وابستگی روانی است. در این حالت تنها افراد افکار اجبارگونه ای در مورد مصرف مجدد دارند.

وابستگی جسمانی

اما در مورد برخی از مواد این جسم است که خواستار مصرف دوباره و یا بیشتر است. در این حالت افراد از مصرف مواد و یا انجام یک کار اصلا دچار احساس لذت نمی‌شوند و یا حتی خودشان نیز به دنبال راهی برای ترک هستند. اما اگر مصرف نکنند از لحاظ جسمانی دچار مشکل می‌شوند.

میزان های مختلف اعتیاد

اعتیاد به شدت های مختلفی در افراد بروز می‌کند. البته مفهوم اعتیاد خود به معنی انجام یک کار به صورت افراطی است و شدت کم در مورد آن معنی ندارد. اما به هر حال در میان افراد مختلف، تفاوت هایی از این بابت مشاهده می‌شود.

تفننی: در این حالت بدن واکنش عادی نسبت به مصرف مواد و یا انجام یک رفتار دارد. فرد می‌تواند این نیاز را در خود کنترل کند تا فقط در زمان های خاصی اینکار را انجام دهد.

مصرف کننده شدید: برخی از افراد با اینکه از لحاظ زمانی شاید در فاصله های طولانی تری مصرف داشته باشند؛ اما دوز مصرفی آنها بالا بوده و مقدار زیادی از لحاظ کمیت مصرف می‌کنند.

اعتیاد مزمن: در اعتیاد مزمن افراد در هرشرایطی دست به مصرف می‌زنند و دوز آنها نیز تقریبا ثابت است. معمولا هم فرد برای مدت زمان زیادی است که مبتلاست.

مواد و رفتارهای مختلف اعتیاد آور

در این قسمت قصد داریم تا شما را با مواد و یا رفتارهایی که در افراد ایجاد اعتیاد می‌کنند؛ آشنا کنیم. جهت آشنایی با انواع مواد اعتیاد آور کلیک کنید.

1️⃣مواد مخدر

2️⃣مواد محرک

3️⃣مواد توهم زا

4️⃣الکل و سیگار

5️⃣اعتیادهای رفتاری مثل اعتیاد به تماشای پورن، غذا، بازی های کامپیوتری و …

اعتیاد چطور تظاهر می کند؟

 

اعتیاد در هر زمینه ای که باشد با بروز نشانه هایی همراه است. در واقع خود فرد و اطرافیان او از طریق همین نشانه هاست که از ابتلا به اعتیاد مطلع می‌شوند. برخی از این نشانه ها شامل موارد زیر می‌شود.

مقاوم شدن بدن

بروز وسوسه برای مصرف

فرد برای ترک اعتیاد تلاش زیادی کرده است

بیشتر شدن دوز مصرفی

از دست دادن کنترل بر روی میزان مصرف

اختلال در روابط فردی و اجتماعی

بروز نشانه های ترک در صورت عدم دسترسی به مصرف

بروز عوارض جانبی ناشی از اعتیاد از لحاظ روانی و جسمانی

تست و تشخیص اعتیاد

برای درمان اعتیاد چه در زمینه مصرف مواد و چه اعتیادهای رفتاری، افراد باید در ابتدا تشخیص دقیقی در این زمینه دریافت کنند. در این مورد تست های مختلفی وجود داشته و افراد باید حتما از یک متخصص نیز کمک بگیرند. برای انجام تست اعتیاد افراد هم می‌توانند از کیت های سریع استفاده کرده و هم به آزمایشگاه ها مراجعه نمایند. در زمینه اعتیادهای رفتاری نیز باید از روانشناس کمک گرفت.

ترک اعتیاد

بیشتر اعتیادها قابل درمان و کنترل هستند. در صورتی که افراد در زمان مناسبی مراجعه کرده و در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند. ترک اعتیاد پروسه دشواری است و افراد نباید در این شرایط تنها باشند. بهتر است خانواده و دیگران با آنها همکاری کرده و از متخصص نیز کمک گرفته شود. ترک اعتیاد هم در خانه و هم در کلینیک های ترک اعتیاد امکانپذیر است. اما افراد در این دوران حتما باید تحت نظر یک پزشک و روانشناس باشند. برای شروع درمان و ترک اعتیاد کلیک کنید.

پیامدهای ابتلا به اعتیاد

فراموش نکنید که ابتلا به هرنوع اعتیادی، افراد را در معرض مشکلات زیادی قرار می‌دهد. این مشکلات هم در زمینه جسمانی بوده و هم در زمینه روانی. از طرفی گاهی حتی با وجود درمان شدن فرد، بازهم مشکلات ناشی از اعتیاد تا پایان عمر همراه فرد هستند. تقریبا نشانه ها و عوارض جانبی اعتیادهای مختلف مشابه هستند و تنها در موارد جزئی با یکدیگر تفاوت دارند. در صورت اقدام درست و به موقع می‌توان تا حد زیادی از بروز این پیامدها جلوگیری نمود.

شیوع اعتیاد

متاسفانه امروزه آمار اعتیاد در جهان در بالاترین میزان خود وجود دارد. بر طبق آمارها 220 میلیون در جهان مصرف کننده مواد مخدر مختلف هستند. در مورد اعتیادهای رفتاری آمار دقیقی در دسترس نیست؛ اما افراد زیادی به این نوع اعتیاد مبتلا هستند که حتی این تعداد کودکان و نوجوانان را نیز در برمی‌گیرد.

سخن پایانی

اعتیاد موضوعی جهان شمول و فراگیر است که افراد زیادی را به شکل های مختلفی درگیر کرده است. همه ما کم و بیش با این مفهوم آشنایی داریم؛ اما گاهی در مورد آن دچار انکار و یا اطلاعات غلط می‌شویم. اما باید در این مورد نگاه واقع بینانه داشت و از خود و دیگران در مقابل آن محافظت نمود. گامل اول در این زمینه کسب اطلاعات درست است که افراد در این مورد می‌توانند از روانشناس نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

اعتیاد چیست؟

اعتیاد نوعی اختلال در عملکرد سیستم مغز و یک ناتوانی روانشناختی و جسمی در اثر مصرف یک ماده شیمیایی، دارو، فعالیت و… است. عواملی مانند فشار همسالان، قرار گرفتن در معرض مصرف مواد مخدرتوسط نزدیکان و … می‌تواند بر اعتیاد فرد تأثیر زیادی داشته باشد. در صورتی که فردی در خانواده با این مشکل مواجه شد، حتما باید مشاوره دریافت کنید.

علائم اعتیاد به مواد مخدر چیست؟

اعتیاد باعث ایجاد علائم جسمی و روانی بسیاری می‌شود. از جمله علائم اعتیاد به مواد مخدر می‌توان به لرزش، حالت تهوع، خشکی دهان و… اشاره کرد.

  • آواژه آواژه
  • ۰
  • ۰

قرص ملاتونین یکی از انواع قرص هایی است که برای درمان‌بی‌خوابی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد افراد به این دلیل از این قرص استفاده می‌کنند که عوارض جانبی کمتری نسبت به سایر داروهای خواب‌آور ایجاد می‌‌کند و از طرفی تاثیر آن نیز سریعتر است. این روزها مشکلات خواب بسیار رایج بوده و به همین دلیل افراد به روش‌های دارویی برای درمان سریعتر روی می‌آورند. اما داروهایی مثل ملاتونین عوارض جانبی زیادی داشته و بدن نسبت به آنها مقاوم می‌شود. از این رو بعد از مدتی آن‌ها نیز دیگر تاثیری بر این مشکل ندارند. به همین دلیل افراد باید در این مورد حتما با متخصص مشورت کرده و به درمان اساسی مشکلات خواب خود بپردازند. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینهقرص ملاتونین می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  قرص ملاتونین Melatonin

قرص ملاتونین چطور عمل می‌کند؟

غده صنوبری در مغز مسئول ترشح هورمونی است که منجر به تنظیم ریتم خواب و بیداری بوده و زمان خواب افراد را تنظیم می‌کند. این هورمون ملاتونین است. پس بدن به طور طبیعی آن را ساخته و ترشح می‌کند. اما زمانی که میزان این هورمون در بدن کاهش یافته و افراد به هر دلیل دیگری مبتلا به بی‌خوابی می‌شوند؛ باید از داروهایی در این زمینه استفاده نمایند. در این حالت قرص ملاتونین بهترین گزینه بوده و بهتر است در حالت خفیف، افراد از این دارو استفاده نمایند. البته حتما در این مورد با یک متخصص نیز مشورت کنند.

مقدار و روش مصرف قرص ملاتونین

 

در ابتدا باید بدانید که قرص ملاتونین تنها به این صورت وجود داشته و این دارو اشکال دیگری ندارد. از طرفی برای اطلاع از مقدار مصرف آن نیز حتما باید با متخصص مشورت کنید. در ابتدا بروشور داخل جعبه را مطالعه کرده و اطلاعات کافی را در مورد این دارو کسب نمایید. دوز مصرفی و مقدار مورد نیاز برای هر فردی متفاوت است. از این رو نباید در این مورد خودسرانه عمل کنید.

از طرفی اگر در یک نوبت مصرف این دارو را فراموش کردید؛ نباید در نوبت بعدی دوز مصرفی را دوبرابر کنید. تنها خوردن این دوز را به نوبت بعدی موکول کرده و مصرف خود را به صورت منظم ادامه دهید.

بهتر است قرص ملاتونین را به طور کامل بلعیده و از خوردن کردن و یا جویدن آن خودداری کنید. همچنین این دارو را با میان وعده و بعد از غذا مصرف نمایید.

تاثیر قرص ملاتونین بر بدن

قرص ملاتونین به شکل های مختلفی بر بدن تاثیر می‌گذارد. این دارو هم بر غده صنوبری اثرگذاشته و میزان هورمون ملاتونین را در بدن افزایش می‌دهد. و از طرفی به عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده و بدن را در مقابل رادیکال های آزاد محافظت می‌کند. همچنین بر سیستم ایمنی نیز تاثیر داشته و به مقابله با بیماری ها و عفونت های مختلف در بدن می‌پردازد. برخی معتقدند که این دارو میزان استرس و اضطراب را نیز در افراد کاهش می‌دهد.

بهترین زمان مصرف قرص ملاتونین

همچنین بهترین زمان مصرف قرص ملاتونین نیز از فردی به فرد دیگر متفاوت است. اما به دلیل اینکه همه افراد این دارو را برای مقابله با بی خوابی مصرف می‌کنند؛ بهترین زمان مصرف آن، قبل از خواب است. فراموش نکنید که این دارو را باید با فاصله کمی از زمان خواب خود مصرف نمایید. پس بهترین زمان ها برای مصرف این دارو شامل موارد زیر می‌شود.

قبل از خواب

زمانی که افراد جت لگ شده و باید چرخه خواب و بیداری خود را تنطیم کنند

قبل از مسافرت به مناطقی با اختلاف ساعتی

براسا دستور پزشک خود

قرص ملاتونین3

قرص ملاتونین 3 نوعی از این دارو است؛ که بیشترین میزان ملاتونین را دارد. از این رو تاثیر بیشتری نیز بر بدن داشته و افراد برای استفاده از آن حتما باید از متخصص کمک بگیرند. این نوع قرص برای مشکلات خواب شدید، تنظیم ساعت خواب در سفرهای طولانی مدت و درمان بی‌خوابی مزمن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خواص ملاتونین برای بدن

تاثیر قرص ملاتونین در مورد مشکلات مختلف، یکسان نیست. در واقع این دارو تاثیر بیشتری در فرایند درمان برخی از بیماری ها داشته و برعکس در مورد برخی از مشکلات خواب اصلا موثر نیست. اطلاع داشتن از این موضوع به ما کمک می‌کند که در شرایط درستی از این دارو مصرف نماییم.

تاثیر بالا

تاثیر بیشتر قرص ملاتونین معمولا در مشکلاتی مانند اختلال در به خواب رفتن یا سندرم فاز خواب تاخیری است. چرا که در این حالت افراد بلافاصله بعد از خوردن ملاتونین خواب آلود شده و به خواب می‌روند. در مورد بیماری خواب و بیداری غیر24 ساعته نیز، این قرص عملکرد خوبی دارد.

تاثیر کمتر

اما در مورد برخی از بیماری ها اصولا قرص ملاتونین جزو داروهای اولیه نبوده و شاید در مراحل بعدی تجویز گردد. در برخی موارد که به طور کلی از داروهای خواب آور دیگری استفاده می‌شود.

افسردگی: این دارو جزو داروهای لازم برای درمان افسردگی نبوده و شاید در مراحل بعدی بیماری متخصص این دارو را تجویز کند.

تاثیر بر پوست: از آنجایی که ممکن است قرص ملاتونین واکنش های آلرژیک ایجاد کند؛ برای درمان بیماری های پوستی از این دارو استفاده نمی‌شود.

قاعدگی: تاثیر این دارو بر قاعدگی هنوز به طور کامل مشخص نشده است. از این رو بهتر است افراد در این دوران از این قرص استفاده نکنند.

برخی دیگر از بیماری هایی که قرص ملاتونین بر آنها بی تاثیر است؛ شامل سرطان، بهم ریختگی خواب در اثر بیماری فشارخون، آب به آب شدن، سطح پایین پلاکت خون، اضطراب پیش از جراحی، آفتاب سوختگی و… است.

عوارض جانبی

مصرف قرص ملاتونین چه برای کوتاه مدت و چه برای بلند مدت باشد؛ در بیشتر موارد بی خطر است. اما گاهی برخی از افراد نشانه هایی مانند سردرد، افسردگی کوتاه مدت، گیجی، خواب آلودگی در طول روز، تحریک پذیری و گرفتگی شکم تحت تاثیر این دارو تجربه می‌کنند.

قرص ملاتونین برای کودکان

در مواردی داروی ملاتونین به صورت قطره برای کودکان تجویز می‌شود عوارض جدی برای آنها ندارد. اما در صورتی که الگوی خواب کودکان دچار تغییر شده و یا والدین تغییرات دیگری را وضعیت جسمانی کودک مشاهده کردند؛ باید از متخصص کمک بگیرند.

موارد منع مصرف

با اینکه قرص ملاتونین یک داروی ایمن است؛ اما در شرایطی بهتر است که افراد از ان استفاده نکنند. برای مثال در دوران بارداری و شیردهی مصرف این دارو اصلا توصیه نمی‌شود. همچننی اگر افراد مبتلا به بیماری های خونریزی دهنده هستند؛ افسردگی دارند؛ به تازگی دریافت پیوند داشته اند و یا مبتلا به بیماری های تشنجی و فشارخون بالا هستند، نباید از این قرص استفاده کنند. در واقع آنان پزشک خود را از این موضوع مطلع کرده و از روش های دیگری برای درمان استفاده کنند.

ملاتونین در بارداری

هنوز به طور دقیق اطلاعاتی در مورد تاثیر قرص ملاتونین در بارداری وجود ندارد. اما به طور کلی بهتر است افراد در این دوران از این دارو استفاده نکنند. برخی معتقدند که مصرف این دارو در بارداری مقدار آنزیم آنتی استروژن را در بدن بالا می‌برد و همین موضوع بارداری را دچار اختلال می‌کند.

تداخل دارویی با قرص ملاتونین

 

قرص ملاتونین با برخی از داروها تداخل دارد. در واقع مصرف این داروها با یکدیگر منجر به بروز مشکلات زیادی می‌گردد. برخی از این داروها شامل موارد زیر می‌شود.

?داروهای ضدصرع

?آنتی کواگولانت ها

?داروهای فشارخون

?داروهای ضدتشنج

شرایط نگهداری از قرص ملاتونین

بهتر است قرص ملاتونین را دور از دسترس کودکان و حیوانات نگه داشته و دارو را جایی خشک و خنک به دور از گرما و تابش مستقیم نور خورشید نگه دارید.

سخن پایانی

برای درمان مشکلات خواب داروهای زیادی وجود دارد. اما یکی از بهترین و ایمن ترین آنها قرص ملاتونین است. چرا که وابستگی ایجاد نکرده و عوارض جانبی بسیار کمی دارد. اما بهتر است قبل از مصرف آن نیز با متخصص مشورت کرده و از مصرف خودسرانه پرهیز نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینهقرص ملاتونین می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

نحوه مصرف داروی ملاتونین به چه صورت است؟

میزان مصرف ملاتونین با توجه به نوع و شدت مشکل فرد متغیر است اما به‌طورمعمول، هر شب، اندکی قبل از خواب یک قرص مصرف می‌شود.

ملاتونین با چه داروهایی نباید استفاده شود؟

معمولاً داروهای مربوط به بیماری دیابت، جلوگیری از بارداری، رقیق‌کننده‌های خون و ضعیف کننده‌های سیستم ایمنی نباید با ملاتونین مصرف شوند. 

  • آواژه آواژه
  • ۰
  • ۰

اعتیاد به کوکائین با اینکه به دلیل قیمت بالای آن خیلی رایج نیست؛ اما بسیاری افراد به آن مبتلا شده و مشکلات زیادی را تجربه می‌کنند. کوکائین ماده‌ای محرک بوده که به شکل‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخلاف تصور عموم این ماده خاصیت اعتیادآوری زیادی داشته و حتی بعد از یکبار مصرف نیز منجر به وابستگی می‌گردد. بسیاری تحت تاثیر همین باور دست به مصرف تفننی آن زده؛ اما بعد از آن دیگر نمی‌توانند میل شدید خود را به مصرف دوباره کنترل نمایند. از طرفی به علت بالابردن تمرکز و حواس بسیاری از دانشجویان مصرف آن را آغاز می‌کنند. این حالت تنها به دلیل کمبود اطلاعات افراد است. از این رو باید در این مورد با یک مشاور مشورت کرده و در صورت واسبتگی آن را ترک نمایند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد تلفنی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد به کوکائین می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  اعتیاد به کوکائین

اعتیاد به کوکائین

نکته جالب اینجاست که به دلیل قیمت بالای این ماده، افراد به سختی به نوع خالص آن را دسترسی دارند. از این رو فروشندگان از این موضوع سواستفاده کرده و به جای کوکائین مواد دیگری را که به این شکل وجود دارند؛ به مصرف کنندگان می‌فروشند. همین موضوع منجر به مصرف بیشتر افراد می‌گردد. و یا در مواردی به دلیل وجود ناخالصی در این ماده، افراد دچار اوردوز و مسمومیت می‌گردند. این ماده هنوزهم در بسیاری از کشورها کاربرد دارویی داشته و در علم پزشکی از آن استفاده می‌شود. اما مصرف تفریحی آن ممنوع بوده و با آن برخورد می‌شود. از این رو اعتیاد به کوکائین تبعات قانونی نیز دارد.

تاریخچه مصرف کوکائین

کوکائین اولین بار در سال 1859 توسط شیمی دانی آلمانی به نام آلبرت نیمان از برگ های کوکا استخراج شد. در آن دوران از این ماده برای مصارف پزشکی و درمانی استفاده می‌کردند. به طوری که فروید جزو اولین افرادی بود که کوکائین را برای درمان افسردگی و اختلالات جنسی تجویز می‌کرد. او حتی در سال 1884 مقاله ای در این مورد منتشر کرده و مصرف کوکائین را تبلیغ کرد.

بعد از این دوره در سال 1886 از برگ کوکا در نوشابه های کوکاکولا استفاده شد که همین فروش آنها را به طور چشمگیری افزایش داد. اما بعد از آن دیگر مصرف غیرمجاز از این ماده آغاز گردید و افراد به تدریج به مصرف این ماده به شکل های مختلف وابستگی پیدا کردند. برای پاسخ به سوال اعتیاد چیست کلیک کنید.

خواستگاه کوکائین کجاست؟

کوکائین یکی از قدیمی ترین محرک ها با منشا طبیعی است. به شکلی که هزاران سال قبل از تولد مسیح، اینکاها در آند برگ کوکا را می‌جویدند تا قلب آن را تپش افتاده و در کوهستان بتوانند راحت تر نفس بکشند. بومیان پرو نیز در مراسم های مذهبی نیز از این ماده استفاده می‌کردند. اما بعدها اسپانیایی ها به پرو حمله کرده و این موضوع باعث شد تا مصرف و اعتیاد به کوکائین وارد اروپا نیز بشود.

تفاوت اعتیاد به کوکائین بیس و خام

 

کوکائین انواع مختلفی دارد. با اینکه مصرف آنها نشانه ها و پیامدهای نسبتا مشابهی در افراد ایجاد می‌کند؛ اما این ماده به شکل های متنوعی وجود دارد. کوکائین خام همان نمک هیدروکلراید به شکل پودری است. اما کوک بیس، به کراک گفته می‌شود که در آن آب و مواد دیگر نیز علاوه بر کوکائین وجود دارد. نحوه مصرف این دو ماده نیز با یکدیگر متفاوت است. کوکائین به صورت پودری مصرف شده و استشناق می‌شود. اما کراک دود می‌شود. تاثیر کراک زودتر از کوکائین ایجاد شده و سریع تر هم از بین می‌رود. اما کوکائین برای مدت زمان طولانی تری در بدن باقی می‌ماند.

انواع دیگر کوکائین

علاوه بر کراک که یکی از مشتقات کوکائین است؛ انواع دیگری از این ماده نیز وجود دارد. برخی از آنها شامل موارد زیر می‌شود.

?خمیر کوکا

?پودر سفید

?کوکائین صورتی

? کوکائین مصنوعی

?کوکائین سیاه

?باسوکو یا کوکائین زباله

?کوکائین فلس ماهی

?کوکائین زرد

?کوک قهوه ای

تفاوت این مواد تنها در رنگ و یا اسم نیست؛ بلکه ترکیبات آنها با یکدیگر متفاوت هستند.

کوکائین چطور مصرف می‌شود؟

کوکائین به شکل های مختلفی مصرف می‌شود. بیشتر افرادی که اعتیاد به کوکائین را تجربه می‌کنند از طریق بینی آن را بالا کشیده و یا آن را به لسه های خود می‌زنند. اما این ماده را می‌توان تزریق کرده و یا دود کرد. هرکدام از این روش ها مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با تست کوکائین کلیک نمایید.

پیامدهای اعتیاد به کوکائین

همانطور که گفته شد؛ با اینکه بسیاری از افراد از کوکائین به عنوان راهی برای درمان بیماری های خود استفاده می‌کنند اما این ماده منجر به اعتیاد در آنها شده و به زودی مشکل آنها را تشدید خواهد کرد. برخی از این پیامدها شامل موارد زیر می‌شود.

اثرات کوتاه مدت

بالارفتن انرژی

هوشیار شدن از لحاظ ذهنی

حساس شدن نسبت به محرک های محیطی

تحریک پذیری

بروز نشانه های اختلال پارانوئید

کم شدن اشتها

اثرات بلند مدت

اما این تاثیرات به زودی از بین رفته و افراد دچار پرخاشگری شدید و به طور کلی واکنش های شدید دیگری می‌شوند. در صورت ادامه مصرف این ماده منجر به بروز مشکلات پوستی مختلف، مشکلات قلبی، ابتلا به بیماری های روانی، جنسی، بی خوابی و…می‌شود.

اعتیاد به کوکائین در بارداری

بیشتر زنانی که مبتلا به اعتیاد به کوکائین هستند؛ در سن باروری قرار دارند. از این رو باید تاثیرات این ماده در این دوران و بر سلامت جنین نیز در نظر داشت. حتی اگر زنان قبل از دوران بارداری نیز مصرف این ماده را ترک کرده باشند؛ بازهم احتمال زایمان زودرس، سقط جنین، کمبود وزن شدید کودک در حین تولد و وزن نگرفتن آن بعد از تولد، بروز سندرم مرگ ناگهانی نوزاد، بارداری خارج از رحم و… وجود دارد. اگر مادر در دوران بارداری نیز به مصرف خود ادامه دهد؛ نوزاد نیز مبتلا شده و با اعتیاد متولد می‌شود.

مسمومیت و اوردوز با کوکائین

 

مصرف بیش از حد کوکائین با احتمال مرگ همراه است. در واقع مواد محرک از موادی هستند که احتمال اوردوز و مرگ با آنها وجود دارد. اگر فرد بیش از حد از این ماده استفاده کند و یا آن را به همراه مواد دیگر مصرف نماید؛ این حالت را تجربه خواهد کرد. برخی از نشانه های اوردوز شامل نامنظم شدن ضربان قلب، حملات قلبی، تشنج، اختلال در تنفس، سکته مغزی، بالارفتن فشار خون و افزایش دمای بدن و توهم و تحریک شدید است. برای اطلاع از روش های ترک کوکائین کلیک کنید.

ترک اعتیاد به کوکائین

مواد محرک بیشتر وابستگی روانی ایجاد می‌کنند. اما به هرحال در دوران ترک اعتیاد به کوکائین نیز افراد مشکلاتی را تجربه خواهند کرد. همچنین آنان باید دوره سم زدایی را پشت سر گذاشته و بعد از آن دوره نقاهت خود را بگذرانند. بهتر است افراد در این دوران تحت نظر یک پزشک و روانشناس بوده و به طور مداوم نشانه های روانی و جسمانی آنان مورد بررسی قرار گیرد.

تداخل دارویی کوکائین با مواد دیگر

همانطور که در قسمت های قبلی نیز به آن اشاره شد؛ اعتیاد به کوکائین با مصرف برخی از داروها به طور همزمان تداخل ایجاد کرده و بسیار خطرناک است. برخی از این داروهای شامل موارد زیر می‌شود.

?آبماسیلکلیب

?استامینوفن

?استازولامید

?ابیراترون

?آبامتاپیر

?آسبوتولول

سخن پایانی

اعتیاد به کوکائین با اینکه قابل درمان و کنترل است؛ اما به دلیل عوارضی که برای افراد ایجاد می‌کند، موضوع نگران کننده ای است. در بیشتر موارد نیز افراد مصرف آن را به صورت تفریحی آغاز می‌کنند. اما این ماده به شدت اعتیادآور بوده و حتی یکبار مصرف آن نیز تاثیرات خود را خواهد داشت. از این رو باید اطلاعات خود را در این زمینه بالا برده و حتما از یک روانشناس کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد به کوکائین می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

1. آیا کوکائین اعتیادآور است؟

بله؛ کوکائین قوی‌ترین و اعتیادآورترین ماده مخدر شناخته شده در جهان است بااین‌حال به دلیل اینکه وابستگی جسمی به این ماده کم است و اعتیاد به آن بیشتر جنبه روانی دارد بسیاری به اشتباه تصور می‌کنند این ماده اعتیادآور نیست.

2. در صورت اعتیاد یکی از اطرافیان به کوکائین چه باید کرد؟

با توجه به اهمیت موضوع زمان در اعتیاد به کوکائین یا هر ماده مخدر دیگر بهتر است هرچه سریع‌تر برای درمان این مسئله اقدام نمایید؛ اما توجه داشته باشید که حمایت و رفتار مناسب شما با فردی که درگیر اعتیاد به کوکائین شده است اهمیت بسیاری در توانایی وی برای ترک این ماده دارد. شما می‌توانید با کمک گرفتن از متخصصین اطلاعات مناسبی برای شیوه اقدام خود پیدا کنید.

3. چطور متوجه شویم که فردی کوکائین مصرف کرده است؟

مصرف این ماده نتایج قابل مشاهده‌ای در رفتار فرد ایجاد می‌کند ازجمله آن‌ها احساس سرخوشی و پرانرژی بودن بی‌دلیل، پرحرفی، کاهش اشتها و کاهش نیاز به خواب و یا بروز نشانه‌های روانی مانند پرخاشگری و یا توهم و هذیان را می‌توان نام برد.

4. ظاهر کوکائین به چه شکل است؟

این ماده به‌صورت یک پودر سفیدرنگ و نرم است که بویی نداشته اما مزه تلخی دارد. درصورتی‌که این ماده در آزمایشگاه تسویه شده باشد حالت جامد و به صورت خورده سنگ پیدا می‌کند.

  • آواژه آواژه