مشاوره روانشناسی آواژه

مشاوره روانشناسی آواژه

مشاوره روانشناسی آواژه

مشاوره روانشناسی آواژه

مشاوره روانشناسی آواژه

۸۷ مطلب در تیر ۱۴۰۳ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ترس از شکست به خودی خود منجر به شکست می‌گردد. طبیعی است که در مواجهه با شرایط گوناگون دچار استرس شده و حتی بترسیم. اما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که تجربه این احساس طبیعی است. همچنین ترس بیش از اندازه ما را فلج کرده و عملکرد ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. قرار نیست در زندگی همواره موفق باشیم. گاهی خود شکست مقدمه ای برای پیروزی محسوب شده و مسائل مختلفی را به ما می‌آموزد. از این رو بسیار اهمیت دارد که در مواجهه با چنین احساسی، بر روی خود کنترل داشته و به راه خود ادامه دهیم. همچنین بهتر است از یک مشاور کمک بگیریم. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از شکست می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  ترس از شکست و راه های غلبه بر آن

ترس از شکست

ترس از شکست شالوده ای از احساس اضطراب و نگرانی در مورد آینده و همچنین فکر کردن به تجربیات گذشته است. در واقع افراد زمانی که بیش از اندازه در مورد موقعیت فکر می‌کنند؛ از انجام آن می‌ترسند. گاهی از این احساس حتی به عنوان یک نوع فوبیا نیز یاد می‌شوند. افرادی که دست به کاری نمی‌زنند تا شکست نخورند. اما این نوع فوبیا یا ترس بسیار بر زندگی شخصی و اجتماعی افراد تاثیرگذار است. از این رو بهتر است افراد بر آن غلبه کرده و یا حداقل آن را بشناسند. برای اطلاع از دلایل نگرانی از آینده کلیک کنید.

نشانه های ترس از شکست

معمولا ترس از شکست با بروز نشانه های مختلفی همراه است. افراد با شناسایی این نشانه ها در خود می‌توانند به این فوبیا پی برده و در این زمینه کاری کنند. برخی از این نشانه ها رفتاری و ظاهری شامل موارد زیر می‌شود.

تمایل نداشتن به حضور در مکان های جدید و یا انجام کارهای متفاوت

استرس بیش از اندازه

ناتوانی و بی انگیزگی در دنبال کردن اهداف مختلف

ابتلا به وسواس فکری در مورد آینده
عزت نفس و اعتماد به نفس پایین

گفت و گوی درونی منفی و شک کردن به توانایی های خود

کمالگرایی

از ابتدای هر کاری به شکست خوردن و ناکامی فکر می‌کنید

موانع موفقیت را بیرونی می‌دانید.

پیامدهای ترس از شکست

اما همانطور که گفته شد؛ ترس از شکست پیامدهای زیادی در زندگی افراد ایجاد می‌کند. در واقع اگر افراد موفق به غلبه و یا درمان این احساس در خود نشوند شرم و خجالت زیادی را حتی در مقابل خودشان تجربه کرده و دیدگاه شان متفاوت می‌شود. از طرفی احتمالا آینده مشخصی در انتظار این افراد نیست. به همین دلیل رفتار افسار گسیخته ای از خود بروز داده و همواره دیگران را ناراحت می‌کنند. به همین دلیل است که روابط بین فردی مهم آنها مثل روابط کاری و یا عاطفی شان از بین می‌رود. برای جلوگیری از بروز بی هدفی در زندگی کلیک کنید.

علت بروز ترس از شکست

در ابتدا باید برای غلبه بر احساس ترس از شکست، علت بروز آن را شناسایی کرد. ریشه یابی این موضوع باعث می‌شود تا افراد به طور موثرتری با این موضوع برخورد داشته باشند. در این قسمت به توضیح برخی از این دلایل می‌پردازیم.

تجربیات دوران کودکی: زمانی که افراد در دوران کودکی از انجام هرکاری منع شده و یا اعتماد به نفس کافی را کسب نکرده باشند؛ دچار ترس از شکست می‌شوند.

ایده آل گرایی: از طرفی گاهی علت این موضوع کمالگرایی افراد است که تحمل شکست را ندارد. از نظر آنها همیشه همه چیز باید کامل و بدون نقص باشد.

اعتماد به نفس پایین: افرادی که اعتماد به نفس کافی نداشته باشند نیز از چنین احساسی رنج می‌برند. در واقع این افراد در ابتدا باید اعتماد به نفس خود را افزایش دهند.

تجربه کردن تروما: تجربه تروما در هر دوره زمانی، ترس های غیرواقعی را به افراد القا می‌کند.

راه های غلبه بر ترس از شکست

 

خوشبختانه می‌توان تا حد زیادی بر ترس از شکست غلبه نمود. راه های مختلفی در این زمینه وجود دارد که افراد می‌توانند با کمک یک روانشناس از آنها بهره گرفته و بر این احساس خود غلبه کنند. برای آشنایی بیشتر با راه های تغییر دادن خود کلیک کنید.

?آماده بودن

اولین قدم برای درمان ترس از شکست ، آمادگی برای شکست است. در واقع برای شروع هرکاری باید احتمالات مختلفی را در نظر بگیرید. این به معنی فکر کردن به صورت مداوم به شکست نیست. تنها باید این را بدانید که این سکه روی دیگری هم دارد که اسمش شکست است.

?فاجعه سازی نکردن

برای غلبه بر ترس از شکست ، نباید فاجعه سازی کنید. در واقع سعی نکنید که شکست خود را بسیار بزرگ جلوه دهید. شکست تجربه ای است که برای هرکسی در زندگی پیش می‌آید. از طرفی هر شکستی نکته ای را به ما می‌آموزد. پس بهتر است شکست را بغرنج جلوه ندهید.

?داشتن انتظارات واقع گرایانه از خود

زمانی که انتظارات منطقی و واقع بینانه ای از خود داشته باشید؛ احتمال شکست به حداقل رسیده و می‌توانید در مورد شرایط پیش آمده بهتر تر فکر کنید. دیدگاه درست در این مورد این است که هیچ فردی همواره در زندگی خود موفق نیست و همه افراد روزی شکست را تجربه می‌کنند. از این رو به خود فشار زیادی وارد نکنید.

?هر شکست مقدمه پیروزی است

با خطور کردن ترس از شکست به این نکته فکر کنید وکه هر شکست مقدمه پیروزی بوده و احتمالا به زودی پیشرفتی را تجربه خواهید کرد. در واقع روند موفقیت در زندگی سینوسی است و با پستی بلندی های زیادی همراه است. بعد از شکست، تلاش خود را بیشتر کرده و خودباوری را در خود افزایش دهید.

?خودباوری

گاهی افراد به این دلیل دچار ترس از شکست می‌شوند؛ که به خودشان باور ندارند. اما زمانی که مطمئن باشید که از پس کاری برمی‌آید؛ احتمال موفقیت بیشتر شده و ترس در وجودتان از بین می‌رود. برای افزایش خودباوری باید مهارت زیادی را کسب کرده و همچنین دانش خود را نیز بالا ببرید.

?پیدا کردن عامل ترس

پیداکردن دلیل ترس از شکست نیز خود راهی برای غلبه بر آن است. بهتر است در ابتدا به این موضوع فکر کنید؛ که اصلا چرا از شکست خوردن می‌ترسید. می‌توانید از اشتباهات خود و دیگران در گذشته درس گرفته و دیگر آنها را تکرار نکنید.

?رویارویی با ترس

برای درمان ترس از شکست با ترس خود مواجه شوید. برای مثال اگر از موفق شدن در کنکور می‌ترسید و اصلا تمایلی به حضور در آن ندارید؛ یکبار به طور امتحانی در آن شرکت کرده و خود را در آن موقعیت قرار دهید. زمانی که به صورت ناگهانی اینکار را می‌کنید؛ مغز دیگر زمانی برای ترسیدن ندارد.

سخن پایانی

از آنجایی که زندگی کردن همراه با ترس از شکست امکانپذیر نیست؛ افراد حتما باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند. از طرفی علاوه بر راه هایی که در بالا به آنها اشاره شد؛ حتما از یک متخصص کمک گرفته و با روانشناس صحبت کنند. گاهی درمان دلایل این ترس منجر به برطرف شدن آن می‌شود که اینکار تنها با کمک مشاور امکانپذیر است.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از شکست می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

  • آواژه آواژه
  • ۰
  • ۰

تعبیر خواب گریه کردن بر اساس نظر مفسران به دلیل و علت آن بستگی دارد. البته عوامل دیگری نیز در این مورد موثر هستند؛ اما به طور کلی خواب را باید به صورت ریشه ای بررسی نمود. به طور کلی تعبیر هرخوابی که افراد می‌بینند؛ دلیلی نداشته و حتی تاثیری هم ندارد. اما برخی از خواب ها علاوه بر اینکه بسیار عجیب هستند؛ خبر از اتفاقاتی در زندگی نیز می‌دهند. به همین دلیل داشتن اطلاعاتی در زمینه تعبیر خواب ضروری است. با اینکه اطلاعاتی که در این زمینه وجود دارند؛ قطعی نبوده و یک معنی مشخص ندارند. اما به هر حال با بررسی آنها می‌توان موضوع پیش آمده را تا حدی برطرف کرد. برای دریافت مشاوره تلفنی روانشناسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب گریه کردن می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  تعبیر خواب گریه کردن

تعبیر خواب گریه کردن

تعبیر خواب گریه کردن به این موضوع بستگی دارد که آیا فرد واقعا در حین خواب در حال اشک ریختن بوده و یا اینکه فقط خواب آن را دیده است. گریه کردن نوعی مکانیسم دفاعی روان در مقابل اضطراب و یا ترس است. زمانی که افراد از لحاظ روانی تحت فشار زیادی هستند؛ بسیار احتمال دارد که در حین خواب گریه کنند.

به همین دلیل در این شرایط تعبیر خواب بی معنی است. اما زمانی که بدون هیچ دلیل خاصی در زندگی واقعی افراد در خواب شروع به گریه کردن می‌کنند؛ در این صورت باید ای خواب را تعبیر نمود و افراد به دنبال دلیل آن باشند. همچنین گاهی افراد بدون هیچ دلیل ترسناکی در خواب گریه کرده و یا خود را در این حالت می‌بینند. این مورد نیز عادی نیست. به همین دلیل تعبیر خواب گریه کردن با توجه به شرایط آن مورد اهمیت است.

تعبیر خواب گریه کردن از نظر مفسران مختلف

 

به طور کلی افراد زیادی در تاریخ دست به تعبیر خواب های مختلف زده اند. اما تنها برخی از آنها در این مورد موفق بوده و توانسته اند صاحب نظر باشند. این مفسرین در مورد تعبیر خواب گریه کردن نیز نظرات مختلفی داشته اند؛ که در این بخش به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

?امام صادق (ع)

امام صادق (ع) تعبیر خواب گریه کردن را به سه صورت مختلف بیان می‌کنند. تعبیر اول به شادی های روزافزون، خوشبختی و سعادت به دلیل اشک ریختن اشاره می‌شود. تعبیر دوم در مورد اتفاقاتی است که فرد را ناراحت و رنجوده کرده و به همین دلیل این نوع واکنش کاملا طبیعی است. همچنین تعبیر سوم نیز در مورد داشته هایی مانند خانواده، سلامتی، ثروت و… است که خدا به فرد داده و از طرفی قرار است آنها را افزایش دهد.

?حضرت یوسف

حضرت یوسف نیز در مورد تعبیر خواب گریه کردن می‌گویند که این به معنی رسیدن خبری خوش است. اما اگر فرد به دلیل مسئله ای ناراحت کننده گریه کند؛ در واقع به دلیل مسائل شخصی خودش است و موضوع تازه ای در زندگی او اتفاق نمی‌افتد.

?لوک اویتنهاو

لوک اویتنهاو نیز تعبیر خواب گریه کردن را نشان دهنده خوشی های کوچک و دنیوی دانسته که افراد با قدردانی از آنها می‌توانند به خوشی های بزرگتری در زندگی خود برسند. همچنین بعد از مدتی افراد به موفقیت ها و پیشرفت های بزرگی خواهند رسید.

?کتاب سرزمین رویاها

کتاب سرزمین رویاها نیز در مورد تعبیر خواب گریه نظرات متفاوتی دارد. در واقع این خواب را به گونه های مختلفی تعبیر می‌کند. برای مثال اگر در خواب به دلیل اتفاق ناخوشایندی گریه کردید؛ بدین معنی است که از طرف فردی هدیه ای کوچک اما ارزشمند به شما خواهد رسید. اما اگر در خواب خود شاهد گریه کردن کودکانی بوده اید؛ بدین معنی است که در آینده با فردی مناسب ازدواج خواهید کرد. این وصلت به نفع شماست. همچنین دیدن گریه کردن شریک عاطفی در خواب نیز به معنی بروز مشکلی است که شما ایجاد کرده اید و برای رفع آن باید هر دو تلاش نمایید.

?ابن سیرین

ابن سیرین تعبیر خواب گریه را به طور کلی نماد ثروت و شادی و حال خوب می‌داند. اما اگر فرد در حال گریه کردن برای خدا و در مجلسی مذهبی باشد؛ بدین معنی است که خدا گناهان فرد را بخشیده و به او کمک می‌کند. همچنین از نظر او گریه کردن بدون اشک بیان کننده از دست رفتن مال و ضرر کردن است.

?ابراهیم کرمانی

همچنین ابراهیم کرمانی نیز در مورد تعبیر خواب گریه کردن می‌گوید که اگر اشک را برروی صورت خود دیدید؛ بدان معناست که به زودی به دردسر افتاده و گرفتار رنج و سختی خواهید شد. از طرفی دیدن خارج شدن اشک سر از چشم نوید دهنده رسیدن روزهای خوش و خوشحالی در زندگی است.

تعبیر خواب گریه در روانشناسی

 

به طور کلی روانشناسی در مورد تعبیر خواب های مختلف و قطعیت آنها نظر مشخصی نمی‌دهد. گاهی تعبیر خواب های مختلف در واقعیت اتفاق افتاده و زندگی افراد را تغییر می‌دهند. اما بازهم نباید به طور کامل به آنها اعتماد کرد. چرا که این موضوع همیشگی نبوده و همه افراد نیز قادر به دیدن چنین خواب هایی نیستند.

فراموش نکنید که در گذشته یکی از اصلی ترین روش های روانشناسی تعبیر رویا بوده که توسط فروید انجام شده و همچنین پیش زمینه ای برای روانکاوی بوده اند. هنوز هم برخی از روانشناسان از این روش استفاده می‌کنند. به همین دلیل نمی‌توان به طور قطعی آنها را نقض کرد. از این رو بهتر است افراد در صورتی که خوابی را به صورت مکرر می‌بینند و در زندگی آنها اختلال ایجاد کرده است؛ حتما از روانشناس کمک بگیرند.

تعبیر خواب گریه کردن در حالات مختلف

از طرفی تعبیر خواب گریه به شرایط مختلفی که افراد در آن قرار دارند و همچنین عوامل دیگر نیز بستگی دارد. در این قسمت به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

گریه کردن برای مرده: به معنی داشتن عمری طولانی و پربرکت است. همچنین گاهی نیز به معنی پاک شدن کامل گناهان فرد مرده است.

گریه کردن دختر: دیدن چنین خوابی بدین معنی است که دختر از مواهب و نعمیت های دنیوی در زندگی خود بهره مند می‌گردد.

اشک شادی: این نوع گریه کردن به معنی بروز مانع و یا توقف ناگهانی در مسیر پیشرفت است.

بغض کردن: بغض کردن در خواب به معنی تمایل برای حل مشکلات به صورت تنهایی است.

اشک خونی: بیانگر ندامت از گذشته است.

سخن پایانی

تعبیر خواب گریه کردن در بیشتر موارد به معنی بروز اتفاقاتی خوب در آینده است. اما نمی‌توان گفت که همیشه چنین نتایجی در بر دارد. به همین دلیل نباید به طور کامل به معنی خواب ها اعتماد نمود. در برخی موارد اصلا هیچ اتفاقی مرتبط با خواب در دنیای واقعی نمی‌افتد. به همین دلیل بهتر است روی این موضوع تمرکز نکرده در این زمینه از یک روانشناس کمک گرفت.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب گریه کردن می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

  • آواژه آواژه
  • ۰
  • ۰

بیدار کردن نوزاد برای شیردهی موضوعی است که اغلب پدر و مادران را به خود درگیر کرده است. نوزادان برای رشد و سلامتی نیاز به تغذیه دارند؛ اما در هفته‌های اول تولد ساعت خواب بسیار زیادی دارند. به همین جهت باید در طول خواب آنها را بیدار کرده و برای شیردهی آماده کنید. زمانی که تغذیه فرزند شما خوب باشد؛ خواب بهتری هم خواهد داشت. بنابراین باید حواس خود را در این زمینه جمع کنید و برنامه ریزی مناسبی را ترتیب دهید.

جهت بیدار کردن نوزاد‌برای شیردهی روش هایی وجود دارد که او را آزار نمی‌دهد. آشنایی با ساعت خواب و میزان شیردهی نوزاد در این زمینه حائز اهمیت است. به همین جهت توصیه می‌کنیم این موضوع مهم را با متخصص سلامت در میان بگذارید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شیردهی به نوزاد می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  بیدار کردن نوزاد برای شیردهی

بیدار کردن نوزاد برای شیردهی

موضوع بیدار کردن نوزاد برای شیردهی همیشه وجود دارد. اما ساعت مشخص برای بیداری چه زمانی است؟ بر اساس نظر کارشناسان، هر 2 الی 3 ساعت باید به نوزاد خود شیر بدهید و زمانی که خواب او بسیار عمیق است، این ساعت را به 4 الی 5 ساعت تغییر دهید. با وجود تمام این مسائل، همچنان این سوال وجود دارد که بیداری نوزاد ‎‌برای شیردهی کار مناسبی است؟

در پاسخ به سوال بالا، بیدارکردن نوزاد برای شیردهی در هفته اول، زمانی که خواب او حدود 3 ساعت بیشتر است، باید صورت بگیرد. در واقع با این پاسخ نتیجه می‌گیریم که تغذیه نوزاد بر خواب او ارجحیت دارد. برای اینکه به تغذیه و خواب فرزند خود توجه کنید، باید برنامه زندگی او را متوجه شوید. در این مقاله راجع به اهمیت شیردهی نوزاد صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تعداد دفعات شیردهی کلیک کنید.

دلیل بیدار کردن نوزاد برای شیردهی چیست؟

جهت بیدار کردن نوزاد برای شیردهی دلایلی وجود دارد. که این دلایل از اهمیت بسیار بالایی نیز برخوردارند. در ادامه به این دلایل اشاره کرده ایم.

? توانایی شیردهی مادر

بیدار کردن نوزاد برای شیردهی دلیل محکمی مانند حفظ توانایی شیردهی مادر دارد. مادران برای اینکه توانایی شیردهی خود را حفظ کنند؛ نیاز دارند تا به صورت مرتب و به میزان کافی به فرزندان خود شیر بدهند. اگر این میزان و ترتیب به خوبی صورت نگیرد؛ منجر به کاهش قوه شیردهی مادر می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فواید شیر مادر کلیک کنید.

? ناتوان در بیان گرسنگی

نوزادانی که به تازگی متولد شده اند، توان بیان احساسات و نیاز های خود را ندارند. به همین جهت والدین باید با برنامه ریزی مناسب، بسیار به این موضوع توجه کنند. تنها با گریه نوزاد می‌توانید احساسات او را تشخیص دهید. به همین جهت بیدار کردن نوزاد برای شیردهی دلیل محکمی مانند ناتوانی در بیان نیاز ها دارد.

? هضم بالا نوزاد

یکی از دلایل بیدار کردن نوزاد برای شیردهی، هضم بالا نوزاد است. معده نوزاد کوچک بوده و حجم محتویات آن اندک است. به همین جهت سرعت هضم نوزاد بسیار بالا است.

? تغذیه مناسب و به موقع

از دیگر دلایل بیدار کردن نوزاد برای شیردهی، ضرورت تغذیه مناسب به نوزاد است. توجه داشته باشید که سلامت نوزاد در دستان شماست. باید به خواب و تغذیه او توجه ویژه ای داشته باشید. نوزادان نیز برای اینکه رشد خوب و طبیعی داشته باشند به شیر احتیاج دارند.

میزان خواب نوزاد

جهت بیدار‌کردن نوزاد برای‌شیردهی باید با میزان خواب او آشنا باشید. در این بخش مقاله راجع به میزان خواب نوزاد در ماه های مختلف صحبت کرده ایم.

? از تولد تا 2 ماهگی

خواب نوزاد تا 2 ماه اول زندگی بالا است. در این مدت خواب کودک شما به تغذیه و میزان گرسنگی او وابسته است. سپس نوزاد خوابیده و ضرورتی جهت بیدار کردن نوزاد تا شیردهی بعدی وجود ندارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نوزاد تازه متولد شده کلیک کنید.

? 3 تا 6 ماهگی

در 3 تا 6 ماهگی خواب نوزاد منظم شده و چرخه ثابتی دنبال خواهد شد. در این مدت خواب نوزاد بیشتر است ولی همچنان تغذیه او حائز اهمیت است. بیدار کردن نوزاد برای شیردهی ضروری است و نباید ترسی در این زمینه داشته باشید.

? 6 ماهگی به بعد

از سن 6 ماهگی به بعد، نوزادان تمام شب را خواب هستند و بیدار کردن نوزاد برای شیردهی به مرور زمان کمتر می‌شود. در این شرایط نوزاد الگوی خواب مادر را به خود گرفته و زحمت شیردهی به او کاهش می‌یابد.

روش های بیدا‌ر کردن نوزاد برای شیردهی

جهت بیدار کردن نوزاد برای شیردهی باید از روش هایی استفاده کنید که نوزاد اذیت نشود. این موضوع به مهارت های والدین باز می‌گیردد که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم.

✨ برای شیردهی باید به حرکات نوزاد توجه کنید. زمانی که نوزاد شما در حال دست و پا زدن است، یا لبخند بر لب دارد؛ می‌توانید او را بیدار کنید.

✨ پوشک نوزاد خود را تعویض کنید و با در آوردن کهنه، او را بیدار خواهید کرد.

✨برای بیداری فرزند، او را نوازش کرده و به آرامی لمس کنید تا آرام آرام از خواب بیدار شود.

✨ نوزاد خود را در آغوش بگیرید و منتظر بیدار شدن او باشید.

برای بیدار نگه داشتن نوزاد هنگام شیردهی چه کارهایی باید انجام داد؟

بیدار کردن نوزاد برای شیردهی موضوع مهمی است اما بیدار نگه داشتن فرزند از اهمیت بالاتری برخوردار است. به دلیل اینکه فرزند شما از خواب بیدار شده است؛ احتمالا ظاهری خواب آلود به خود گرفته است. به همین جهت به خوبی باید حواس خود را جمع کنید تا فرزندتان پیامدهای بدی را تجربه نکند. برای بیدار نگه داشتن نوزاد باید به علائم مکیدن توجه داشته باشید و با لمس گونه، پیشانی و تکان دادن سینه در دهان، او را بیدار کنید.

کلام آخر

در این مقاله راجع به بیدار کردن نوزاد برای شیردهی صحبت کرده ایم. جدا از موضوع خواب و تغذیه، تربیت فرزندان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین جهت برای تربیت بهتر و اصولی، حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شیردهی نوزاد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

  • آواژه آواژه
  • ۰
  • ۰

قطع رابطه با والدین یک تصمیم هیجانی است که اغلب به دلیل بحران بین والد و فرزند رخ می‌دهد. این موضوع به معنای قطع ارتباط و ارتباطات عاطفی، روانی و فیزیکی با والدین است. این موضوع ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد؛ از جمله اختلافات خانوادگی، نارضایتی‌ های شخصی، تجربه زندگی ناخوشایند در کودکی یا نوجوانی، مشکلات روانی یا رفتاری، سوء استفاده، سوء استفاده جنسی، تغییرات در روابط خانوادگی و … .

قطع‌رابطه با والدین ممکن است برای فرد و والدینش منجر به عواقب منفی شود، از جمله افزایش احساس تنهایی، اضطراب، افزایش استرس، افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌ های روانی، افزایش خطرات رفتار های خطرناک و … می‌باشد. به همین دلیل، در صورت بروز مشکلات در رابطه با والدین، بهتر است به کمک مشاوره‌ های روانشناسی یا خانواده و حل مسائل خانوادگی مراجعه کنید تا به راه‌حل‌ های مناسب برای حل این مشکلات بپردازید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه قطع‌رابطه با والدین می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  قطع رابطه با والدین

قطع رابطه با والدین

 

با بزرگ شدن فرزندان و تصمیم برای استقلال یابی، چالش های زیادی بین والدین و فرزندان به وجود می‌آید. این قطع رابطه اغلب به دلیل تصمیمات هیجانی است که باعث برهم خوردن روابط خانوادگی می‌شود. اختلاف نظر ها، تعارض با فرزندان و استقلال آنها باعث بروز دعوا و مشاجره خواهد شد. به همین جهت توصیه می‌شود تا برای ارتباط با فرزندان از روانشناس راهنمایی بگیرید.

زمانی که والدین توجهی به نیاز های جسمانی و روانی فرزندان نداشته باشند؛ چالش ها و مسائل بزرگ تر خواهد شد. اگر فرزندان نیز تنها راه حلشان قطع رابطه با والدین است، باید از روانشناس خانواده کمک بگیرید. همچنین، برقراری ارتباط با والدین و بحث با آن‌ ها در مورد مسائل و احساسات شما نیز ممکن است به حل مشکلات کمک کند. در این مقاله تمامی جوانب قطع رابطه را سنجیده ایم. جهت کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه والدین سخت گیر کلیک کنید.

دلایل قطع رابطه با والدین

قطع رابطه با والدین به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. این دلایل در همه افراد یکسان نیست و به علل مختلف در هر خانواده ایجاد می‌شود. در این بخش مقاله به دلایل قهر با والدین اشاره کرده ایم.

✨ تفاوت در ارزش ها

از دلایل قطع رابطه با والدین، تفاوت در ارزش ها است. ارزش های فرزندان با والدین یکسان نیست. پدر و مادر نیز انتظار دارند تا فرزندان بر اساس عقاید و خواسته های آنها عمل کنند. اما این تفاوت ارزش ها و اعتقادات باعث بروز مشکل و در نهایت قهر با والدین می‌شود. 

✨ وجود ناپدری و نامادری

ناپدری و نامادری دلیل بر قطع رابطه با والدین هستند. این وضعیت در اغلب موارد مورد پسند فرزندان نیست و هرگز قابل تحمل نخواهد بود. در این حالت مشاجره زیادی بین اعضای خانواده ایجاد می‌شود که باعث قهر فرزند با والد می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دعوا با پدر کلیک کنید.

✨ تجارت ناخوشیند گذشته | قطع رابطه با والدین

تجارب ناخوشایند گذشته یکی دیگر از دلایل قطع رابطه با والدین است. تجربه سوء‌بینی، آسیب جسمی یا روحی، سوء استفاده یا سوء استفاده جنسی و سایر تجربه‌ های ناخوشایند ممکن است باعث قطع رابطه شود. 

✨ نارضایتی های شخصی

یکی از دلایل قطع رابطه با والدین، نارضایتی های شخصی است. اختلافات در مسائل فردی، ایدئولوژی، اعتقادات، انتظارات و ارزش‌ ها می‌تواند منجر به قطع رابطه شود. این نارضایتی ها اختلافات را بیشتر و در نهایت به قهر منجر می‌کند. 

✨ مشکلات خانوادگی

یکی از دلایل بروز قطع رابطه با والدین، مشکلات خانوادگی است. وجود تنش‌ ها، اختلافات و مشکلات در خانواده ممکن است فرد را به قهر با والدین ترغیب کند. زندگی پر آشوب باعث آسیب های روانی و مشکلات بسیاری می‌شود. فرزندان را از خانه دور کرده و در نهایت به دوری از والدین منجر خواهد شد. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دعوا با مادر کلیک کنید.

پیامد های قطع رابطه با والدین

زمانی که قطع رابطه با والدین صورت می‌گیرد؛ باید در انتظار پیامد ها باشید. این پیامد ها در دسته های مختلفی قرار دارد که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

? محرومیت از نعمت های خانواده پیامد بزرگی برای قطع رابطه است. زمانی که فردی از خانواده خود دور می‌شود؛ مستقل خواهد شد اما فشار های روانی بسیاری نیز تحمل خواهد کرد.

? زمانی که قهر با پدر و مادر صورت می‌گیرد؛ بی ثباتی در فرزندان جریان می‌یابد. فرزندان در این شرایط آزادی زیادی کسب خواهند کرد که در نهایت باعث بی ثباتی آنها می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تنفر از خانواده کلیک کنید.

برای اینکه دوباره با خانواده ارتباط بگیریم، چه کارهایی باید انجام دهیم؟

 

گاهی قطع رابطه با والدین به شیوه ای باعث پشیمانی فرزندان می‌شود. در نهایت آنها به دنبال رفع این قطع ارتباط و برقراری مجدد رابطه با والدین می‌باشند. همانطور والدین گاهی به اشتباهات خود پی می‌برند و در جستجوی ارتباط دوباره هستند. برای اینکه ارتباط دوباره والد فرزندی وجود داشته باشید؛ از روش هایی که در این بخش اعلام کرده ایم کمک بگیرید.

? مهارت های لازم را بیاموزید

برای رفع قطع رابطه با والدین، مهارت های لازم را بیاموزید. این مهارت ها در دسته رواندرمانی وجود دارند. در ادامه مهارت های لازم برای آموزش را اشاره کرده ایم.

? مهارت برقراری موثر ترین ارتباط

? مهارت های مدیریت خشم

?مهارت های فرزند پروری

? مهارت های رفتاری مناسب در ارتباط با دیگران

? پذیرش ارزش ها | قطع رابطه با والدین

پذیرش دیدگاه ها از دیگر روش های رفع قطع رابطه با والدین است. برای اینکه روابط خود را بهبود بخشید، باید دیدگاه دیگران را بپذیرید. هرگز دیگران را برای عقاید و ارزش ها تحقیر نکنید. احترام بگذارید تا به شما احترام بگذارند.

? افزایش توافقات

افزایش توافقات یکی از روش های رفع قطع رابطه با والدین است. برای اینکه چالش های خانوادگی کاهش یابد، باید بر سر اختلاف نظر ها به توافق برسید. این کار ارزش های هر فرد را حفظ کرده و صمیمیت خانواده را افزایش می‌دهد.

کلام آخر

همانطور که گفته شد، قطع رابطه با والدین پیامدهایی را به همراه دارد. این پیامدها در دسته های مختلفی قرار دارد و باعث بروز آسیب های روانی می‌شود. جدایی از والدین فشار روانی و جسمانی شدیدی را به همراه دارد و برای جلوگیری از آن باید به راهنمایی های روانشناس بشتابید. روانشناس به تمامی اعضای خانواده کمک می‌کند تا جو صمیمی داشته باشند. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه قطع‌رابطه با والدین می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

  • آواژه آواژه
  • ۰
  • ۰

دلم گرفته ، انگار فلج شدم و نمی‌تونم هیچ کاری انجام بدم. احتمالا این عبارت را بارها از زبان اطرافیان خود شنیده و یا حتی خودتان آن را تجربه کرده اید. به طور کلی طبیعی است که برای مدت زمان کوتاهی احساس کنید که کاملا بدون دلیل ناراحت هستید و همچنین عملکرد خوبی ندارید. اما این حالت پایدار نیست و به زودی برطرف می‌شود. تنها باید آن را پذیرفته و در مقابل آن مقاومت نکنید. زمانی که بتوانید احساس ناراحتی و غم خود را بپذیرید؛ این حالت کمتر شما را اذیت خواهد کرد. بسیاری تصور می‌کنند که همیشه باید خوب و سرحال باشند و اصلا ناراحتی معنی ندارد. چنین افرادی در هنگام ناراحتی و مود پایین فشار بیشتری را تحمل می‌کنند. از همین رو بهتر است افراد حتی برای این شرایط نیز خود را آماده کرده و برخورد درستی نسبت به حال بد خود داشته باشند. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه وقتی میگید دلم گرفته می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  دلم گرفته و حالم خوب نیست …

دلم گرفته

فراموش نکنید که تفاوت زیادی میان دل گرفتن و افسردگی وجود دارد. روزهایی از خواب پا می‌شویم و احساس می‌کنیم که انرژی مان نسبت به روزهای دیگر کمتر است؛ اما این به معنی افسردگی نیست. معمولا کاملا بدون دلیل دلمان می‌گیرد. حتی گاهی تا ساعتی پیش کاملا خوب و خوشحال بوده ایم اما به طور ناگهانی احساس می‌کنیم که حوصله هیچ چیز و هیچ کسی را نداریم.

همچنین افراد واکنش های مختلفی نسبت به این موضوع نشان می‌دهند. این موضوع را در نظر بگیرید؛ پاسخی که نسبت به این احساس نشان می‌دهید؛ بیشتر از دلیل آن اهمیت دارد. افراد می‌توانند در این مورد از یک روانشناس نیز کمک بگیرند. برای آشنایی بیشتر با نشانه های افسردگی نهفته کلیک کنید.

وقتی دلم گرفته چه کارهایی بکنم؟

 

در شرایطی که دلمان گرفته است؛ باید چه کنیم؟ همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد، قدم اول در این مورد پذیرش است. در مرحله بعدی راه هایی در این زمینه وجود دارند که بسیار کمک کننده هستند. در این قسمت به توضیح برخی از آنها می‌پردازیم. برای آشنایی بیشتر با راه های درمان افسردگی کلیک کنید.

?درد و دل کردن با دوستان

یکی از راهکارهای موثر در زمان دل گرفتگی، درد و دل کردن یا حرف زدن با دیگران است. در این شرایط احساسات شما تخلیه شده و همچنین می‌توانید پیشنهادهای دیگری نیز در این مورد دریافت کنید. برخی از افراد از انجام اینکار خجالت کشیده و یا احساس ضعف می‌کنند. اما دوستان و خانواده باید در شرایط شادی و ناراحتی در کنار یکدیگر بوده و حمایتگر باشند.

? دلم گرفته | گوش دادن به موسیقی

گوش دادن به موسیقی نیز راه دیگری برای خارج شدن از حال بد است. موسیقی احساسات مختلفی را در ما برانگیخته کرده و حتی منجر به برقراری اتصالات عصبی جدیدتری در مغز می‌گردد. بنابراین خلق افراد بعد از گوش کردن به موسیقی تغییر کرده و حتی احساسات منفی آنان نیز تا حدی تخلیه می‌گردد.

?پیاده روی کردن

داشتن فعالیت بدنی در هنگام ناراحتی بسیار کمک کننده است. مخصوصا زمانی که افراد از خانه خارج شده و با محرک های جدیدی مواجهه می‌شوند. در واقع نه تنها حواس آنها برای مدتی از عامل ناراحتی پرت شده؛ بلکه احساسات بهتری را نیز تجربه خواهند کرد. حتی می‌توانند در حین پیاده روی با یکی از اعضای خانواده و دوستان خود نیز صحبت کنند.

? وقتی دلم گرفته مطالعه می کنم

مطالعه همیشه یکی از بهترین راه های برای مقابله با حال بد است. در واقع با مطالعه نه تنها حال افراد بهتر می‌شود؛ بلکه اطلاعات آنها نیز در زمینه های مختلف افزایش پیدا می‌کند. شاید تصور کنید که در این شرایط اصلا تمرکز نداشته و نمی‌توانید چیزی متوجه شوید. اما با شروع خواندن به طور ناخودآگاه داستان را دنبال کرده و دیگر به ناراحتی خود فکر نمی‌کنید.

?صحبت کردن با خدا

روش هر فردی در مورد مقابله با ناراحتی متفاوت است. برخی از افراد زمانی که با خدا و یا یک انرژی بزرگتر از خودشان صحبت کنند؛ آرامش می‌گیرند. با کمک خواستن از خدا و یا تنها صحبت کردن با او، احساس اطمینان خاطر بیشتری در مورد مشکلات پیدا خواهید کرد.

? وقتی دلم گرفته احساساتم را یادداشت می کنم

بسیاری از پژوهش ها حاکی از آنند که نوشتن احساسات و یا حتی خاطرات روزانه بسیار موثرتر از صحبت کردن با دیگران است. افراد می‌توانند در این شرایط ترس ها و نگرانی های خود را نوشته و به راهکارهای آنها نیز فکر کنند. این روش یکی از موثرترین راهکارها محسوب می‌شود.

?گریه کردن

در صورتی که نیاز به گریه کردن دارید؛ حتما اینکار را انجام دهید. برخی تصور می‌کنند که گریه کردن نشانه ضعف است. اما اینطور نیست. با گریه کردن احساسات منفی تخلیه شده و بعد از آن افراد حال بهتری را تجربه می‌کنند.

?دلم گرفته استراحت باید بکنم

در مواقع ناراحتی بسیار اهمیت دارد که به اندازه بخوابید و استراحت کنید. در این زمان مغز خود را باید در حالت امن قرار دهید. در حین خواب سلول های مغزی خود را ترمیم کرده و به طور کلی مغز می‌تواند در بیداری عملکرد بهتری از خود نشان دهد.

?فیلم دیدن

اگر قصد استفاده از روش فیلم دیدن را دارید؛ می‌توانید از فیلم های طنز و یا روانشناسی کمک بگیرید. در حین فیلم دیدن افراد نه تنها می‌توانند خود را سرگرم و حواسپرت کردن بلکه می‌توانند راهکارهایی را نیز یاد بگیرند. همچنین توصیه می‌شود که در هنگام ناراحتی بیشتر فیلم های تکراری را تماشا کنید که بیشتر با موضوع و داستان آنها آشنایی دارید.

?وقتی دلم گرفته خرید میرم

یکی از راه های دیگری که به افراد زیادی مخصوصا زنان کمک می‌کند تا با ناراحتی خود کنار بیایند؛ خرید کردن است. خرید کردن منجر به ترشح هورمون های دوپامین و سروتونین شده و برای مدتی نیز حواس ما را پرت می‌کند.

?داشتن تغذیه مناسب

جالب است بدانید که حتی چیزی که می‌خوریم نیز در روحیه ما موثر است. از این رو باید در هنگام ناراحتی بیشتر از هر زمان دیگری به تغذیه خود توجه داشته باشیم. برای مثال زعفران شادی آور است و خوردن آن به صورت دمنوش می‌تواند در بهتر کردن حال ما بسیار موثر باشد.

تفاوت ناراحتی با ابتلا به افسردگی

باید به این موضوع توجه داشته باشید که ناراحتی و احساسی مانند گرفتن دل، با ابتلا به افسردگی متفاوت است. در همه روزها نمی‌توان حال یکسانی داشت و همواره خوشحال بود. همچنین گاهی عوامل هورمونی نیز بر این شرایط تاثیر گذاشته و منجر به بی ثباتی خلق می‌شود. اگر این ناراحتی و موود پایین برای مدت زمان زیادی ادامه یافت و همچنین با نشانه های دیگری نیز همراه شد؛ باید احتمال افسردگی را در نظر گرفت و برای درمان و یا کمک گرفتن تخصصی اقدام نمود. برای اطلاع از علائم افسردگی کلیک کنید.

چرا انقدر دلم میگره ؟

 

در بیشتر موارد دقیقا نمی‌دانیم که دلیل حال بدمان چیست. اما به طور کلی عواملی ایجاد کننده حال بد هستند و یا آن را تشدید می‌کنند. برخی از این عوامل شامل موارد زیر می‌شوند.

شیمی مغز و هورمورن ها

عوامل غیرقابل تغییر

خستگی

مصرف مواد مخدر و الکل

سخن پایانی

از آنجایی که رهایی از دل گرفتگی و ناراحتی نیاز به زمان و همچنین تلاش افراد دارد؛ نباید نسبت به این موضوع بی توجه بود و یا به آن اهمیتی نداد. در صورتی که افراد ناراحتی خود را جدی نگیرند؛ این حالت طولانی تر شده و افراد را دچار مشکلات زیادی می‌کند. از این رو بهتر است افراد در این مورد حتما از یک روانشناس کمک گرفته و به شکل درستی مشکل خود را حل نمایند.

برای دریافت مشاوره وقتی میگید دلم گرفته می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

  • آواژه آواژه
  • ۰
  • ۰

سرماخوردگی زود به زود کودک تا حدی طبیعی است. در واقع سیستم ایمنی کودکان هنوز به اندازه کودکان قوی و کامل نیست. از طرفی در فصول سرد سال بیشتر شاهد چنین حالتی در میان کودکان هستیم. با اینکه با هر بار سرماخوردگی در کودکان بدن آنتی بادی هایی برای مبارزه با این بیماری ایجاد می‌کند و در حالت عادی کودک نباید تا مدتی دوباره بیمار شود. اما علت بروز سرماخوردگی گاهی ویروسی است و گاهی نیست. از این رو تعجبی ندارد که کودکان در فاصله زمانی کوتاهی چند بار به این بیماری مبتلا شوند. بهتر است والدین در این مورد اطلاعات کافی را کسب کرده و همچنین از یک متخصص نیز مشورت کنند. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سرماخوردگی کودک می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  سرماخوردگی زود به زود کودک

سرماخوردگی زود به زود کودک

سرماخوردگی زود به زود کودک والدین را بسیار نگران کرده و احتمالا در این زمینه اقدامات زیادی نیز انجام می‌دهند. اما در مواردی استفاده بیش از حد از داروهای شیمیایی است که سیستم ایمنی بدن کودک را تضعیف کرده و منجر به بروز چنین حالتی می‌گردد. از این رو تنها درمان این مشکل خوردن داروهای مختلف و یا مراجعه به پزشک نیست. معمولا سرماخوردگی دوره مشخصی دارد که باید طی شود و بعد از این دوران نشانه های بیماری نیز کمتر می‌شوند. از این والدین نباید در این مورد فشار زیادی به فرزند خود وارد کنند.

علت سرماخوردگی زود به زود کودک

 

برای سرماخوردگی کودک دلایل مختلفی وجود دارد. اطلاع از این دلایل حساسیت والدین را نسبت به این موضوع تا حد زیادی کاهش می‌دهد. برخی از این دلایل شامل موارد زیر می‌شود.

✨ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن آنها

همانطور که پیش تر هم در مورد آن صحبت کردیم؛ یکی از اصلی ترین دلایل سرماخوردگی کودک ضعیف بودن سیستم ایمنی آنهاست. البته گاهی کودک قبلا اصلا اینطور نبوده و مدتی است که به طور مداوم مریض می‌شود. این حالت بدین معنی است که در اثر دلایل مختلفی سیستم ایمنی کودکان به تازگی ضعیف شده است. برای مثال تجربه استرس و اضطراب، به شدت بر سیستم ایمنی افراد موثر است.

✨سیگار کشیدن والدین

یکی دیگر از دلایل سرماخوردگی کودک سیگار کشیدن والدین است. در این شرایط سیستم تنفسی کودکان ضعیف شده و با کوچک ترین محرکی به بیماری های مختلف از جمله سرماخوردگی مبتلا می‌شوند.

✨عدم رعایت بهداشت فردی در کودکان

در مورد بیماری هایی مانند سرماخوردگی که واگیردار هستند؛ رعایت بهداشت فردی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. در واقع کودکان باید در این دوران از ماسک استفاده کرده و به صورت مداوم دست های خود را بشویند. در این حالت کمتر احتمال دارد که حتی در مواجهه با افرادی که سرما خورده اند؛ به این بیماری مبتلا شوند.

✨بی خوابی

بی خوابی نیز یکی دیگر از عللی است که سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند. کودکان باید به اندازه خوابیده و استراحت کنند. در غیر این صورت بیشتر احتمال دارد که بیماری های مختلف از جمله سرماخوردگی مبتلا شوند.

✨تغذیه نامناسب

خوردن برخی از خوراکی ها سیستم ایمنی و همچنین دستگاه تنفسی را قوی تر کرده و از سرماخوردگی زود به زود کودک نیز جلوگیری می‌کند. در این دوران کودکان باید از پروتیئن های جانوری، سوپ های مغذی، سالادهای مختلف و برگ سبزیجات مانند کاهو و کلم استفاده نمایند. برای اطلاع انواع غذای سالم و ناسالم برای کودکان کلیک کنید.

نشانه های سرماخوردگی زود به زود کودک

سرماخوردگی چه برای کودکان و چه بزرگسالان نشانه های مشخصی دارد. اما شدت و مدت این علائم از فردی به فردی دیگر متفاوت است. برخی از این نشانه ها شامل موارد زیر می‌شود.

تب

گلودرد

سردرد

گوش درد

اختلال در اشتها

مشکلات تنفسی

صدادار شدن تنفس

اختلال در بلع

بروز جوش های پوستی

معمولا این نشانه های بعد از یک هفته برطرف می‌شوند. همچنین بروز سرفه در کودکان همیشه به معنی آسیب به ریه نیست. از طرفی اگر تب با درجه بالا بعد از گذشت پنج روز با داروهم برطرف نشود؛ والدین باید کودک را به پیش متخصص ببرند.

در خانه ماندن کودک در دوران سرماخوردگی

در صورت سرماخوردگی زود به زود کودک همراه شدن این حالت با نشانه های دیگر والدین نباید اجازه دهند که فرزندشان به مهدکودک و یا به طور کلی مکان های عمومی برود. تا برطرف شدن کامل علائم بهتر است کودک در خانه مانده و استراحت کند. در غیر این صورت احتمال شدیدتر شدن علائم و همچنین انتقال به کودکان دیگر نیز وجود دارد.

داروهای خانگی برای درمان  سرماخوردگی زود به زود کودک

در ابتدا باید این نکته را ذکر کرد که هیچ داروی خانگی منجر به بهبودی کامل و از بین رفتن نشانه های بیماری نمی‌شود. در واقع از داروهای خانگی باید به عنوان روش مکمل داروهای تجویز شده توسط پزشک استفاده کرد. در این دوران بهتر است کودکان به طور مرتب دوس آب گرم گرفته، و همچنین با آب نمک گلو و بینی خود را بشویند.

در این دوران از شیرینی جات مصرف نکرده و همچنین برای تسکین درد گلو از دمنوش آبلیمو و عسل استفاده کنند.

همچنین والدین باید نحوه فین کردن را نیز به کودک خود بیاموزند. چرا که در غیر این صورت راه تنفسی آنها بسته شده و عفونت از بدنشان خارج نمی‌شود.

مراجعه به پزشک برای درمان سرماخوردگی زود به زود کودک

در صورتی که نشانه های سرماخوردگی زود به زود کودک تشدید شده و برای مدت زمان طولانی ادامه یافتند؛ بهتر است افراد حتما از متخصص اطفال کمک بگیرند. گاهی به این دلیل کودک به طور مداوم به این بیماری مبتلا می‌شود که بیماری قبلی به طور کامل درمان نشده است. از این رو بسیار اهمیت دارد که کودکان دوره درمان خود را کامل کنند. پزشک در این شرایط معمولا داروهایی مانند پاراستامول و ایبوپروفن مخصوص کودکان تجویز می‌کند.

جلوگیری از بروز سرماخوردگی زود به زود کودک

 

برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی زود به زود کودک راه های مختلفی وجود دارد. والدین باید سعی کنند تا در ابتدا سیستم ایمنی بدن فرزند خود را تقویت نمایند. در این زمینه می‌توانند از راه های زیر استفاده کنند.

کمک به رعایت بهداشت در کودک

استفاده از مکمل های لازم برای تقویت سیستم ایمنی

دور نگه داشتن کودکان از افراد بیمار

سخن پایانی

حتی با رعایت کردن نکات مربوط به پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی زود به زود کودک بازهم احتمال ابتلای او به این بیماری وجود دارد. از این رو والدین نباید در این مورد حساسیت زیادی نشان دهند. تنها باید تا حد امکان از فرزند خود مراقبت کرده و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند. همچنین حتما از یک پزشک و مشاور کودک نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه سرماخوردگی کودک می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

  • آواژه آواژه
  • ۰
  • ۰

شوهرم خیلی غیرتیه و اجازه هیچ کاری رو بهم نمیده. احتمالا این عبارت را از زبان برخی از زنان شنیده باشید. در واقع چنین زنانی هم به دنبال راهی برای خروج از این شرایط بوده و گاهی نیز از این موضوع احساس لذت می‌برند. اینکه شریک عاطفی روی ما حساسیت داشته باشد و از ما محافظت کند؛ لذت بخش است. اما زمانی که این وضعیت بیش از حد شده و عملکرد ما را مختل می‌کند؛ دیگر غیرت سمی بوده و مشکلاتی ایجاد می‌کنند. برخی از زنان نمی‌دانند که از غیرتی بودن همسر خود خوشحال باشند تا ناراحت. به همین دلیل نمی‌توانند واکنش درستی نسبت به این موضوع نشان دهند. بهتر است در این مورد از یک روانشناس کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه غیرتی بودن شوهر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  شوهرم خیلی غیرتیه

شوهر روم حساسه

به طور کلی غیرت مخصوصا در میان مردان مفهومی است که در بیشتر موارد اشتباه برداشت می‌شود. غیرتی بودن شوهر به معنی محدود کردن زنان و یا حتی کنترلگری نیست. غیرت می‌تواند یکی از ویژگی های مثبت و سازنده برای هر فردی باشد. حتی زنان نیز باید در مورد شوهر خود غیرت داشته باشند. اما برخی غیرت را با احساس مالکیت اشتباه گرفته و خود را مجاز به هر رفتاری می‌دانند. اینکه مردان همسران خود را محدود کرده و به آنها اجازه انجام هیچ کاری را دهند؛ غیرت نیست. برای اطلاع از راه های رفتار با همسر کلیک کنید.

آیا غیرتی بودن شوهر اشتباه است؟

همانطور که در قسمت قبلی هم به آن اشاره شد؛ غیرتی بودن شوهر مفهومی است که دو معنی و برداشت متفاوت برای افراد ایجاد می‌کند. اگر مردان به روش درستی به همسر خود اهمیت داده و از او مراقبت کنند؛ غیرت داشتن اصلا هم اشتباه نیست. اما در غیر این صورت بسیار آسیب زننده است. در واقع نه تنها آسیب زیادی به زن و رابطه وارد می‌شود؛ بلکه از مردان نیز انرژی زیادی می‌گیرد. در چنین شرایطی بهتر است خودتان را به جاب طرف مقابل قرار داده و فکر کنید که آیا دوست دارید تا این حد مورد محدودیت و فشر باشید یا خیر؟ برای آشنایی با نشانه های رفتاری شوهر زورگو و بی منطق کلیک کنید.

نشانه های غیرتی بودن شوهر به صورت سمی

 

غیرتی بودن شوهر به صورت اشتباه و یا سمی نشانه های مشخصی دارد. در واقع چنین افرادی به وضوح با این روش های همسر خود را محدود می‌کنند. اگر فرد در دوران آشنایی پیش از ازدواج چنین نشانه هایی بروز داد؛ بهتر است از او فاصله گرفته و یا به او برای درمان کمک کنید.

چک کردن تلفن همراه : در صورت غیرتی بودن شوهر او به صورت مداوم تلفن همراه شما را چک کرده و نسبت به کوچک ترین علائم نیز حساس است. برای اطلاع از پیامدهای چک کردن گوشی همسر کلیک کنید.

پیگیری بیش از حد زمانی که بیرون از خانه هستید: زمانی که بیرون از خانه بوده و یا از او دور هستید؛ مدام به شما زنگ زده و در مورد وضعیت تان پیگیری می‌کند.

نمایش احساس مالکیت حتی در جمع ها: در هر جمعی به هر روشی تلاش می‌کند تا احساس مالکیت خود را نسبت به شما به دیگران نیز نشان دهد. او اینکار را نشانه قدرت می‌داند.

ناراحتی زودهنگام: شوهر غیرتی بسیار حساس بوده و در مورد کوچک ترین چیزها هم ناراحت می‌شود.

معرفی کردن خود به دیگران: زمانی که با شما در مکانی حضور می‌یابد کاملا بدون دلیل خود را همسر شما معرفی کرده و به دیگران می‌فهماند که مالک شماست.

تحریک کردن حسادت: حسادت شما را به روش های مختلفی برمی‌انگیزد و نحوه واکنش شما برایش اهمیت دارد.

دیدار بدون قرار قبلی: حتی زمانی که با او قراری ندارید نیز حضور یافته و شما را غافلگیر می‌کند. در واقع قصد او مچ گیری است.

همراهی با شما در همه جا: در همه جا همراه شماست. در واقع یک لحظه نیز شما را تنها نگذاشته و حتی شما را تعقیب می‌کند.

علت غیرتی بودن شوهر | شوهرم خیلی غیرتیه

همچنین پیدا کردن علت غیرتی بودن شوهر نیز اهمیت زیادی دارد. چرا که در این حالت می‌توانید راحت تر دلیل رفتارهای او را درک کرده و حتی به او کمک کنید. در برخی موارد مردان با غیرتی شدن در حال بیان کردن خواسته ها و حرف های خود به شکل دیگری هستند. به همین دلیل ریشه یابی این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است.

  • اینکار را نشانه مرد بودن می‌داند
  • بدبینی به خاطر تجربیات گذشته
  • یادگیری از خانواده
  • باورهای غلط

پیامدهای غیرتی بودن شوهر

فراموش نکنید که غیرتی بودن شوهر پیامدهای زیادی نیز دارد. در واقع این رفتار روابط زن شوهر را با یکدیگر بسیار تحت تاثیر قرار داده و بعد از مدتی آنها از هم دور می‌کند. چرا که همواره زن به دنبال راهی برای فرار از این همه محدودیت است و مرد نیز باید او را کنترل نماید. بسیاری از جدایی ها به همین دلیل رخ می‌دهد. همچنین این موضوع بعد از مدتی سلامت روان افراد را تحت تاثیر قرار داده و مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند.

برخورد با غیرتی بودن شوهر

 

زمانی که شاهد غیرتی بودن شوهر هستید؛ واکنش ما در این مورد بسیار اهمیت دارد. در چنین شرایطی بهتر است از این روش ها برای برخورد با همسر خود استفاده نمایید.

?دادن احساس امنیت به او

از آنجایی که یکی از دلایل اصلی غیرتی بودن شوهر ، ترس از دست دادن شماست؛ بهتر است در این مورد به او اطمینان خاطر دهید که ترکش نمی‌کنید. در واقع به او احساس امنیت و آسوده خاطری داده و قبل از بروز چنین رفتارهایی در کنار او بمانید.

?اجازه دادن برای مشارکت به او | شوهر خیلی غیرتیه

برخی از زنان در مقابل غیرتی بودن شوهر خود مقاومت زیادی کرده و تلاش برای تغییر می‌کنند. اما گاهی اینکار اوضاع را بدتر نیز می‌کند. از این رو بهتر است در زمینه های مختلف به همسر اجازه مشارکت و حتی دخالت داده و حس قدرت را به او بدهید.

?کمک گرفتن از روانشناس

در مورد غیرتی بودن شوهر حتما از روانشناس کمک گرفته و به صورت اصولی این موضوع را حل کنید. از آنجایی که غیرت همسر می‌تواند آسیب زیادی به زندگی زناشویی وارد کند؛ افراد باید حتما از یک متخصص در این مورد کمک بگیرند.

تفاوت میان غیرت خوب و بد | شوهرم خیلی غیرتیه

وقتی از غیرتی بودن شوهر به صورت سمی صحبت کنیم؛ باید حساسیت سالم و درست را در زندگی زناشویی نیز توضیح دهیم تا زوجین تفاوت آنها را درک کنند. همه مردان بر خانواده و همسر خود غیرت دارند؛ اما نحوه بروز آن است که اهمیت دارد. و همین تعیین کننده غیرت خوب و بد است. محافظت از زن توسط همسر نمونه از یک غیرت خوب است. همچنین توجه به حال زن و در عین حال کمک کردن به او برای پیشرفت و ترقی اصلا بی غیرتی نیست. بلکه از رفتارهای صحیح در زندگی زناشویی است.

سخن پایانی

در مورد غیرتی بودن شوهر نظرات مختلفی وجود دارد که بیشتر آنها از موضوعات فرهنگی و خانوادگی نشات می‌گیرند. چرا که غیرت مفهومی انتزاعی و غیر علمی بوده و اصلا نمی‌توان برای آن حد و حدود مشخصی تعیین کرد. بیشتر مردان به دلیل باورها و برداشت های اشتباه در این مورد است که همسر خود را می‌آزارند. به همین دلیل بهتر است زوجین در این مورد باید یک روانشناس صحبت کرده و از او کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه غیرتی بودن شوهر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

  • آواژه آواژه
  • ۰
  • ۰

تنفر از فرزند به معنای احساس ناخوشایندی، عدم تحمل و عدم ارتباط عاطفی با فرزند خود است. این احساس ممکن است به دلایل مختلفی از جمله نارضایتی از رفتار های فرزند، تفاوت‌ های فرهنگی یا ایدئولوژیکی، مشکلات خانوادگی یا فشارهای روانی ناشی از مسائل شخصی و زندگی روزمره بوجود آید. این احساس می‌تواند برای هر دو طرف یعنی پدر و مادر و فرزند، آسیب‌ های جدی به همراه داشته باشد و نیاز به مشاوره و پشتیبانی حرفه‌ای دارد.

تنفر از فرزند به دلایل مختلفی به وجود می‌آید که به شیوه های مختلفی صورت می‌گیرد. این دلایل شامل مشکلات درونی، مسائل حل نشده، تعارضات درونی، ناکامی ها در رابطه با کودکان، عدم پذیرش مسئولیت ها، تجربه های تلخ گذشته و … است. برای اینکه از میزان این تنفر کاسته شود، حتما باید از روانشناس کمک بگیرید. جهت دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تنفر‌از فرزند می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  تنفر از فرزند

تنفر از فرزند چیست؟

در اغلب خانواده ها عشق به فرزند مشاهده می‌شود. عشق والدین به کودکان، رشد و مراقبت از آنها را به دنبال دارد. اما اگر تنفر از فرزند وجود داشته باشد، رشد و مراقبت صورت نمی‌گیرد که همین امر موجب آسیب های روانی بسیار زیادی در زندگی می‌شود. در واقع زمینه ساز بزرگ ترین آسیب های روانی در فرد خواهد شد.

کودکان به دنبال جلب توجه و محبت هستند، به همین جهت عشق و ابراز علاقه به فرزند از فواید بسیار زیادی برخوردار است. محیطی که خانواده برای فرزندان خود به وجود می‌آورد زمینه ساز موفقیت فرزندان است. اما برای اینکه پدر و مادر بتوانند به فرزندان خود عشق و محبت را بروز دهند، باید میزان تنفر از فرزند را کاهش دهند. برای کاهش این تنفر حتما باید دلایل و ریشه این تنفر بررسی شود. در نهایت درمان مناسب ارائه شود. در این مقاله دلایل و راهکار های کاهش تنفر از فرزند را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ایراد گرفتن از کودک کلیک کنید.

دلایل تنفر از فرزند

تنفر از فرزند به دلایل مختلفی بروز پیدا می‌کند. این دلایل در دسته های مختلفی قرار دارد که در این بخش مقاله راجع به آنها توضیح داده ایم.

? عدم رضایت از فرزندان

رفتار ها و عملکرد فرزندان ممکن است باعث نارضایتی و تنفر والدین شود. به عنوان مثال، فرزندانی که به مواد مخدر روی آورده‌اند یا رفتار های نامناسب دیگری دارند، ممکن است منجر به احساس تنفر از فرزند شوند. 

? چالش های خانوادگی و روانی

مشکلات خانوادگی مانند خشونت خانوادگی، اختلافات بین والدین، اعتیاد یا مشکلات مالی ممکن است منجر به احساس تنفر والدین نسبت به فرزندان شود. تنفر از فرزند گاهی به دلیل چالش های خانوادگی و تنش هایی است که در اغلب زندگی ها وجود دارد. این موضوع زمانی پر رنگ تر می‌شود که مشکلات روانی نیز وجود داشته باشد. 

? انتظارات مطابق با واقعیت نیست | تنفر از فرزند

والدین ممکن است انتظارات خاصی از فرزندانشان داشته باشند که در صورت عدم تطابق با این انتظارات، احساس تنفر و ناخوشایندی شکل گیرد. زمانی که فرزندان خواسته های والدین را عملی نکنند، تنفر از فرزند صورت می‌گیرد. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه والدین بی خیال و بی توجه کلیک کنید.

? ناتوانی در پذیرش مسئولیت ها

یکی دیگر از دلایل تنفر از فرزند، ناتوانی در پذیرش مسئولیت ها است. برخی از والدین توان انجام کارهای فرزندان خود را ندارند و قبول مسئولیت آنها منجر به عقب افتادن از کارهای خود می‌شود. به همین جهت بیزاری و رهایی از فرزند به وجود می‌آید.

? تفاوت در نسل ها

تفاوت‌ های فرهنگی، مذهبی یا ایدئولوژیکی می‌تواند منجر به احساس تنفر و ناخوشایندی والدین نسبت به فرزندان شود. اگر تفاوت های نسلی بسیار مشهود باشد؛ به مرور زمان موجب تنفر از فرزند می‌شود.

? مسائل حل نشده درونی

مسائل حل نشده درونی از دیگر دلایل تنفر از فرزند است. گاهی این مسائل و تعارضات بسیار زیاد است و اقداماتی برای بهبود این مساله به وجود نمی‌آید. همین امر موجب بیزاری و تنفر از فرزندان می‌شود.

? فقر و تنگدستی | تنفر از فرزند

یکی دیگر از دلایل تنفر از فرزند، فقر و تنگدستی است. زمانی که مسائل مالی و اقتصادی مشهود باشد، بیزاری از فرزند نیز به وجود می‌آید. پدر و مادر در این زمینه به این موضوع فکر می‌کنند که خود به تنهایی از پس هزینه ها بر نمی‌آیند؛ چه بسا فرزند متولد شود که هزینه های بسیار بیشتری به همراه دارد.

راهکار های کاهش تنفر از فرزند

در بخش قبلی راجع به دلایل تنفر از فرزند صحبت کرده ایم. اما این بخش را به راهکار های کاهش اختصاص داده ایم.

? سعی کنید بهترین تلاش خود را برای درک و تحقیق درباره مشکلات و نیاز های فرزندان کنید. این کار می‌تواند به شناخت بهتر آن‌ ها و برقراری ارتباط موثر کمک کند.

? حفظ حدود و اعمال مرز های مناسب در روابط خانوادگی می‌تواند به جلوگیری از بروز تنفر و ناراضیتی کمک کند.

?برقراری ارتباط با فرزندان خود، ابراز علاقه و حمایت به آن‌ ها می‌تواند به کاهش تنفر از فرزند کمک کند. برای این کار، بهتر است با فرزندان خود صحبت کنید، به آن‌ ها گوش بدهید و احساسات و نیازهایشان را درک کنید.

? قبول و تقدیر از هویت و شخصیت فرزندان می‌تواند باعث افزایش اعتماد به نفس آن‌ها شود و احساس تنفر را کاهش دهد.

? در صورتی که احساس تنفر از فرزند شما به مراتب شدید است، ممکن است نیاز به مشورت با مشاور یا روانشناس داشته باشید تا به روابط خانوادگی خود کمک شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عقده های کودکی کلیک کنید.

کلام آخر

در این مقاله راجع به تنفر از فرزند صحبت کرده ایم. این احساس تنفر به دلایل مختلفی بروز می‌کند که برای درمان آن حتما باید ابتدا ریشه یابی صورت بگیرد. به همین جهت توصیه می‌شود حتما از روانشناس برای درمان راهنمایی بگیرید تا بیش از این آسیب های شدید به فرزندتان وارد نشود. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تنفر از فرزند می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

  • آواژه آواژه
  • ۰
  • ۰

راه های از پستانک گرفتن کودک بسیار متنوع هستند. در واقع از آنجایی که کودکان گاهی در این مورد بسیار مقاومت کرده و نمی‌توانند این عادت خود را ترک نمایند؛ مادران باید از کارهای مختلفی در این زمینه کمک بگیرند. از طرفی انجام آن به صورت اصولی بسیار اهمیت دارد. چرا که در صورتی که این موضوع به درستی صورت نگرد؛ کودکان دچار مشکلات مختلفی خواهند شد. این موضوع همواره یکی از دغدغه های اصلی والدین در سنین گرفتن پستانک است. چرا که معمولا نمی‌توانند آن را به طور کامل انجام دهند. از این رو بهتر است در این مورد حتما از یک روانشناس کودک کمک بگیرند. برای دریافت مشاوره تلفنی کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه راه های از پستانک گرفتن کودکان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  راه های از پستانک گرفتن کودک

راه های از پستانک گرفتن کودک

پستانک در بیشتر موارد جایگزینی برای تغذیه از شیر مادر است. و یا گاهی همراه با آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما زمانی که کودکان می‌خواهند استفاده از این وسیله را نیز ترک کنند؛ برای آنها کمی دشوار می‌شود. در واقع این دومین از دست دادن آنها بعد از شیر مادر است و احتمالا به این دلیل واکنش های مختلفی از خود نشان دهند. از این رو والدین می‌توانند از راه های پستانک گرفتن کودک به شکل درستی استفاده کرده و این مرحله را به خوبی پشت سر بگذارند. در این مقاله قصد داریم تا راه های مختلف را ذکر کرده و همچنین از تجربه والدین نیز در این مورد صحبت کنیم. برای اطلاع از دلایل انگشت مکیدن نوزاد کلیک کنید.

سن مناسب برای از پستانک گرفتن کودک

قبل از استفاده کردن از راه های از پستانک گرفتن کودک باید از سن مناسب برای اینکار آگاه باشید. نمی‌توان سن دقیقی برای اینکار مشخص نمود. اما هرچه والدین اینکار را زودتر انجام دهند؛ نوزاد با سختی های کمتری روبرو خواهد شد. بر اساس تجربیات والدین در شرایط مختلف گرفتن پستانک از سه ماهگی بهترین زمان است. هرچه از این سن دورتر می‌شویم، شرایط هم برای والدین و هم کودکان دشوارتر می‌شود. مسائل زیادی در خانواده اینکار را به تعویق می‌اندازد. اما فراموش نکنید که این موضوع هرچه دیرتر صورت گیرد؛ سخت تر می‌شود. برای آشنایی بیشتر با اصول تربیت کودک کلیک کنید.

علت از پستانک گرفتن کودک

گاهی والدین این سوال را می‌پرسند که اصلا چرا باید کودک را از پستانک گرفت؟ او در این حالت خواب بهتری دارد و همچنین کمتر هم بهانه گیری می‌کند. در واقع یکی از دلایلی که والدین اینکار را به تعویق می‌اندازند؛ راحتی و آسایش خودشان است. اما باید بدانید که استفاده بیش از حد از این وسیله نه تنها مشکلاتی در فک و دندان درآوردن بچه ها ایجاد می‌کند؛ بلکه بر سلامت روان آنها نیز تاثیرات منفی دارد. در برخی موارد شاهد این موضوع هستیم که کودکان حتی تا سنین بالا نیز از پستانک استفاده کرده و یا وسیله های دیگری را جایگزین آن می‌کنند.

مزایای پستانک برای بچه ها

با اینکه در این مقاله تاکید ما بر آموزش راه های از پستانک گرفتن کودک است؛ اما باید بدانید که استفاده از پستانک مزایایی نیز دارد. برای مثال در ماه های اولیه تولد این وسیله از سندروم مرگ ناگهانی نوزاد پیشگیری کرده و همچنین روش خوبی برای حواسپرتی نوزاد در حین معاینه پزشک است. حتی در بیشتر موارد به خواب رفتن نوزادان را نیز تسهیل می‌کند. در واقع اگر در زمان و به روش درستی از این وسیله استفاده شود؛ می‌تواند مزایایی برای نوزادان و والدین آنها داشته باشد.

پیامدهای استفاده از پستانک

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد؛ استفاده از پستانک برای مدت زمان طولانی عوارض بیشتری از مزایای آن دارد. در واقع از سنی به بعد دیگر لزومی به استفاده از این وسیله نیست. اما این موضوع به خواست والدین و یا فرزندان ادامه می‌یابد. استفاده بیش از حد از پستانک می‌تواند بر نحوه صحبت کردن بچه ها و یا حتی زمان زبان باز کردن آنها نیز تاثیر بگذارد. همچنین آلوده شدن این وسیله گاهی منجر به بروز عفونت در دستگاه گوارشی می‌گردد. برای اطلاع از انواع اشتباهات تربیتی والدین کلیک نمایید.

مراحل و راه های از پستانک گرفتن کودک

 

روش های مختلفی برای ترک این عادت وجود دارد. در این قسمت به توضیح برخی از راه های از پستانک گرفتن کودک می‌پردازیم.

?انتخاب زمان مناسب

در ابتدا باید زمان مناسب را برای اینکار انتخاب کنید. در واقع اینکار نباید با برخی از تغییرات ناگهانی در زندگی همراه شده و منجر به بروز استرس و اضطراب در کودکان گردد. پس در این مورد باید به وضعیت جسمانی و روانی کودکان توجه داشته باشید.

?انجام آن به صورت ناگهانی | مراحل از پستانک گرفتن کودک

برخی از والدین بر این باورند که انجام اینکار به صورت ناگهانی بسیار موثر تر است. اما از لحاظ روانشناسی این موضوع می‌تواند کودک را دچار سردرگمی و شوک کند. طبق تجربیات والدین مختلف، آنهایی که این روش را استفاده کرده اند؛ یا دچار مشکلات زیادی شده و یا مجبور به بازگشت به این عادت به صورت مجدد شده اند.

?بدمزه کردن پستانک

یکی از شایع ترین راه های گرفتن پستانک از کودک ، بدمزه کردن این وسیله است. بسیاری از والدین ماده ای تلخ و یا مزه ای که کودک به آن علاقه ای ندارد را به پستانک زده و آن را در اختیار کودک قرار می‌دهند. این روش تقریبا نوعی شرطی سازی است ک منجر به انزجار کودک از پستانکش می‌شود.

?بخشیدن پستانک به کودک دیگر | راه های از پستانک گرفتن کودک

حتی می‌توان از کودک درخواست کرد که پستانک خود را به کودک دیگری ببخشد. در این روش هم می‌توان روحیه بخشش و به اشتراک گذاری را در کودکان تقویت نمود و هم این عادت را تغییر داد. برای مثال یکی از والدین می‌گوید که ما از کودک خواستیم که پستانکش را به بچه ها دیگری بدهد و برای اینکار پیش پزشک رفتیم تا خود فرزند آنها را به پزشک اطفال داده و از او بخواهد کو پستانک ها را به بچه های دیگری بدهد. کودک بعد از دو روز بدون هیچ گونه بهانه گیری این عادت را به طور کلی فراموش کرد.

?انجام اینکار به صورت تدریجی

یکی دیگر از راه های از پستانک گرفتن کودک ، انجام آن به صورت تدریجی است. در واقع والدین باید به مرور دفعات استفاده از این وسیله را کاهش دهند. اینکار نیز می‌تواند پیامدهای کمی ایجاد کند.

?یک شی دیگر را جایگزین کنید | راه های از پستانک گرفتن کودک

جایگزین کردن یک شی دیگر نیز از راه های از پستانک گرفتن کودک محسوب شده که زیاد پیشنهاد نمی‌شود. چرا که در واقع این عادت با رفتار دیگری جایگزین می‌شود؛ اما این وابستگی از بین نمی‌رود. از این رو باید در این مورد بیشتر تامل کرد.

?از فرشته پستانک کمک بگیرید

برخی از والدین به فرزند خود می‌گویند که فرشته یا پری پستانک این وسیله را برده و وقت ان است که فرزند دیگر بزرگ شود. داستان سازی نیز در این مورد می‌تواند تا حدی به بچه ها در این مورد کمک کند.

?گم کردن پستانک

گاهی والدین به فرزند خود می‌گویند که پستاک تو گم شده و دیگر آن را برایت نمی‌خریم. این روش نیز عواقب زیادی داشته و نمی‌تواند به درستی انجام ندادن اینکار را برای کودک توجیح کند.

?پایبندی به اینکار

یکی از مهم ترین نکات در مورد راه های از پستانک گرفتن کودک پایبندی به اینکار و سست نشدن در مقابل فرزندان است. برخی از والدین از سر دلسوزی دوباره پستانک را به فرزند خود می‌دهند. اما اینکار درست نبوده و باعث می‌شود تا کودک هیچگاه نتواند این عادت را ترک کند.

?کمک گرفتن از مشاور

حتما در مورد راه های گرفتن پستانک از کودک با روانشناس مشورت کرده و به صورت اصولی اینکار را انجام دهید. استفاده از راهکارهای اشتباه در این مورد می‌تواند بسیار مخرب تر از استفاده از پستانک برای طولانی مدت باشد.

?کتاب خواندن در این مورد

والدین می‌توانند قبل از امتحان کردن راه های از پستانک گرفتن کودک ، اطلاعات خود را در این زمینه بالا برده و حتما کتاب های مرتبط را مطالعه نمایند.

سخن پایانی

از آنجایی که راه های از پستانک گرفتن کودک یکی از مراحل سخت در رشد کودک است؛ طبیعی است که والدین از آن سر باز زده و یا به روش درستی آن را انجام ندهند. از این رو بهتر است قبل از هر اقدامی در این مورد اطلاعات لازم را کسب کرده و همچنین از یک روانشناس نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه راه های از پستانک گرفتن کودکان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

  • آواژه آواژه
  • ۰
  • ۰

‌زمان تخمک گذاری یک زن بستگی به دوره قاعدگی او دارد. معمولا، تخمک‌گذاری در حدود 14 روز قبل از شروع دوره قاعدگی رخ می‌دهد. اما هر زن دوره قاعدگی منحصر به فردی دارد و ممکن است زمان تخمک‌گذاری او متغیر باشد. برای پیگیری دقیق‌تر زمان تخمک‌گذاری، می‌توانید از روش‌هایی مانند استفاده از کیت‌ های پیش‌ بینی تخمک‌ گذاری یا انجام سونوگرافی تخمک‌ گذاری استفاده کنید. همچنین، نظارت بر علائم و نشانه‌ های بدنی خود نیز می‌تواند به شناخت بهتر زمان تخمک‌ گذاری کمک کند.

گاهی تخمک ‌گذاری بیش از یک بار در ماه رخ می‌دهد و گاهی نیز اصلا این اتفاق نمی‌افتد. به همین دلیل زمان تخمک گذاری برای شما شاید گیج کننده باشد. اما توصیه می‌کنیم برای اطلاع از این زمان حتما از متخصص زنان راهنمایی بگیرید تا بتوانید دقیق تر زمان خود را بدست بیاورید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بارداری می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  زمان تخمک گذاری

زمان تخمک گذاری

 

دلیل آگاهی از زمان تخمک ‌گذاری چیست و به چه دلیل باید از آن مطلع باشیم؟ تشخیص این زمان به شما در تعیین باروری و قاعدگی کمک می‌کند. معمولا فرایند و زمان تخمک گذاری 2 هفته قبل از آغاز قاعدگی می‌باشد. هر ماه نیز این پروسه متفاوت است. یک دختر در بدو تولد خود 1 تا 2 میلیون تخمک نابالغ دارد و با شروع بلوغ شروع به آزاد شدن می‌شود. و این دختران به طور میانگین 300 تا 400 تخمک را در دوره زندگی خود آزاد می‌کنند. که با هر دوره قاعدگی، خانم ها برای بارداری آماده می‌شوند.

زمان تخمک گذاری و مراحل این تخمک گذاری ها در هر خانمی به دوران قاعدگی بستگی دارد. حتی تخمک‌گذاری مرحله ای دارد که به مدت 28 روز زمان می‌برد. در این مقاله راجع به این موضوع به طور کل صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پریود نشدن زنان کلیک کنید.

مراحل تخمک گذاری و چرخه قاعدگی

به طور متوسط چرخه قاعدگی 28 روز می‌باشد. در طول این مرحله فولیکول های تحمک در تخمدان شروع به رشد کرده و دیواره داخلی رحم ضخیم تر خواهد شد. در نهات تخمک آزاد شده و بدن برای بارداری آماده خواهد شد. اما اگر حاملگی صورت نگیرد؛ دیواره رحم تخریب شده و تبدیل به پریود خواهد شد. قاعدگی 4 مرحله است که با توضیحات زیر زمان تخمک گذاری را نیز متوجه خواهید شد.

? فاز دور تخمک‌ ‌گذاری

یکی از مراحل قاعدگی که در تعیین زمان تخمک گذاری نقش دارد؛ فاز دور تخمک گذاری می‌باشد. در این مرحله لایه سلول ها در اطراف تخمک شروع به بزرگ شدن می‌شود. این مرحله نشان از ضخیم شدن دیواره داخل رحم است.

? مرحله تخمک‌ گذاری

مرحله تخمک گذاری در تعیین زمان تخمک گذاری نقش اساسی دارد. در این مرحله تخمک و شبکه سلولی از طریق سوراخ توسط آنزیم تشکیل شده است و با ترک تخمک ها به لوله فالوپ می‌رسد. این دوره معمولا 24 تا 48 ساعت طول می‌کشد.

? مرحله پس از تخمک‌ گذاری

از دیگر روش های تعیین زمان تخمک گذاری، مرحله پس از تخمک گذاری است. در این مرحله بدن هورمون لوتئین کننده ترشح می‌کند و تخمک بارور در رحم می‌کارد. اما تخمک هنوز در این مرحله بارور نشده و تولید هورمون متوقف می‌شود. اما در 24 ساعت این موضوع حل می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نشانه های بارداری کلیک کنید.

? مرحله قاعدگی

از دیگر موضوعاتی که در زمان تخمک گذاری نقش دارد؛ مرحله قاعدگی است. در این مرحله اگر حاملگی وجود نداشته باشد؛ دیواره رحم می‌شکند و برای آغاز پریود آماده می‌شود.

زمان‌ تخمک گذاری کی می‌باشد؟

تخمک گذاری به چه زمانی گفته می‌شود؟ تخمک ‌گذاری معمولا روز 15 ام قاعدگی اتفاق می‌افتد. اما این موضوع برای همه یکسان نیست. اگر مثل بیشتر زنان در سن باروری هستید؛ سیکل قاعدگی شما 28 تا 32 روز زمان می‌برد. اما تخمک ‌گذاری در روز های 10 تا 19؛ در واقع حدود 12 تا 16 روز قبل قاعدگی صورت می‌گیرد.

بهترین زمان ‌تخمک گذاری

در خانم هایی که سالم هستند؛ زمان تخمک گذاری 14 روز قبل از آغاز قاعدگی است. به همین جهت اگر سیکل شما 35 روزه باشد؛ تخمک‌ گذاری روز 21 ام رخ می‌دهد. اما اگر این سیکل 21 روزه باشد؛ تخمک ‌گذاری روز 7 ام رخ می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه احتمال بارداری کلیک کنید.

علامت تخمک گذاری

در زمان تخمک ‌گذاری علائم و نشانه هایی وجود دارد. خانم ها این علائم را در خود تجربه می‌کنند. در این بخش مقاله به این علائم اشاره کرده ایم.

? افزایش حواس

? درد خفیف لگن

?تغییر میل جنسی

? تغییر دهانه رحم

? تغییر بزاق دهان

?تغییر مخاط دهانه رحم

? درد و حساسیت سینه

? ترسحات خفیف واژن

?حالت تهوع و سر درد

? تغییر در دمای پایه بدن

روش های محاسبه زمان تخمک گذاری

 

برای محاسبه زمان تخمک گذاری 2 روش وجود دارد. در این بخش مقاله راجع به این روش ها توضیح داده ایم.

?محاسبه زمان تخمک‌ گذاری با کمک کیت: از روش های تشخیص زمان تخمک ‌‌گذاری بعد از پریود، استفاده از کیت تخمک ‌گذاری است. این کیت ها سطح هورمون لوتئینیزه کننده را در ادرار تشخیص می‌دهد. اگر نتیجه مثبت بود، نشان از این دارد که تخمک‌ گذاری طی 24 تا 36 ساعت اتفاق می‌افتد.

? محاسبه زمان تخمک ‌گذاری با کمک اپلیکیشن: برخی از اپلیکیشن ها وجود دارد که نشان دهنده زمان تخمک گذاری است. شما با تعیین سیکل قاعدگی های خود، زمان تحمک گذاری را کسب خواهید کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره فردی کلیک کنید.

کلام آخر

زمان تخمک‌گذاری به صورت ماه به ماه مشخص می‌شود. حدود 14 روز قبل از شروع قاعدگی این تخمک ‌گذاری صورت می‌گیرد. اگر در این دوره رابطه جنسی محافظت نشده داشته باشید، احتمال بارداری افزایش می‌یابد. عوامل مختلفی در بروز این موضوع دخیل هستند که استرس از بارز ترین آنها می‌باشد. اگر از استرس و اضطراب رنج می‌برید؛ از روانشناس راهنمایی بگیرید تا سیکل منظمی داشته باشید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بارداری می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

  • آواژه آواژه